Konstiga grannar ni haft?

Denna tråden är ju fantastisk nu när jag för ett par dagar sedan startade ”köpa hyresfastighet” :rofl:
De som ska hyra av oss kommer få både 1 och tre frågor plus bakgrundskontroller:eek::laugh:

Ja kolla upp dem noga med referenser och kreditkoll. Du vill nog inte få in *förbjudet ord från tidigare inlägg* i huset, för jag lovar att hyreslagen är inte skriven till förmån för fastighetsägaren när det gäller människor med "alternativa lösningar på att uppföra sig hänsynsfullt"...
 
Kanske, jag är ju människa ;) :angel: Och ja, jag är ganska överreaktiv när det gäller människor som ska klappa andra på huvdet, speciellt när det handlar om en extremt påfrestande situation. Man är inte alltid helt PK och korrekt i sitt förhållningssätt i extrema situationer, speciellt inte över längre tid. Och speciellt inte om man alltid ska vara den som beter sig korrekt. Till slut brister det. Jag har ingen kass människosyn generellt, men när det gäller terroriserande grannar och att någon sen ska komma och tillskriva mig egenskaper som "arrogant och mer därtill" i det sammanhanget att jag kallat dessa grannar ett fult ord i en tråd på buke som handlar om jobbiga grannar, efter ett års psykningar så ja... det kan hända att jag överreagerar över påpekanden. Men det är ju svårt för en vanlig människa med en gräns för tålamod att uttrycka sig ärligt i en bubbla av korrekthet så vad ska man vänta sig. Å andra sidan.
Fast det handlar mer om sättet du debatterar på än huruvida man förväntas uppföra sig korrekt i alla lägen. Du gör en skrattreaktion på @gammalek s seriösa kommentar och fortsätter sedan med ett minst lika förminskande inlägg.

Just skrattreaktioner i förminskande syfte är jag förbannat allergisk mot. Det är en så ful och trist argumentationsteknik som bara används av människor som inte klarar att debattera ordentligt med ord.
 
Fast det handlar mer om sättet du debatterar på än huruvida man förväntas uppföra sig korrekt i alla lägen. Du gör en skrattreaktion på @gammalek s seriösa kommentar och fortsätter sedan med ett minst lika förminskande inlägg.

Just skrattreaktioner i förminskande syfte är jag förbannat allergisk mot. Det är en så ful och trist argumentationsteknik som bara används av människor som inte klarar att debattera ordentligt med ord.

Så det är alltså skrattgubben som är felet och inte min kommentar? Och om jag först tolkade det hela som ett skämt så är det alltså förminskande av mig? Nej det är nog dags att logga ut för nu. Jag har bevisligen problem med förståelsen och uppförandet.
 
Alla vet att ju att mellanskåne är lite dolt i mörker, som Bermudatriangeln 😅
Är det därför Höör försöker hävda sig genom att hävda att de är Skånes mittpunkt? :D Och Eslöv har byggt en skrytig gymnasieskola?? Man vill liksom komma ur Triangeln lite och sätta sin plats mer på kartan!

Själv är jag en salig blandning, mest år har jag bott i mellanskåne, men även bortt ett par tre år i barndomen i Malmö. Mamma är född och uppvuxen i Malmö med en mamma från Sövesborg och pappa från Malmö och min pappa var ju dansk och vägrade prata svenska helt och hållet. Inte att förglömma att jag alltid avskytt skånska som landskap och dialekt, och bott två år i Sörmland där folk hade för vana att säga "men du pratar ju inte så bred skånska som man hör på tv". Nej tack, helst inte! Vi i mittskåne är något nedtonad för att kunna smälta in, eftersom vi gärna pluggar och jobbar i typ Lund, Malmö och Kristianstad- och resten av Sverige förstås vid behov. :D
 
Ja kolla upp dem noga med referenser och kreditkoll. Du vill nog inte få in *förbjudet ord från tidigare inlägg* i huset, för jag lovar att hyreslagen är inte skriven till förmån för fastighetsägaren när det gäller människor med "alternativa lösningar på att uppföra sig hänsynsfullt"...
Tycker du på allvar att det är konstigt att folk reagerar när du beskriver dina grannar som ohyra? Man behöver inte älska alla men att beskriva sina grannar på så sätt och skaffa musikanläggning för att ”ge igen” tycker jag är sjukt skumt. Vad blir bättre av det liksom?
 
Tycker du på allvar att det är konstigt att folk reagerar när du beskriver dina grannar som ohyra? Man behöver inte älska alla men att beskriva sina grannar på så sätt och skaffa musikanläggning för att ”ge igen” tycker jag är sjukt skumt. Vad blir bättre av det liksom?

Jag tycker på allvar att det är konstigt i en tråd som denna, att man inte har förmågan att läsa in språkbruk utifrån situationen. Det var rent outhärdligt vilket jag tyckte framgick av mitt inlägg... att trots samtal, vända andra kinden till, tom hjälpa vederbörande med saker för att skapa en god relation, överenskommelser med kompromisser från båda håll som bara hölls från mitt håll etc etc etc faktiskt till slut tycka att detta var som ohyra i mitt hem. Ja, jag tycker inte att mitt språkbruk i det sammanhanget är så hemskt arrogant och mer därtill. Snarare kanske motparten borde funderat på sin arrogans och mer därtill... det är liksom inte att vara känslig när fler flyttar pga denna granne. Alla andra utom en person och dennes telningar + husdjur kan inte vara problemet.

Vad ljudanläggningen anbefaller så var det, precis som jag skrev, det enda som fungerade. Eftersom ingen annan kommunikation som sagt gav resultat, så var det bara samma medicin som fungerade. En stor del av olägenheten var ljudnivån. Det enda som faktiskt fungerade på dem var att visa hur lyhört huset var. Det var värt varenda krona och det fick tyst på dem varje gång. Eller vad hade du föredragit att göra istället efter ett års fruktlösa samtal och förhandlingar både med grannen själv + hyresvärden?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 158
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp