Konstiga komplimanger

@Zinfernia inlägg i dejtingtråden fick mig att tänka på konstiga komplimanger. För en handfull år sedan så utbrast en bekant "Men, du har ju blivit SMAL! Vad fin du är!" och utöver det uppenbart problematiska i att kommentera folks vikt så hade jag fram till denna stund levt i tron att jag alltid hade varit det 😅 "Blivit" skapade sjuk förvirring i stunden.

Vad har ni fått för konstiga/oönskade/märkliga komplimanger?

En kollega sa en gång ”du har så himla snyggt hårfäste!”

Tack? 😂😂
 
Min mamma sa när jag var tonåring att jag en röv som är bred som en ladugårdsdörr. Jag var inte tjock men hade, har breda höfter.

En 80 årig man, hästuppfödare, sa när jag var 18 att det var bra att jag hade så breda höfter, då skulle det bli enklare att föda barn.

En läkare sa till mig när hon sett MR på min hjärna att jag har en mycket fin hjärna. Tror hon måste ha kikat på någon annans bild.... ska göra MR på onsdag och jag svär, jag blir inte förvånad om jag måste göra om allt direkt efter för att de inte hittar någon där inne i skallen! Tomt och innehållslöst, bara sågspån som sväller!
 
@Zinfernia inlägg i dejtingtråden fick mig att tänka på konstiga komplimanger. För en handfull år sedan så utbrast en bekant "Men, du har ju blivit SMAL! Vad fin du är!" och utöver det uppenbart problematiska i att kommentera folks vikt så hade jag fram till denna stund levt i tron att jag alltid hade varit det 😅 "Blivit" skapade sjuk förvirring i stunden.

Vad har ni fått för konstiga/oönskade/märkliga komplimanger?
Tog en selfi som bild till ett annat forum på nätet. Jag tyckte bilden blev rätt ok.
En kompis- De är nått fel på bilden! Nått som inte stämmer.. öö va tänkte jag? Bilden är inte omgjord efter jag tagit den eller nått sånt. Men tagen efter ett infall då jag vandrat en lång dagstur på ett fjäll vid en sjö.
 
"Vilket fint sår" Sagt av sköterskan som tog bort stygnen i mitt ben. Tack?:confused::D
Hon förklarade sedan att det var sällan ett sår efter en olycka hade så rena kanter som mitt, att det såg mera ut som ett operationsärr.

När jag varit en liten tid på mitt första "riktiga" jobb, sa en av de som jobbade där att jag var "bra på att följa". Jag var ung, ny, det var ett jobb som var ganska obekant för mig, man jobbade i par, och personen var dessutom äldre och ganska dominant, så kändes inte riktigt som om det skulle varit läge att freestyla hur som helst, men ändå kändes det som en lite märklig komplimang :D
 
En del blir ju lite arbetsskadade av att arbeta i vården så man kan kläcka ur sig t.ex hur fint ett organ är - har väl hänt mig med nån gång :o
Oftast menar man att organet i fråga är helt friskt, eller så är det ett skolboksexemplar av ens favoritorgan eller något liknande. Sen är ju t.ex njurar extremt fina och coola i allmänhet. Så det är inte alltid riktigt menat som en komplimang.
 
En del blir ju lite arbetsskadade av att arbeta i vården så man kan kläcka ur sig t.ex hur fint ett organ är - har väl hänt mig med nån gång :o
Oftast menar man att organet i fråga är helt friskt, eller så är det ett skolboksexemplar av ens favoritorgan eller något liknande. Sen är ju t.ex njurar extremt fina och coola i allmänhet. Så det är inte alltid riktigt menat som en komplimang.
Jag tycker att såna "komplimanger" som nämnts i tråden, är jättefina! Annars brukar det mest vara normativa utseenden man får uppskattning för, så ett vackert inre organ låter alldeles underbart!
 
En del blir ju lite arbetsskadade av att arbeta i vården så man kan kläcka ur sig t.ex hur fint ett organ är - har väl hänt mig med nån gång :o
Oftast menar man att organet i fråga är helt friskt, eller så är det ett skolboksexemplar av ens favoritorgan eller något liknande. Sen är ju t.ex njurar extremt fina och coola i allmänhet. Så det är inte alltid riktigt menat som en komplimang.

Njuren är det sötaste organet :love:
 
En del blir ju lite arbetsskadade av att arbeta i vården så man kan kläcka ur sig t.ex hur fint ett organ är - har väl hänt mig med nån gång :o
Oftast menar man att organet i fråga är helt friskt, eller så är det ett skolboksexemplar av ens favoritorgan eller något liknande. Sen är ju t.ex njurar extremt fina och coola i allmänhet. Så det är inte alltid riktigt menat som en komplimang.
Jag gillar att vårdpersonal har favoritorgan :D
Är det något man diskuterar under pauser, i likhet med favorithundras eller favorit semesterdestination? "Jaha, och vilket är ditt favoritorgan då?" "Jo gallblåsor, helt klart, de är så coola." :p
 
Jag gillar att vårdpersonal har favoritorgan :D
Är det något man diskuterar under pauser, i likhet med favorithundras eller favorit semesterdestination? "Jaha, och vilket är ditt favoritorgan då?" "Jo gallblåsor, helt klart, de är så coola." :p
Åh, apropå gallblåsan :laugh: Nu måste jag visa den här bilden jag sparat för längesedan!
3FD3C96D-B908-4122-9C74-7705DC5FE36F.jpeg
 
Åh gud, den här har jag också fått så många gånger... även av kvinnor. :rage:

Jag har aldrig velat ha barn och blir tom äcklad av tanken, så det slår alltid väldigt fel vilket personen som valt att uttrycka sig så får veta direkt.
Jag är stolt över mina breda höfter, men inte på grund av deras förväntade kapacitet att släppa genom avkomma...
Jag fick liknande en gång.

Av en äldre man: det syns att du har fött barn, så runda och vackra höfter. :yuck::rage:
Jag har inga barn, vill inte ha barn och tänker aldrig skaffa barn.
Äckelgubbe!!
 
För flera år sedan var jag hos gynekologen och hon utbrister "Visst har du haft häst? Ja, du har väldigt bra bukmuskulatur". Detta medan hon har en hand i mig och en hand på min mage för att känna något. Jag kunde dock skratta åt det, vi hade en bra relation men det är ju udda att få höra.

En annan gång sa en man till mig "Tjejer med kort hårt är inte snygga, men du ser ändå rätt bra ut". Okej? Tack? Det tror jag är definitionen av en kränklimang O_o:grin:
 
Jag ~15 år var en vardagseftermiddag ute och promenerade med systerdottern som låg i barnvagn. En vuxen karl cyklade förbi, plingade med ringklockan, log stort och utbrast på klingande dalmål:
-Du bruden, vilken läcker rumpa du har!

😳😳😳

Alltså, det kunde ju varit creepy, men karlncyklade iväg utan att stanna, och han såg bara så himla glad ut att min reaktion mest blev att bli paff och sen börja asgarva

Eeeh, tack? 😂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 936
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 277
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp