Konsttråden!

Tack! Funderar på att addera en till snigel på hatten. Men var nere nu och kände på tavlan och den är inte redo att måla på ännu så jag får lugna mig

Jag tror en snigel som är på väg över hanten på hatten vore coolt, men vad vet jag :D Häftigt ljus på denna, och förutom att du gör så intressanta tavlor måste jag säga att jag är så grymt imponerad av hur mycket du får gjort. När jag blir stor vill jag bli mer som du :p Du och kontot Mansbebisar är f.ö. enda anledningen till att jag kollar på Instagram numera.
 
Jag tror en snigel som är på väg över hanten på hatten vore coolt, men vad vet jag :D Häftigt ljus på denna, och förutom att du gör så intressanta tavlor måste jag säga att jag är så grymt imponerad av hur mycket du får gjort. När jag blir stor vill jag bli mer som du :p Du och kontot Mansbebisar är f.ö. enda anledningen till att jag kollar på Instagram numera.

Funderar på en till till höger där vid kanten på hatten, men kanske blir plottrigt.
Tack! ♥️
Jag hade en dipp när jag drog på mig covid men nu är jag igång igen. Dock har jag stått för mkt nu i några dagar, men det är bra att tavlorna får torka igenom ordentligt nu över helgen medan jag vilar upp mig.
 
Funderar på en till till höger där vid kanten på hatten, men kanske blir plottrigt.
Tack! ♥️
Jag hade en dipp när jag drog på mig covid men nu är jag igång igen. Dock har jag stått för mkt nu i några dagar, men det är bra att tavlorna får torka igenom ordentligt nu över helgen medan jag vilar upp mig.

Jag precis där tänkte jag också att den kunde vara... Man kan ju alltid måla över den om man inte blir nöjd :idea: Är dina dukar för stora för att du ska kunna sitta om du har en höj och sänkbar stol? Eller en målarkäpp att vila armen mot om det är händerna/nacken som spökar? Just det statiska när man står och målar kan ge mig skitont i flera dagar 😖
 
Jag precis där tänkte jag också att den kunde vara... Man kan ju alltid måla över den om man inte blir nöjd :idea: Är dina dukar för stora för att du ska kunna sitta om du har en höj och sänkbar stol? Eller en målarkäpp att vila armen mot om det är händerna/nacken som spökar? Just det statiska när man står och målar kan ge mig skitont i flera dagar 😖
önskar att jag kunde måla 10% av det ni kan.
 
Jag precis där tänkte jag också att den kunde vara... Man kan ju alltid måla över den om man inte blir nöjd :idea: Är dina dukar för stora för att du ska kunna sitta om du har en höj och sänkbar stol? Eller en målarkäpp att vila armen mot om det är händerna/nacken som spökar? Just det statiska när man står och målar kan ge mig skitont i flera dagar 😖

Då har vi ungefär samma vision. Jag fick tips på insta om att skissa snabbt på typ ett a-4, sen klippa ut formen och testa placera på duken för att se kompositionen. Innan jag målar loss på fri hand! Ska testa detta kanske.
Jag tror att de är lite för stora. Men min kompis har ngn lösning på gång påstår hon. Ser framför mig en permobil 😆 men vi får se! Värst för mig är fötterna. Kan knappt stå dagen efter men jag har iläggssulor i skorna och har nu beställt en avlastande matta att stå på. Dock målar jag ju riktigt hard-core. Denna vecka har jag stått typ 6 timmar per dag flera dagar i rad.
 
önskar att jag kunde måla 10% av det ni kan.

Det är verkligen bara att öva och studera anatomi/konstruktion så kommer det! Finns hur mycket instruktionsvideor på Youtube som helst också som kan hjälpa massor, som att ha en egen lärare fast ingen säger åt en att man suger. Jag är verkligen ingen talang mer än att jag hade ett intresse, något som flera lärare under mina skolår gjorde väldigt klart för mig. Jag gjorde allt fel, förstod inte hur något hängde ihop, var lat och saknade känsla enligt min lärare under gymnasieåren, men lyckades trots det lära mig lite grejer när jag tog till böcker och andra medier för kunskap :)
 
Det är verkligen bara att öva och studera anatomi/konstruktion så kommer det! Finns hur mycket instruktionsvideor på Youtube som helst också som kan hjälpa massor, som att ha en egen lärare fast ingen säger åt en att man suger. Jag är verkligen ingen talang mer än att jag hade ett intresse, något som flera lärare under mina skolår gjorde väldigt klart för mig. Jag gjorde allt fel, förstod inte hur något hängde ihop, var lat och saknade känsla enligt min lärare under gymnasieåren, men lyckades trots det lära mig lite grejer när jag tog till böcker och andra medier för kunskap :)
Det rikitgt sorgliga är att jag har studerat konst.
 
Då har vi ungefär samma vision. Jag fick tips på insta om att skissa snabbt på typ ett a-4, sen klippa ut formen och testa placera på duken för att se kompositionen. Innan jag målar loss på fri hand! Ska testa detta kanske.
Jag tror att de är lite för stora. Men min kompis har ngn lösning på gång påstår hon. Ser framför mig en permobil 😆 men vi får se! Värst för mig är fötterna. Kan knappt stå dagen efter men jag har iläggssulor i skorna och har nu beställt en avlastande matta att stå på. Dock målar jag ju riktigt hard-core. Denna vecka har jag stått typ 6 timmar per dag flera dagar i rad.

Men så smart, vilket supertips! Det ska jag också ta till mig :D

Kanske en fin hisställning som kan traversera sidleds? :D Låter rimligt och lite lagom. Fattar det där med fötterna också, jag har innetofflor med memory foam sulor som är typ en mil tjocka men det räcker inte alltid heller. Då är det skönt med ett riktigt bra liniment :D
 
Men så smart, vilket supertips! Det ska jag också ta till mig :D

Kanske en fin hisställning som kan traversera sidleds? :D Låter rimligt och lite lagom. Fattar det där med fötterna också, jag har innetofflor med memory foam sulor som är typ en mil tjocka men det räcker inte alltid heller. Då är det skönt med ett riktigt bra liniment :D

Så sjukt smart! Trist att jag inte kommit på detta själv 😆 men så bra grej. Tex kan jag då skissa upp tex en snigel eller vad som jättesnabbt och klippa ut för att sen placera på duken och backa och se på ett ungefär hur kompositionen skulle bli, och sen placera om och utvärdera! Blir så mkt enklare än att bara chansa och sen inse att det hade varit bättre att placera den ngn cm åt ett annat håll.

Jag tycker att det är svårt generellt att placera motivet rätt på en stor duk. Därför jobbar jag nästan alltid med en mindre skiss som jag sen skalar upp på duken. Inget finlir men tänk rutor i typ 1 dm eller likn för att få motivet på den plats jag vill. Så trist att börja skissa och sen inse att jag hade velat ha ansiktet ngn cm mer centrerat och få sudda allt.

Haha en riktig hiss med typ joystick 🕹 vore ngt 😆
 
Äh det är väl inte så sorgligt, jag har spelat piano men kan knappt plinga Für Elise idag. Ibland gör det mycket mer skada än nytta att studera konst!
Nu blev jag nyfiken, på vilket sätt kan det göra mycket mer skada att plugga konst?

Jag och typ alla jag känner från universitetet känner att de fått tid att utvecklas i sitt konstnärskap. Man får möjlighet att reflektera tillsammans med andra på sätt som man sällan får till annars. Både med lärare och andra studenter.
Men det beror väl också på ens inställning till utbildningen också, hur man väljer att ta tillvara på den.
 
Testmålade denna och den går nog vidare till akvarellpapper med lite justeringar:

Visa bifogad fil 66172

Är inte överrens med örat och vill inte ha skvätt ovanför eller åt vänster. Kanske liiite mindre rännilar.. (Lite måste jag få lägga mig i och kontrollera!! :rofl:) Flika gärna in vad ni hade ändrat på om ni vill! Kritik välkomnas varmt. :heart
Inser att jag gått tillbaka till denna flera gånger. Jag verkligen älskar den. Precis som den är.
 
Slänger in denna här också för jag blev väldigt nöjd. Det är ett av mina "monster" i bussen. Alltså den där metaforen om att livet är en buss som man kör, men som också har en massa högljudda medpassagerare som gör det svårt för en att styra vart man vill.

Och denna är då hur jag tänker mig passageraren som representerar ångest:
20220213_200551.jpg

(Kraftigt inspirerad av Lauren Marx, som jag avgudar.)
 
Slänger in denna här också för jag blev väldigt nöjd. Det är ett av mina "monster" i bussen. Alltså den där metaforen om att livet är en buss som man kör, men som också har en massa högljudda medpassagerare som gör det svårt för en att styra vart man vill.

Och denna är då hur jag tänker mig passageraren som representerar ångest:
Visa bifogad fil 85856
(Kraftigt inspirerad av Lauren Marx, som jag avgudar.)

Wow!
 
Slänger in denna här också för jag blev väldigt nöjd. Det är ett av mina "monster" i bussen. Alltså den där metaforen om att livet är en buss som man kör, men som också har en massa högljudda medpassagerare som gör det svårt för en att styra vart man vill.

Och denna är då hur jag tänker mig passageraren som representerar ångest:
Visa bifogad fil 85856
(Kraftigt inspirerad av Lauren Marx, som jag avgudar.)

Jag googlade Lauren Marx ... Den har ar battre an nagon jag sag. Sa mycket battre.
 
Slänger in denna här också för jag blev väldigt nöjd. Det är ett av mina "monster" i bussen. Alltså den där metaforen om att livet är en buss som man kör, men som också har en massa högljudda medpassagerare som gör det svårt för en att styra vart man vill.

Och denna är då hur jag tänker mig passageraren som representerar ångest:
Visa bifogad fil 85856
(Kraftigt inspirerad av Lauren Marx, som jag avgudar.)
Vilken sorglig och vacker. Halvt levande. Halvt död.
 
Nu blev jag nyfiken, på vilket sätt kan det göra mycket mer skada att plugga konst?

Jag och typ alla jag känner från universitetet känner att de fått tid att utvecklas i sitt konstnärskap. Man får möjlighet att reflektera tillsammans med andra på sätt som man sällan får till annars. Både med lärare och andra studenter.
Men det beror väl också på ens inställning till utbildningen också, hur man väljer att ta tillvara på den.

Lite slarvigt uttryckt av mig bara. Jag menade att upplevt misslyckande kan leda till skadad självkänsla och hämmad prestation/inlärning. Det är såklart inget som enbart kan appliceras till studier av konst/konstnärligt uttryck :)
 
Javisst! Att han gör det i akvarell också gör mig helt stum... Finns de som gör ännu mer realistiska förståss men jag tycker om att man kan se penseldragen om man går nära. Är väldigt imponerad av just det sättet att måla.

Här är en som går att förstora så man kan se hur han målat bättre:
8348986_fullsize.jpg
Nämen vad coolt, på nära håll syns det jättetydligt att det är akvarell men på håll ser det ut som ett foto.
Otroligt fascinerande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 726
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 977
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 980
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp