Konsttråden!

Jag googlade Lauren Marx ... Den har ar battre an nagon jag sag. Sa mycket battre.
Nu blev jag verkligen helt paff. Tusen tack! :heart

Vilken sorglig och vacker. Halvt levande. Halvt död.
Tack så mycket för din fina kommentar! :heart Tycker hindar lämpar sig så bra till den här typen av konst av någon anledning jag inte riktigt kan sätta fingret på. Tycker de ser ut som skogsväsen och har något överjordiskt över sig, så graciösa och vackra att de tål att bli tilltygade utan att tappa sin skönhet.

Nämen vad coolt, på nära håll syns det jättetydligt att det är akvarell men på håll ser det ut som ett foto.
Otroligt fascinerande.
Ja! Det krävs verkligen ett otroligt öga, skicklighet och förståelse för både motiv och matrial för att kunna måla sådär. Det gör hela målningen så mycket mer intressant. Håller med om att det är fascinerande!
 
Testar…

08ABD71F-C2D4-43F2-A0CA-ECDF25A67426.jpeg
 
Jag tror att det skulle bli effektfullt med en stor dramatisk snigel-skugga om jag placerade den som nedre exemplet. Jag gissar att skuggan skulle falla dramatiskt till höger som på barnet
 
Slänger in denna här också för jag blev väldigt nöjd. Det är ett av mina "monster" i bussen. Alltså den där metaforen om att livet är en buss som man kör, men som också har en massa högljudda medpassagerare som gör det svårt för en att styra vart man vill.

Och denna är då hur jag tänker mig passageraren som representerar ångest:
Visa bifogad fil 85856
(Kraftigt inspirerad av Lauren Marx, som jag avgudar.)
Jag tänker nog på Caitlin hackett https://www.instagram.com/caitlin_hackett/ men hon kanske också är inspirerad av Lauren Marx? Men det verkar finnas många som kör den här stilen någon form av naturfantasy men blod och ben typ :). Är det Lauren som är mentorn för den genren?
 
Jag tänker nog på Caitlin hackett https://www.instagram.com/caitlin_hackett/ men hon kanske också är inspirerad av Lauren Marx? Men det verkar finnas många som kör den här stilen någon form av naturfantasy men blod och ben typ :). Är det Lauren som är mentorn för den genren?
Marx är den jag gillar bäst bara :) hon är influerad av Hackett vad jag vet, men jag är inte så förtjust i Hackett.
 
Okej jag tappade det 😆
Men nu blir det inga fler!! Nu ska basen torka så lägger jag finish sen.

Visa bifogad fil 85895
Jag är kär! När jag var i den åldern var jag totalt nere i sniglar, spindlar, myror, gräshppor och fjärilslarver (Snälla gör en fjärilslarv eller en "moth" i framtiden!) jag brukade besatt plocka vinbärssäckor hos kusinerna i Stockholm och bli så himla ledsen när jag fick veta att de inte kunde leva uppe hos oss. De är ju så söta.
Jag tycker att de har små personligheter.

Du måste låta oss vet avad modellen tycker sen! :D
 
Slänger in denna här också för jag blev väldigt nöjd. Det är ett av mina "monster" i bussen. Alltså den där metaforen om att livet är en buss som man kör, men som också har en massa högljudda medpassagerare som gör det svårt för en att styra vart man vill.

Och denna är då hur jag tänker mig passageraren som representerar ångest:
Visa bifogad fil 85856
(Kraftigt inspirerad av Lauren Marx, som jag avgudar.)
Jag tycker att du borde kontakta rollspelsskapare, de skulle älska hur du målar karaktärer/roller/känslor tror jag. :heart
 
Håller på med det här spektaklet:
20220218_202901.jpg


Känns som om jag aldrig kommer bli klar. Det har tagit en evighet att komma hit! Att få ihop huvudena och kroppen så som jag tänkt mig var helt omöjligt - jobbigt när fantasivärlden i ens huvud inte går att översätta på ett papper så som man vill. Fick ge upp och tänka om helt för att det skulle falla på plats.

Ett annat problem var att även om jag alltid tyckt mycket om hyenor så har jag aldrig målat någon innan, och hade egentligen ingen koll på deras anatomi heller. Alltid tyckt de är så hundlika men nu när jag blivit illa tvungen att titta närmare så är de verkligen mer lika mårddjur, så äntligen fattar jag varför de tillhör underordningen Feliformia. Sånt tycker jag är kul!

Tänkt strössla blommor över odjuret också, men vill att de ska vara symboliska. Hitills har jag googlat fram att:
Gul nejlika - besvikelse, förkastande
Lavendel - misstro
Petunia - Ilska
Orangea Liljor - hat, förakt
Renfana - krigsförklaring

Men flera av dem har även andra betetydelser och jag är osäker på källorna. Vet ni om några negativa blommor så säg gärna till!
 
Håller på med det här spektaklet:
Visa bifogad fil 86083

Känns som om jag aldrig kommer bli klar. Det har tagit en evighet att komma hit! Att få ihop huvudena och kroppen så som jag tänkt mig var helt omöjligt - jobbigt när fantasivärlden i ens huvud inte går att översätta på ett papper så som man vill. Fick ge upp och tänka om helt för att det skulle falla på plats.

Ett annat problem var att även om jag alltid tyckt mycket om hyenor så har jag aldrig målat någon innan, och hade egentligen ingen koll på deras anatomi heller. Alltid tyckt de är så hundlika men nu när jag blivit illa tvungen att titta närmare så är de verkligen mer lika mårddjur, så äntligen fattar jag varför de tillhör underordningen Feliformia. Sånt tycker jag är kul!

Tänkt strössla blommor över odjuret också, men vill att de ska vara symboliska. Hitills har jag googlat fram att:
Gul nejlika - besvikelse, förkastande
Lavendel - misstro
Petunia - Ilska
Orangea Liljor - hat, förakt
Renfana - krigsförklaring

Men flera av dem har även andra betetydelser och jag är osäker på källorna. Vet ni om några negativa blommor så säg gärna till!
Cool bild!
 
Håller på med det här spektaklet:
Visa bifogad fil 86083

Känns som om jag aldrig kommer bli klar. Det har tagit en evighet att komma hit! Att få ihop huvudena och kroppen så som jag tänkt mig var helt omöjligt - jobbigt när fantasivärlden i ens huvud inte går att översätta på ett papper så som man vill. Fick ge upp och tänka om helt för att det skulle falla på plats.

Ett annat problem var att även om jag alltid tyckt mycket om hyenor så har jag aldrig målat någon innan, och hade egentligen ingen koll på deras anatomi heller. Alltid tyckt de är så hundlika men nu när jag blivit illa tvungen att titta närmare så är de verkligen mer lika mårddjur, så äntligen fattar jag varför de tillhör underordningen Feliformia. Sånt tycker jag är kul!

Tänkt strössla blommor över odjuret också, men vill att de ska vara symboliska. Hitills har jag googlat fram att:
Gul nejlika - besvikelse, förkastande
Lavendel - misstro
Petunia - Ilska
Orangea Liljor - hat, förakt
Renfana - krigsförklaring

Men flera av dem har även andra betetydelser och jag är osäker på källorna. Vet ni om några negativa blommor så säg gärna till!
:love: Hade en tid när jag var liten och snöade in på blommors betydelser. Många av de blommor som har negativ betydelse har även positiva betydelser, så det är inte konstigt att det blir lite osäkert.
Några fler:

Smörblomma: Otacksamhet, otrohet.
Svart dahlia: Svek, undergång
Begonia: Akta dig! (typ hot kanske då?)
Fingerborgsblomma: Osäkerhet
 
:love: Hade en tid när jag var liten och snöade in på blommors betydelser. Många av de blommor som har negativ betydelse har även positiva betydelser, så det är inte konstigt att det blir lite osäkert.
Några fler:

Smörblomma: Otacksamhet, otrohet.
Svart dahlia: Svek, undergång
Begonia: Akta dig! (typ hot kanske då?)
Fingerborgsblomma: Osäkerhet
Åh, tack så mycket! Behöver något begonia/smörblomsliknande så det blir perfekt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 614
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 727
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 987
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 023
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp