Kontrakt för hund!

Sv: Kontrakt för hund!

köp/säljkontrakt menar du?

ja om de är utförligt beskrivna och båda har skrivit på varsitt original och lämnat kopia till den andra..

alla papper där man skriver på är giltiga..
 
Sv: Kontrakt för hund!

Inte juridiskt bindande, då måste man ha en jurist som närvarar när man utformar kontraktet.
Jag TROR då det är så. Tex om en uppfödare skriver i köpekontraktet att valpköparen inte får avla utan dennes medgivande el. dyl. så gäller det egentligen inte.
Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Sv: Kontrakt för hund!

Du har så rätt så ( i allmänna fall. )

Det bästa är att alltid använda färdiga kontrakt utformade av en jurist
 
Sv: Kontrakt för hund!

Ok, då vet jag. Tack så mycket...
 
Sv: Kontrakt för hund!

Japp oavsett självskrivet eller tryckt kontrakt är giltiga oavsett.

Man kan bli stämd för kontraktsbrott i bägge fallen om man bryter mot dem, men för att verkligen få ett säkert avtal gäller även i detta fall som på hästar att ett vitesföreläggande.

Detta skall gälla om någon begår ett avtalsbrott annars är det svårt att i verkligeheten få ut något utav ett kontrakt vid ev kontraktbrott, eftersom ingen summa då finns angiven och eftersom avtalsbrottet kan vara svårt att värdera.

En del gör ju bla tillägg till SKKs avtal och det står isåfall förkryssat i rutan.Just för SKKs del tror jag deras kontrakt är ett måste...sedan att man har ett tillägg är en annan sak.Tror inte de accepterar att en person med kennel skickar med enbart självgjorda kontrakt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Petronilla
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 037
Senast: Migo
·
Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 274
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 396
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp