Kontroll fråga när man går in på Bukefalos

Bukefalos 30 år!

@Islandshästryttare

När jag testar slänger den väldigt snabbt upp en liten ruta med "Validating browser" sedan försvinner den och allt fungerar sedan som det skall.
Detta är när jag testar på min mobil eller olika webbläsare på datorn, oinloggad.
Testa gärna med ett inkognito-fönster/privat fönster och se om det är någon skillnad?

Kanske ni har någon form av säkerhetsprogram eller annat som ställer till det, men det vore bra om vi kunde ta reda på vad det är ifall det är många som har liknande problem.

Jag testar lite vidare och återkommer.

Har nu konstaterat @Gunnar att det bara är surfplattan jag har problem på. Mobil, laptop och stationär dator fungerar utan problem att besvara frågan och komma vidare. På surfplattan hamnar jag bara i en loop där jag hela tiden kommer tillbaka till frågan varje gång jag har besvarat den, ej inloggad. Kan inte logga in på surfplattan då jag inte kommer förbi frågan på den utan ombeds besvara den igen och igen. Spelar ingen roll om jag använder Chrome, firefox eller brave som webbläsare. Även testat privat flik och det hjälper inte. Har samma webbläsare på övriga enheter och där fungerar det utan problem.

När jag testar slänger den väldigt snabbt upp en liten ruta med "Validating browser" sedan försvinner den och allt fungerar sedan som det skall.
Detta är när jag testar på min mobil eller olika webbläsare på datorn, oinloggad.
Testa gärna med ett inkognito-fönster/privat fönster och se om det är någon skillnad?

Kanske ni har någon form av säkerhetsprogram eller annat som ställer till det, men det vore bra om vi kunde ta reda på vad det är ifall det är många som har liknande problem.

När jag gick in på buke som vanligt fick jag åter igen upp frågan. Startade inkognito, funkade som vanligt (bara validating browser). Gick åter igen in på buke utan inkognito och då hade frågan om sleipner försvunnit (som innan dök upp varje gång jag besökte buke).

Har avast security om det är någon hjälp.

När jag gick in på buke som vanligt fick jag åter igen upp frågan. Startade inkognito, funkade som vanligt (bara validating browser). Gick åter igen in på buke utan inkognito och då hade frågan om sleipner försvunnit (som innan dök upp varje gång jag besökte buke).

Har avast security om det är någon hjälp.
Kanske något hade cachats sedan tidigare och ställde till det. Om jag förstår dig rätt fungerar det nu som det skall?

Har nu konstaterat @Gunnar att det bara är surfplattan jag har problem på. Mobil, laptop och stationär dator fungerar utan problem att besvara frågan och komma vidare. På surfplattan hamnar jag bara i en loop där jag hela tiden kommer tillbaka till frågan varje gång jag har besvarat den, ej inloggad. Kan inte logga in på surfplattan då jag inte kommer förbi frågan på den utan ombeds besvara den igen och igen. Spelar ingen roll om jag använder Chrome, firefox eller brave som webbläsare. Även testat privat flik och det hjälper inte. Har samma webbläsare på övriga enheter och där fungerar det utan problem.
Frågan är om det kan hjälpa att rensa cachen, men eftersom du provat med olika webbläsare och fått samma resultat. Om du har en ipad, där väl alla webbläsare egentligen använder safari kanske det kan hjälpa.
Mer troligt är väl någon typ av säkerhetsprogram på plattan eller inställning på plattan som kanske får Bukefalos tilläggsprogram att tro att den är skum på något sätt?

Frågan är om det kan hjälpa att rensa cachen, men eftersom du provat med olika webbläsare och fått samma resultat. Om du har en ipad, där väl alla webbläsare egentligen använder safari kanske det kan hjälpa.
Mer troligt är väl någon typ av säkerhetsprogram på plattan eller inställning på plattan som kanske får Bukefalos tilläggsprogram att tro att den är skum på något sätt?

Jag har rensat cachen på alla webbläsare så mest troligt någon inställning på plattan. Det är en android, inte ipad.

Jag får också nästan alltid frågan trots att jag är inloggad. På dator använder Edge.

På telefonen (safari/ios) får jag också ofta frågan men inte alltid. Men där kan man klicka vidare ändå utan att svara på den.

Senast ändrad:
På surfplattan fungerar det fortfarande inte.Blir bara skickad mellan validating browser och att svara på frågan. Verkar inte spela någon roll hur många gånger jag svarar på frågan.
Jag syftade på felmeddelandena på servern.
Tyvärr vet jag inte varför du har dessa stora problem på en enhet och varför andra får upp frågan relativt ofta.
Att frågan kommer upp ofta i samband med att jag installerat om nu är väntat, men den borde egentligen inte behövas om man är en vanlig användare med en vanlig webbläsare.
Tanken är att framförallt botar skall stöta på problem.

Jag borde ha skrivit om det igår när jag lade in det.
Trodde dock inte att det skulle ge så många kontrollfrågor.
Har ni fått mer än en på samma webbläsare?

Det skall i första hand drabba botar och trodde kanske att vanliga oinloggade användare inte skulle få frågan, kanske en gång för att sätta upp en cookie som visar att man är en riktig användare.

Om detta ställer till problem får ni gärna skriva så skall jag se om jag kan ändra lite inställningar för att minska problemen.
Jag får kontrollfrågan flera gånger om dagen. Varje gång jag går in på bukefalos.se

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka