Kontroll fråga när man går in på Bukefalos

Bukefalos 30 år!

Jag får ingen kontrollfråga. Men idag har buke ”låst sig” så det inte gått att klicka på nåt. Det enda som funkat har varit att ladda om sidan.

Det har hänt tre gånger hittills idag, jag har varit inloggad hela tiden och mitt uppe i läsandet när det händer (alltså att jag vill klicka på nästa tråd/forum).

Bara surfat från iPhone med Safari idag.

Sista dagarna (i alla fall igår och idag, minns inte hur det var i onsdags) har jag inte behövt besvara frågan. Använder samma setup som tidigare (mobil/iPad med Chrome/Edge och är ej inloggad).

Jag har ändrat en aning på inställningarna så enbart forum och trådar omfattas, jag vet att det väl egentligen inte innebär så stor skillnad.

De flesta vanliga besökare bör inte märka något.

Nedan en sammanställning av vad som kan vara anledning till olika problem.

Om man blockerar JavaScript eller cookies eller använder en webbläsare med starka funktioner för anonymisering ökar risken att man får upp frågan.

Äldre webbläsare, restriktiva företagsnätverk, säkerhetsprogram som blockerar ovan nämnda samt ev hjälpmedelsfunktioner kan också leda till att frågan kommer upp.

Om man misslyckas med frågan ökar troligen problemen.

Att använda VPN/proxy kan också öka risken att få frågan.

Jag har uppdaterat till senaste version. Enligt uppgift skall den lösa ett problem med att vissa fick upp frågan hela tiden.
Vet inte om det löser något för er som haft problem.
Skriv gärna om så är fallet eller inte.

Jag har inte sett röken av någon kontrollfråga, varken om jag är inloggad eller testar att logga ut och in igen. (IPhone och iPad med Safari.)

Och här är den tillbaka i full fart :p På telefonen kan man bara klicka vidare utan att svara på den, men inte på datorn.

Jag får kontrollfrågan varje gång jag går in när jag är på jobbet. Aldrig när jag är hemma.
Samma mobiltelefon och är alltid inloggad, enda skillnaden är vilket nätverk jag är på. På jobbet är jag på kommunens gäst-wifi

Jag får kontrollfrågan varje gång jag går in på Buke efter de senaste ändringarna, även om det så är under samma dag. Använder PC, är inloggad hela tiden och använder Chrome.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?