Jag ser ingen i tråden som gnäller på arrangörernas engagemang och slit. Det är dock rimligt att lyfta problematiken att ta emot alla typer av sponsorer. Min åsikt är att det är rimligt att ställa krav på föreningar när det gäller samröre. Är en förening partipolitisk obunden är det inte rimligt att de har partier som sponsorer (oavsett färg). Det är inte rimligt av en förening att promota skadligt skönhetsideal, och det kanske inte är så passande alltid att bara ha "typiskt tjejiga" produkter.Varför gnäller du då på andra som inte lyckas om det är så? Tror alla arrangörer gör så gott de kan, och tycker väl egentligen inte man som tävlingsryttare borde gnälla när det oftast är ideell arbetskraft bakom en tävling. Själv är jag sjukt tacksam att vi har lokala ridklubbar som orkar fixa tävlingar kvar trots att alla vill till west coast, greva, sundbyholm med flera. Att då gnälla över vilka priser de får ihop känns rätt magstarkt ärligt talat när det faktiskt bara är att ge bort eller lämna tillbaka. Själv hatar vi överlag schabrak. Ungen har vunnit ett 100tal med olika loggor på, helt oanvändbara för henne och alla ska rida i e-logga nu för tiden så går inte att ge bort till kompisar heller utan tar bara plats, men de schabrak hon får glädjer istället hennes klubbs ridskola som behover dem. När de inte behöver fler får vi väl ta hem och bränna dem.
Tänker att det är lite som Falsterbo. Ja, det är en tävling av en helt annan kaliber än en lokal LC-klass, men det är för mig lite samma tänk. Pengar är inte alltid bara pengar.