Bukefalos 28 år!

Kort fråga: Hade ni ätit...

Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

kl

Självklart!

Jöses vad nojiga folk är :p
Glömmer alltid mat framme och blir aldrig sjuk.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

KL

Bara nyfiken - ni som säger nej, vilka hälsofarliga bakterier i potatis, grädde och lök anser ni får så snabb tillväxt över natten vid den här årstiden?

Ja jag vet ju inte vad bakterierna heter, men om det nu är Siv, Oskar, Anton och Augusta så tror jag inte de är så mysiga att tugga i sig om det gosat ner sig och legat och pruttat i maten under en hel natt! Grädde blir väl inte så gott i fel temperatur?

Nej, jag gillar färsk mat som sköts ordentligt. Jag hade däremot frågat min äldsta son om han hade velat smaka och om det var gott. Han brukar vara domare när det gäller sånt här då jag är hysteriskt rädd för något som smakar äckligt. Vilket han vet om. Så inom rimliga gränser så testar han mat jag är osäker på. Dock inte mat med päls på....

Så säger han ja så hade mina barn fått det :D
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Ja, det hade jag kunnat men det beror lite på hur många timmar. Är något äckelmagad över att mat är gammal. Kan knappt med att ett paket mjölk står öppet i tre dagar i kylen.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Lätt att jag hade käkat. Dock uppvärmd såklart :)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

... en potatisgratäng som stått framme i rumstemperatur över natten?
Jag vet inte varför jag säger såsom jag gör för jag har inga belägg, men jag hade ätit ifall den var övertäckt. Hade den stått utan tex folie över hade jag nog inte ätit den.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

KL

Ja, varför skulle man inte? Potatis, lök och ost (om det är sådan i) är egentligen inga kylvaror även om förvaring i kyl ökar hållbarheten. Och grädde? Den här årstiden bör färsk grädde kunna stå i rumstemperatur ett dygn utan att surna. Och om den surnar - ja, sur grädde i olika utföranden är en känd komponent i matlagning.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Ja, det är dumt att slänga ätbar mat. Jag har ätit mat som stått framme många gånger utan att bli sjuk.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

kl

Jag hade absolut ätit. Uppvärmd såklart, men utan att tveka.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Tack för era svar! Nu är det gjort. Får se om jag uppdaterar från toan ikväll, gott var det i alla fall! :d
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Den här årstiden? Lätt! Om en-två månader? Not so much...
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

KL

Japp, jag låter ofta mat stå framme till dagen efter, eftersom jag är för lat för att göra matlådor på en gång. :o
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Luktar den ok och smakar bra så absolut! Som många andra har jag ätit massor av mat kvarglömd över natten och aldrig blivit dålig:D
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Japp, min mat glöms ofta bort över natten tex lasagne mm. Aldrig blivit dålig av att äta det dagen efter =)

Jag kan laga mat på kvällen, glömma att ställa den i kylen på morgonen och sedan äta av den på kvällen och ett par dagar till. :D
 

Liknande trådar

Samhälle Var det inte @Jeffery som gjorde ett test att ha smör i rumstemperatur rätt länge? Finns nog en tråd om det. Om smöret förvaras...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Rosett
·
Mat Jag har ätit 4 bollar av tinad hackad Spenat som varit fryst. Den stod framme i rumstemp ända från morgonen kanske runt 09 -> kl...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Mojma
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Silver Girl
·
Skola & Jobb Läste en ledare på dn, om att folk som inte kan jobba hemifrån borde få kortad arbetstid. Vad tycker ni om detta och hur skulle det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 978
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp