Kort fråga: Hade ni ätit...

Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Kl

Kan förresten rapportera att det gick alldeles utmärkt med familjens magar. Möjligtvis var sambon något risig i buken, men han var också mycket skeptisk innan så det kan ha varit en självuppfyllande profetia. Dessutom förekom det visst intag av alkoholhaltiga drycker dagen innan.

Vi övriga klarade oss utmärkt!
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Jag försöker och jobbar på det. Kommer ändå ha en jävligt dryg vecka framför mig nu när vi ska utomlands en vecka. Kan inte äta utländska produkter :crazy:

Då har du det jobbigt, när 99% av bas föda som finns i affären så här års är just utländskt (potatis, frukt, grönt, all juice gjord av importerad frukt, färdigmat mm)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

J Kommer ändå ha en jävligt dryg vecka framför mig nu när vi ska utomlands en vecka. Kan inte äta utländska produkter :crazy:

Men det är ju lugnt! Du vet tyska produkter är ju inte utländska i Tyskland ;)

Men allvarligt, har du aldrig smakat exempelvis en banan, en apelsin eller ris?

Och hur resonerar du med dina barn om detta?
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Kl

Kan förresten rapportera att det gick alldeles utmärkt med familjens magar. Möjligtvis var sambon något risig i buken, men han var också mycket skeptisk innan så det kan ha varit en självuppfyllande profetia. Dessutom förekom det visst intag av alkoholhaltiga drycker dagen innan.

Vi övriga klarade oss utmärkt!

Tur att ni överlevde:D

"Dagen innan drickat" påverkar "dagen efter maten" betydligt mer än man kan tro, fast de flesta som äter resten av nattens pizza eller kebabtallrik har en tendens att skylla på maten senare :p
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Jag hade inte ens kunnat föreställa mig att någon skulle överväga att inte äta den... :confused: Ställer aldrig in något jag lagat i kylen förrän nästa dag, har aldrig blivit sjuk av något jag ätit någonsin. Tycker dessutom att mycket mat, t.e.x potatisgratäng, är som godast när den har rumstemperatur. :d
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Det tycker jag är jätte konstigt :eek:

Men, oavsett vad du lagar? Köttfärssås? Eller om du köpt pizza?
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Då har du det jobbigt, när 99% av bas föda som finns i affären så här års är just utländskt (potatis, frukt, grönt, all juice gjord av importerad frukt, färdigmat mm)

Jag menar inte restaurangmat utan deras yoghurt, mjölk och sånt där. Ser inte tilltalande ut.
Bodde i Frankrike i två månader för två somrar sen och kunde inte ha deras mjölk i någon av min mat för det fanns ju bara konserverad som varade i typ ett halvår!
Kommer ta med mat hemifrån :)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Men det är ju lugnt! Du vet tyska produkter är ju inte utländska i Tyskland ;)

Men allvarligt, har du aldrig smakat exempelvis en banan, en apelsin eller ris?

Och hur resonerar du med dina barn om detta?

Jodå, jag väljer ut vissa saker jag kan med att äta och sen äter jag samma hela tiden.
Barnen äter vad dom vill.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Det finns färsk mjölk, även i Frankrike ;)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Inte i den butiken vi handlade i. Bara i plastflaskor som stod i rumstemperatur :crazy:
Tro mig, jag letade under dom två månaderna vi var där.
Fanns överlag inte mycket ätbart.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Barnen äter vad dom vill.

Jo det förstod jag, men jag menade mer hur du förklarade varför du inte äter stora delar av vad de äter. Resonemanget om att allting som är utländskt inte går att äta kan ju inte vara något du vill föra vidare till dina barn. :) Men du behöver inte svara om du inte vill det var ju inte detta tråden skulle handla om :)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Jag säger som det är, att jag inte gillar det. Dom säger inget om det. Sen kanske dom äter det själva. Vill dom ha det, vad det nu är, så är det klart dom får äta det :)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Det tycker jag är jätte konstigt :eek:

Men, oavsett vad du lagar? Köttfärssås? Eller om du köpt pizza?

Äter inte kött. :) Pizza skulle jag nog lägga in i kylen enbart för att den blir stel och äcklig om man inte packar in den i något och har jag ändå packat in den kan jag lika gärna slänga in den i kylen. (Mat jag lagat är ju i kastrull/stekpanna/bytta med lock redan och kan stå framme.) Men absolut att jag käkat pizzabitar som legat framme i kartongen sedan kvällen innan som bakismat efter någon fest eller så.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Svar ja, men hade det varit under rötmånaderna hade jag kollat så den fortfarande är okej innan jag äter.
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Delvis KL

Psst, det är EN VECKA sedan TS faktiskt åt potatisgratängen hon frågade om ... ;)
 
Sv: Kort fråga: Hade ni ätit...

Inte i den butiken vi handlade i. Bara i plastflaskor som stod i rumstemperatur :crazy:
Tro mig, jag letade under dom två månaderna vi var där.
Fanns överlag inte mycket ätbart.

H-mjölk och H-grädde finns här också på Lidl, helt okej och deras ägg står i rumstemperatur, även det helt okej för ägg ruttnar inte fortare för att dom står i rumstemperatur.

Förresten angående ätbart, ingen vet ju hur varorna hanterats innan dom hamnade i förpackningarna och tänk alla som plockat med köttbitarna, sallad och grönsaker och allt annat, dom kanske varken hade handskar eller tvättat fingrarna sen dom varit på toa. Kanske var dom snoriga också och plockat med näsduken emellanåt. ;)

För att inte tala om odlade saker som gödslats med dynga. ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Var det inte @Jeffery som gjorde ett test att ha smör i rumstemperatur rätt länge? Finns nog en tråd om det. Om smöret förvaras...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Rosett
·
Mat Jag har ätit 4 bollar av tinad hackad Spenat som varit fryst. Den stod framme i rumstemp ända från morgonen kanske runt 09 -> kl...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Mojma
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: Silver Girl
·
Skola & Jobb Läste en ledare på dn, om att folk som inte kan jobba hemifrån borde få kortad arbetstid. Vad tycker ni om detta och hur skulle det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 787
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp