Kostnad för lösdrift/Storstockholm?

L

Lilltufsan

Vad betalar ni och vad ingår? Var ligger det? Typ av häst?
 
Storstockholm och lösdrift fungerar inte. Men väl förort och lösdrift.

Vår är liten, för liten men jag har inte möjlighet att göra ngt åt det just nu.

Nåväl, det kostar 1700kr/mån och då ingår hösilage (fritt), halm och havre. Samt att vi är tre som delar på skötseln så man inte måste vara där varje dag.
 
Betalade 1700:- för lösdrift i södra storstockholm med väldigt stor hage, fri tillgång på hösilage samt halm. Vi hade en dag i veckan var att sköta om lösdriften.

Priset gällde stor häst, för ponny låg priset kring 1500:- om jag inte minns fel.
 
Min häst (som jag inte köpt än :D) ska stå på en lösdrift i Tumba, söder om stan. Det kostar 600 kr/mån o det är för hagplatsen o så får man tillgång till en fin liten fikabod också :) Finns inget rinnande vatten eller toa (lite jobbigt :crazy:). Höet kostar 450 kr/mån (det köper vi in tillsammans).
Detta gäller en islandshäst.
 
Hejsan! Tack för ditt svar, du står väl ute på Mälaröarna? Färingsö eller Ekerö? Hur liten är liten? Är det både ponny & stor häst på lösdriften?

Vi har aldrig träffats men vi stod i gårdarna bredvid varann ett tag, Berga resp. Söderby på Lovön, jag skrev under signaturen Ant på stallet.com men den signaturen funkade aldrig på Buke. Nu har jag min häst på Munsö, hon väntar föl :love: så om allt går bra :crazy: har jag en unghäst till hösten :smirk: därav min fråga.

Som inflyttad lantis :D är jag lite nyfiken på hur du som är infödd definierar Storstockholm? Det jag menade i min fråga var hela Stockholms län + lite till, hela SL området i alla fall. Så Storstockholm för mig är allt mellan Gnesta-Bålsta-Norrtälje eller något liknande. Ekerö skulle jag nog kalla kranskommun och inte förort...
 
Jodå det fungerade bra, man bytte vatten, fyllde på halm och kollade igenom hästarna.

Kommunikationerna var helt okej, ca 2 km från närmaste buss/tåg.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 705
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 786
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 696
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp