Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så.
Parkering hemma dyrt och knepig parkeringsinnehavare. Skulle minst kräva skriftligt kontrakt.
Parkering borta kräver buss till parkering som egentligen är lika dyrt som att parkera hemma?
Behöver du bussen i andra sammanhang?
Elkick? En stallkamrat köpte en sån för 4000 kr och åker till stallet som är typ 2.5-3 mil hemifrån. Hon tag också den på tåget för att åka till jobbet.Nja, parkering bort är gratis, det är bussen som kostar. Alternativt om jag får tag på en parkering 10 min promenad bort, de kostar 800 kr/månad, men just nu finns ingen att hyra (ångrar så att jag sa upp min).
Ja, jag åker buss ner på stan ibland. Skulle förmodligen åka oftare om jag hade ett kort. Kanske även åka buss till jobbet om det blir hyra på parkeringsplatserna där (på diskussionsstadiet).
Elkick? En stallkamrat köpte en sån för 4000 kr och åker till stallet som är typ 2.5-3 mil hemifrån. Hon tag också den på tåget för att åka till jobbet.
Kanske vore något? Antingen om du kan ta den till stallet eller om du tar den till en parkering längre bort?
Jag tänker om du skulle bo i en mindre stad där du kan ha hästarna i samma stall och bo billigare. Beror på hur lätt du kan få nytt jobb då.Jobbet är där och hästarna. Såklart kan jag bo en bit utanför också, men det är typ lika dyrt.
Jag vet inte, men detta att ha hästar på flera ställen låter för mig som det största problemet. Dyrt, långt och omständligt.
Är det en långtidslösning som ger så mycket att det är värt det? Oavsett, jag hade betalat för att kunna parkera nära, annars blir ju logistiken orimlig.
Jag tänker om du skulle bo i en mindre stad där du kan ha hästarna i samma stall och bo billigare. Beror på hur lätt du kan få nytt jobb då.![]()
Nä, det är ingen långtidslösning. Det är tillfälligt tills jag hittat en bättre lösning.
Det förstår jag. Jag gjorde det tidigare i år och det är sjukt jobbigt men också nödvändigt för ett enklare och mer hållbart liv.Får ångest bara vid tanken på att återigen flytta, men dessutom med hästarna och hitta nytt jobb. Gjorde det 2017 och det var vidrigt.
Fast kan du inte pendla till jobbet du har nu istället och hitta ett boende och stall där du kan ha bägge hästarna?Får ångest bara vid tanken på att återigen flytta, men dessutom med hästarna och hitta nytt jobb. Gjorde det 2017 och det var vidrigt.
Men att flytta bara för en strulig parkering? Det låter lite… överdrivet?
Hur snabbt går kön? Om ett år vart kan du hamnat då på? Plats 15? Mer/mindre?
Fast kan du inte pendla till jobbet du har nu istället och hitta ett boende och stall där du kan ha bägge hästarna?
Kan/vill du inte bo där du kan stall nära och istället lite längre till jobbet? Tänker typ Björklinge, Storvreta? Vet inte hur det ser ut med stall där. Eller Örsundsbro, där finns ju hur många stall som helst.Jobbet är där och hästarna. Såklart kan jag bo en bit utanför också, men det är typ lika dyrt.
Kan/vill du inte bo där du kan stall nära och istället lite längre till jobbet? Tänker typ Björklinge, Storvreta? Vet inte hur det ser ut med stall där. Eller Örsundsbro, där finns ju hur många stall som helst.
Kan du parkera bilen vid stall 1 och ta bussen dit och hem?Tyvärr inte. Stall 1 kanske kan funka hjälpligt, det är 1,5 km till busshållplats där. Stall 2 är det 2,5 km till busshållplats. Jag behöver verkligen bilen.![]()
Just parkeringar är inte reglerade i "Hyreslagen", så priset kan vara precis hur som helst.Detta är från Hyresgästföreningens hemsida.
Visa bifogad fil 178941
Så jag skulle nog kollat med er förening vad de säger, om personen gör något otillåtet.
Nej det är inte olagligt.Har du upplyst hen om att det hen gör är olagligt (dvs hyra ut parkering med påslag) och att hen dessutom måste ha tillstånd av BRF:en? Dvs hen kan råka ordentligt illa ut med föreningen genom att bryta mot reglerna.