Krävande hund

Jag tänker nog att en ras är krävande om det är en hund med stora behov av arbete av olika slag t.ex. vissa brukshundar eller polarhundar. Men en krävande individ kan definitivt finnas i sällskapsraser om de är problemhundar. För mig är det skillnad på individ och ras där. Alltså hundar som ställer stora krav på sin förare i vardagen.

Däremot skulle jag nog inte säga att t.ex. en pudel är en krävande ras för mig. Även fast pälsvården som kommer med den typ av ras är en mardröm för mig. Det är helt enkelt bara fel ras för mig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 110
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 352
Senast: hollypolly
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 711
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp