Krafft müsli high energy

Saile

Trådstartare
nu kommer jag här igen.. Ni får ursäkta mig.

Men någon som har erfarenhet av denna müsli? Skulle det passa en gammal herre?
 
Ger det till mina gamla som behöver lite extra energi, jag tycker det fungerar bra. Men jag ger inga större mängder av det, och i kombination med annat, så jag kan egentligen inte säga så mycket. Det beror ju på vad övrigt foder innehåller och så också.
 
Ger det till mina gamla som behöver lite extra energi, jag tycker det fungerar bra. Men jag ger inga större mängder av det, och i kombination med annat, så jag kan egentligen inte säga så mycket. Det beror ju på vad övrigt foder innehåller och så också.

Han får lusern + betfor, krafft muskel samt ett annat muslifoder som han ätit länge. Men tror att han behöver något "fetare" foder nu.
Hö äter han också naturligtvis.
 
Jag skulle tänka att det beror en hel del på vad den gamle herren sysslar med. Hobbyrids han på väldigt avslappnad nivå, som min egen medelålders herre, så känns det inte som ett högenergi kraftfoder är helt rätt riktning utan då tänker jag snarare gott om grovfoder i första hand och tillskotten just för tillskott (av ev mineraler mm). Jobbar han mer intensivt blir det förstås en annan sak.

Jag ger en liten mängd RedMills Cool 'n' Cooked (utan havre) och justerar hullet med grovfoder, när RedMills inte funnits att köpa har jag givit Krafft Müsli Sensitive istället.
 
Jag skulle tänka att det beror en hel del på vad den gamle herren sysslar med. Hobbyrids han på väldigt avslappnad nivå, som min egen medelålders herre, så känns det inte som ett högenergi kraftfoder är helt rätt riktning utan då tänker jag snarare gott om grovfoder i första hand och tillskotten just för tillskott (av ev mineraler mm). Jobbar han mer intensivt blir det förstås en annan sak.

Jag ger en liten mängd RedMills Cool 'n' Cooked (utan havre) och justerar hullet med grovfoder, när RedMills inte funnits att köpa har jag givit Krafft Müsli Sensitive istället.

Problemet är att han äter inte så mycket grovfoder, även fast han får mängder. Så har han alltid gjort så det är inte konstigt egentligen, problemet är bara att ju äldre han blir desto svårare är det för honom att hålla hullet. Denna årstiden är alltid kritisk.
Han är 34 år och kommer ut på små promenader ibland :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
430
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag kommer inte att gå in på bakgrundsdetaljer då personerna i den här berättelsen i så fall kan identifieras, så jag håller det kort...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 421
Senast: Brie
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 546
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
949
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp