Krig och konflikter i Mellanöstern (ändrad fr. Västasien)

Bukefalos 30 år!

Gaza education officials say Israeli soldiers shot and killed Ritaj Rihan, a 9-year-old girl, in front of her third-grade class on Thursday in Beit Lahia, traumatizing students and teachers who were left in "psychological shock."

Ritaj was reportedly struck by a bullet without warning as she was sitting at her desk in a tent serving as a classroom. Video and photos show her bloodied body being rushed through the streets toward a hospital on foot, since there was no medical transport available in the area. She was one of four Palestinians killed by Israeli attacks across Gaza on Thursday
FB_IMG_1775848117350.webp

Ännu ett stackars barn mördat av terroristerna

Gaza education officials say Israeli soldiers shot and killed Ritaj Rihan, a 9-year-old girl, in front of her third-grade class on Thursday in Beit Lahia, traumatizing students and teachers who were left in "psychological shock."

Ritaj was reportedly struck by a bullet without warning as she was sitting at her desk in a tent serving as a classroom. Video and photos show her bloodied body being rushed through the streets toward a hospital on foot, since there was no medical transport available in the area. She was one of four Palestinians killed by Israeli attacks across Gaza on ThursdayVisa bifogad fil 183802

Ännu ett stackars barn mördat av terroristerna
Jag känner mig så maktlös, vad kan man göra? Bojkotta varor och skriva på namnlistor, det gör jag, och skänka pengar till organisationer, men man vill ju göra något som faktiskt gör skillnad?

Jag känner mig så maktlös, vad kan man göra? Bojkotta varor och skriva på namnlistor, det gör jag, och skänka pengar till organisationer, men man vill ju göra något som faktiskt gör skillnad?
Jag vill också kunna göra mer. Det känns verkligen hopplöst att läsa om barn och vuxna som slaktas så brutalt av IDF. Det går inte att vrida tillbaka tiden, alla barn som blivit avrättade kommer för alltid att vara förlorade. Så oerhört tragiskt och meningslöst. Man måste agera NU men hur ska man få politikerna att sätta press på israel? Absolut ingenting har ju hänt. Israel tillåts mörda vem dom vill.

Jag vill också kunna göra mer. Det känns verkligen hopplöst att läsa om barn och vuxna som slaktas så brutalt av IDF. Det går inte att vrida tillbaka tiden, alla barn som blivit avrättade kommer för alltid att vara förlorade. Så oerhört tragiskt och meningslöst. Man måste agera NU men hur ska man få politikerna att sätta press på israel? Absolut ingenting har ju hänt. Israel tillåts mörda vem dom vill.
Tror inte det gör någon skillnad egentligen men vi kan ju gnälla lite om det i politiktråden. Alltid retar det väl några av rasis .., eh, hm, de som röstar på Jimmy. :idea:

Finns chans att naminsamlingen når 1 000 000 innan tidsfristen går ut, det är iaf över sju länder som nått miniantalt påskrifter, fast ändå skrämmande många som inte gjort det.
Även om det är en förhållandevis liten sak, så känner det som ett litet ljus i mörkret att ni verkar ha varit några som skrivit under typ direkt när ni fick reda på initiativet.

Som du också måste ha gjort @the_connemara även om det var en annan tidsintervall. :D

Problemet är bara att alla kommer göra det ändå om de tror de tjänar på det. Se på Israel, en stat som begår regelrätt folkmord på palestinier, öppet inför hela världen och det har inte påverkat handel med EU nämnvärt. Handeln med USA är väl i storleksordningen 20 ggr större än med Israel så inte en chans att EU kommer vilja begränsa den.
Vad gäller vapenhandeln, som det ju pratades om, så har EU sedan fem år verktyg för att begränsa handeln med länder utanför EU, som inte är utpekade partners (T.ex UK och Norge är, men INTE USA.)

Idag fullföljer EU bara gällande kontrakt med USA, samt köper sådant som inte går att köpa annorstädes. T.ex luftvärnsmissiler till Patriot.

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Defence_Fund

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka