EmmaBovary
Trådstartare
Jag har fattat det som att USA aldrig lättade på sin blockad mot Iran, och att det delvis är därför som det slår tillbaka nu.
Man undrar om Iran har några proxies och tjänar multum på aktiemarknaden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fattat det som att USA aldrig lättade på sin blockad mot Iran, och att det delvis är därför som det slår tillbaka nu.
Man undrar om Iran har några proxies och tjänar multum på aktiemarknaden.
Så har jag också förstått det.Jag har fattat det som att USA aldrig lättade på sin blockad mot Iran, och att det delvis är därför som det slår tillbaka nu.
Sedan så tror jag att det är lite konflikter mellan revolutionsgardet och politikerna som förhandlar, vilket inte underlättas av att de fungerar på ett decentraliserat sätt för undvika att USA/Israel bombar ihjäl dem. Så du gjorde nog rätt i att tanka idag.Så har jag också förstått det.
Jag passade på att tanka idag då priset var drygt 21.50 (minns inte exakt). Vill ju inte vänta om det går upp till 25+ igen.
Exakt vad gjorde Thatcher som gör att vi ska klassa UK under den tiden som expansionistisk?Thatcher
Exakt vad gjorde Thatcher som gör att vi ska klassa UK under den tiden som expansionistisk?
Fast det är väl närmast Falklandskrisen som vi kan referera till, inte att hon stödde Sydafrika och apartheid?Stödje sydafrikas expansion och apartheids existense
Har du egentligen klart för dig hur EU's utrikespolitik egentligen fungerar?Att jag nämnde deras kön nu var ffa. som svar på din kommentar om gamla gubbar.Men du har rätt i att vår regering och många inom EU har ungefär samma åsikter, och du har också rätt i att jag i stort sett är fanatisk när jag skriver om de där två - för jag är extremt frustrerad över deras hyckleri och att de passerar som "normala" politiker trots att de i vissa frågor är ungefär lika extrema som Trump och co. Och de är liksom inte ens valda av folket.
Min kritik gällande von der Leyen och Kallas grundar sig alltså i deras dubbla måttstockar, hur media behandlar dem och att de faktiskt saboterat försök att kritisera Israel på ett kännbart sätt. Sedan är de här två högerpolitiker, så min kritik mot dem skiljer sig en del från min kritik av Harris som jag förväntade mig mer av och kritiserar för att hon borde varit bättre.
Expansionistiskt med Falklandskrisen eller whatever happened med Sydafrika?Fast det är väl närmast Falklandskrisen som vi kan referera till, inte att hon stödde Sydafrika och apartheid?
Tänkte mest på att de faktiskt gick i krig med Argentina över Falklandet.Expansionistiskt med Falklandskrisen eller whatever happened med Sydafrika?
Du menar att Thatcher gick i krig mot Argentina för att TA Falklandsöarna från nån annan?Tänkte mest på att de faktiskt gick i krig med Argentina över Falklandet.
Jag vet att en kvalificerad majoritet skulle krävas för att frysa delar av handelsavtalet med Israel, alla för att stoppa hela. När det varit aktuellt om omröstningar så har jag och andra skrivit om det.Har du egentligen klart för dig hur EU's utrikespolitik egentligen fungerar?
Idag är inte EU Europas Förenta Stater. Det du är ute efter kräver i princip att vi hamnar där.
Det vi har idag är att samtliga 27 medlemsländer i alla viktigare utrikes frågor behöver vara överens om den politik vi ska föra. Det är därför EU ses som mjäkigt och urvattnat. Detta är inte van der Leyen och Kallas fel. De för bara den politik som EU's länder lyckats komma överens om.
Därför har det nu börjat pratas om ett reformerat EU utan vetorätten. Men jag gissar att det är få härinne som vill åt det hållet, då det samtidigt går mot de där Förenta Staterna.
,Nej, jag vet att det är brittiskt men det väl också det enda som är kvar nu efter att de förlorat alla kollonier som de stulit.Du menar att Thatcher gick i krig mot Argentina för att TA Falklandsöarna från nån annan?
Det var inte så att innan kriget så var öarna i Brittisk besittning, och den befolkning som bodde där var britter som var brittiska medborgare, och Argentina ville ta landet med våld som då Thatcher sade nix till?
,Nej, jag vet att det är brittiskt men det väl också det enda som är kvar nu efter att de förlorat alla kollonier som de stulit.
Sant, men det är det senaste jag vet att UK varit inblandade i väpnade konflikter som inte har med NATO att göra.Å andra sidan har inte Argentina några bättre anspråk på Falklandsöarna än att spanska kolonisatörer också varit där.
Sant, men det är det senaste jag vet att UK varit inblandade i väpnade konflikter som inte har med NATO att göra.
Var har du sett videon (det är ju lite krångligare nu sedan tex. Youtube börjat censurera)? Är det Explosive Media, som ju är originalet så att säga?Appropå Irans legovideo, så innehöll en av den enaste videon att Iran förberedde sig för att kärnvapenbomba USA, specifikt Los Angeles och Washington D.C. Men i i själva verket visar den att kärnvapnet faktiskt kommer från Israel och det är alltså en falsk flagg operation plaerad av Israel som iran fått reda på genom hemlighetsstämplat material, och årtalet 2028 syns i bakgrunden i dessa dokument. Man ser att irans talesperson för kriget i media läser hemlighetsstämplat material från israel.
Jag tror att det är därför iran varnat om att Israel kommer att utföra falsk flagg operationer för att få med sig USA på större attacker.
Videon skildrar också hur Trump styrs som en marionett av Netanyahu, och efter attacken visas amerikaner i kedjor som förs bort av israeliska soldater eller vad som ser ut att vara FN-militär personal.
Nu har jag både läst iransk media och sett flera av dessa legovideos och hittills måste jag säga att det varit väldigt trovärdigt när det gäller rapportering och information. Legovideos använder iran för att dom vet att folk inte lyssnar eller läser amerikanska nyheter utan att man når ut bättre till oss i väst genom klipp och musikVisa bifogad fil 184175
Sant, men det är det senaste jag vet att UK varit inblandade i väpnade konflikter som inte har med NATO att göra.