Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
golden_tinka skrev:Har tänkt dom tankarna många gånger! Fast när det gäller bettlösa alternativ finns det ju mer att välja på än hackamore!Sidepull, bitless bridle, repgrimma och kapson dessa har ju ingen hävstångs verkan och skulle säkert uppskattas av hästar med nybörjare på ryggen!
![]()
Jag hade inte så bra kunskap innan...och när jag tänkte efter så är ju anda funktionen att styra med smärta....så nu rider jag utan bett...i halsring och det funkar mycket bra.vilse skrev:som ni sätter i hästens mun. Har ni den?
Vet ni hur bettet inverkar på hästen?
Tycker det verkar som om stor del (grovt räknat) av sveriges ridande befolkning har väldigt dålig kunskap om bett. Många har ett bett för att "xx som rider höga klasser säger att det är ett bra bett", eller "hon lyssnar så bra med det" (tänkt efter varför hästen lyssnar så bra?)
Har du kunskapen om hur ditt bett fungerar i hästens mun?
golden_tinka skrev:Det finns människor och det finns monster...![]()
Varför sätter dom inte upp morsan på ponnyn![]()
Tråkigt när det är så...
Angående din kusins dotters ponny handlar det nog bara om ouppfostran! Skulle nån av haflingerna här hemma bestämma sig för att vända och gå hem, skulle jag inte ha nåt att sätta imot med vare sig bett eller bettlöst!![]()
Migo skrev:Nu rider jag uteslutande på bettlösa alternativ. Allt från grimma, repgrimma, kapson, sidepull, remontgrimma och rem runt halsen... Visst, ibland får jag ta bestämt i travaren när han vill tävla, men jag gör honom iaf. inte illa, och jag styr honom inte med smärta!
Svar ja, men det finns alltid mer att lära sig.som ni sätter i hästens mun. Har ni den?
Vet ni hur bettet inverkar på hästen?