Kvalster i sängkläder

Sv: Kvalster i sängkläder

*kl*

Jag som har en hästens tagelmadrass som inte går att tvätta då! Tänk er hur bebodd den kommer att vara.....den kommer kunna gå av sig själv:devil:...och slänga den kommer inte på fråga, så dyr som den var.

Men djur som djur... de har alla sina mysiga sidor!

/biologen
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Ja, jag har inte ont av kvalster. Och det är bara på sommaren katterna inte får vara i sängen, då kryper det fästingar på dem! Fast oftast stänger jag till sovrummet ändå, för jag avskyr när det är grusigt i sängen. Och katterna är lite grusiga när de kommer in;)
 
Sv: Kvalster i sängkläder

*kl*

Kan upplysa er lite om kvalster för jobbar dagligen med dessa små monster. :p

Att vädra sin kudde, sitt täcke och sin madrass är bra. Men du kan aldrig få bort alla kvalster och dess avföring.

I en vanlig bäddbadrass (90 cm) kan det finnas upp till 2 kg kvalster.

Ett kvalster lever ungefär 4 månader och på den tiden skiter den ungefär 200 ggr sin egen vikt.

Kvalster är visst skadligt även fast man inte är allergisk, emunförsvaret sätts ner och har man inte allergier innan riskerar man att få det.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 421
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 003
Senast: Aionee
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 145
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Fick precis veta att min hund tydligen är allergisk mot kvalster. Såklart av veterinär, vi har fått både schampo och spray utskrivet då...
2
Svar
32
· Visningar
11 225
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp