Kvalster i sängkläder

Draumsyn

Trådstartare
Hade en liten diskussion med sambon igår ang kvalster...

Enligt honom så är kuddar som är knöliga och "tomma" uppätna av kvalster och även om man tvättar kuddarna så finns det "kvalsterkroppar och avföring" kvar i kudden!! *spysmiley*
Är det verkligen så?

Jag har inge sånna men han har en gammal knölig kudde som han vägrar slänga, nu funderar jag nästan på att elda upp den eller ngt och skylla på en olycksändelse :crazy:

Hur är det med kvalster egentligen? Har värsta kryp-fobin så jag vart lite nojjig.

Vi tvättar sängkläder varannan vecka ca, vädrar även täcken och kuddar lite oftare än så, gör rent sängen och soffan mm varje gång jag städar/byter sängkläder. Tvättar dock inte täcket kuddarna så ofta kanske ngt man borde börja göra oftare?

Vad tycker ni / hur gör ni?
 
Sv: Kvalster i sängkläder

byter sängkläder 1ggr/vecka (ibland kanske 10 dagar), tvättar kuddar och täcken, men inte SÅ ofta... kanske 3 ggr/år (vilket nog är för lite)...

Torktumlar kuddar å täcke, så jag TROR å hoppas att krypen är lååångt borta :crazy:
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Kvalster dör man ju inte av och besvärar en inte så mycket så länge man inte är allergisk. De finns överallt hela tiden och hur du än gör så blir du inte av med dem. Det är tur att de inte bits! :D
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Ja vi får köpa lite fler sängkläder så vi hinner byta oftare :crazy:
Har nyss flyttat in i totalrenoverad och fräsch lägenhet så nu skall det hållas fräscht och rent, får tvätta upp allt i veckan...
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Jag bara ser det framför mig hur kudden är fylld med döda kvalster och massa kvalsteravföring, som att det skall krasa när man lägger sig på kudden... *uäääk*
 
Sv: Kvalster i sängkläder

köp två nya till honom i julklapp, å kasta den andra :D

Lite som att vänja av barn vid napp, bäst att bara hiva skiten så grinar de ett par kvällar, sen är det vardag igen :grin:
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Vi skall få nya täcken och kuddar i julklapp av min mamma, så då kan jag råka lägga den på ngt ställe typ soptunnan :p
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Om det är duntäcken det handlar om så går det utmärkt. Man stoppar bara in några tennisbollat tillsammans med täcket/kuddarna så de studsar runt och "puffar" upp dunet. Vet ej hur det blir om det är syntet, men titta på tvättlappen så borde du få reda på det ;).
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Enligt honom så är kuddar som är knöliga och "tomma" uppätna av kvalster och även om man tvättar kuddarna så finns det "kvalsterkroppar och avföring" kvar i kudden!! *spysmiley*
Är det verkligen så?

Haha.. näää! Det är inte kvalstrena som ätit upp stoppningen! Det är som att den klumpar ihop sig och eftersom en hård klump tar mindre plats än mjukt fluff så verkar kudden "tom" ;)
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Ohh man får hoppas på det, höll på att kasta alla äckelkuddar igår när han sa då men jag fick inte det :p

Skall spana in tvättråden och hyra tvättstugan till veckan :)

Hmm nu tillägger sambon att kudden "klibbar" ihop pga kvalstrerna, inte bara pressas ihop utan klibbas ihop av kvalster.. usch... hans kudde ryker snart säger jag bara!
 
Senast ändrad:
Sv: Kvalster i sängkläder

Hmm nu tillägger sambon att kudden "klibbar" ihop pga kvalstrerna, inte bara pressas ihop utan klibbas ihop av kvalster.. usch... hans kudde ryker snart säger jag bara!

Err... jag tror han driver med dig faktiskt ;) fråga honom om i vilken studie han läst det när han kommer med sånt trams nästa gång.
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Kvalster som kryper på en skalbagge!

tordyvel_kvalster.jpg



Diverse Kvalster:

Hund%20A30.jpg



dermatophagoides-pteronyssi.jpg


Vänligen Kung Tulle :D
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Att slänga någons favoritkudde gör man bara inte!:eek:

Jag har en gammal favoritkudde (tvättas regelbundet men är säkert fullt av kvalsterbajs) och jag vet inte riktigt vad jag skulle ta mig till om den försvann.

Eftersom jag alltid har med mig den på resor, hotell etc. är jag alltid fruktansvärt nervös att glömma den.

Har man en gång hittat en fantastiskt skön kudde så ska man vara rädda om den, full av kvalsterbajs eller ej!
 
Sv: Kvalster i sängkläder

*537 spysmileys!!!!!!* :crazy::crazy::crazy:

Jag hoppar också på duschidén tror jag... Huu...
 
Sv: Kvalster i sängkläder

Tror inte han är så fäst vid den egentligen, han har den mest bara för att jag ogillar dne tror jag :p
 
Sv: Kvalster i sängkläder

VARFÖR, varför, varför...... gick jag in i den här tråden och såg det där......? Bytte lakan idag, men vete fan om jag nog ska handla nya täcken och kuddar imorgon.....
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 406
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 003
Senast: Aionee
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 143
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Fick precis veta att min hund tydligen är allergisk mot kvalster. Såklart av veterinär, vi har fått både schampo och spray utskrivet då...
2
Svar
32
· Visningar
11 225
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Alltså dessa bett
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp