Kvick fråga om blödningar!

Pathmaker

Trådstartare
Käkar cerazette (säkert någon som uppmärksammat mina trådar om detta :cool:) och jag vet att det inte garanterar ett mensfritt liv!
Jag är inne på min tredje eller fjärde månad nu, inte blödit innan alls! Men nu helt plötsligt kommer det någon slemaktig lite blodig vätska ibland. Viftade bort det i början för det försvann, men nu har det kommit tillbaka. Är det normalt? Och tror ni att det kan försvinna eller att det kan bli värre? Någon som känner igen det? :)

Trivs så bra med dem att jag inte vill sluta!!
 
Sv: Kvick fråga om blödningar!

Det är ju superolika hur man blöder med cerazette, det är svårt att förutspå. Själv var jag helt mensfri de första 2-3 månaderna, sen hade jag lite mens i en månad i sträck, för att sedan gå över till blödningar en gång i månaden som vanligt, fast i mindre mängd. Så har det varit över ett år nu. Det enda du kan göra är att avvakta och se! Jag tycker du ska ge det lite tid ifall du trivs bra med dem i övrigt.
 
Sv: Kvick fråga om blödningar!

Jo jag ger dem all tid dem behöver, om det bara löser sig :p Om det är yttepyttelite som det varit det senaste ett tag gör det ingenting för det stör mig knappt. Bara det inte börjar forsa och pågår så i ett halvår.
Då ger jag nog upp.

Men får väl försöka bita ihop.
 
Sv: Kvick fråga om blödningar!

Jag käkade cerazette i kanske 4 månader innan jag övergick till P-stav (som fungerar exakt likadant), kommer ihåg att jag fick P-staven i juni och hade ingen mens på hela sommaren, men sen kunde det vara så olika. kunde ha lite mens i en månad och sen vara utan i 3.
Jag kunde aldrig veta när mensen skulle ta slut och när den sen skulle börja igen. Ändå hade jag P-stav i 6 år :p

Min systers mens uteblev helt!
Tror det är lite för tidigt att säga hur din mens kommer bli i fortsättningen, men det du förklarar är väldigt vanligt, så det ska du inte oroa dig för :)
 
Sv: Kvick fråga om blödningar!

Känns skönt att höra ändå på något sätt :) Att det är vanligt :p Får hoppas att det ordnar upp sig ;)
 
Sv: Kvick fråga om blödningar!

Jag åt cerazette i 2,5 år. Hade inga blödningar första 6 månader. Sen fick jag två mindre andra halvåret. Sen fick jag blödningar ca var tredje månad eller om jag missat några tabletter. Helt okej om du frågar mig (som innan cerazette halv blödde ihjäl varje månad annars)

Nu har jag tagit p-spruta i ca 1,5 år. Hade inga blödningar alls första året, nu har jag haft det två gånger, varar ungefär 2-4 dagar och blöder rätt lite. Så känns också het okej:D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 697
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 024
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 184
Senast: paradiset
·
Hästvård Orkar egentligen inte ens tänka på det, men måste ju.. Jag har haft 3 hästar. V är en 12årig valack, flockledare. K ett fyraårigt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 820
Senast: MisterLillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp