Kvinnohelvetet på jorden

Idag har jag läst lite fler av Magda Gads artiklar. Jag har tänkt göra det ett tag, och nu blev det av.

Jag hamnade även på forum och annat där hon beskylls för att vara orienterad åt SD-hållet. Det intrycket får jag inte alls. Hon känns ju nyanserad och kunnig.

Någon som vet mer om detta?
 
Aldrig slagit dig att det ena finns - i allra högsta grad - menad det andra nog knappt existerar?

Fint att du säger att jag orerar. :up:

:meh:

Nej, därför att det ena nog existerar i lika stor eller liten grad som det andra. Däremot är det ju mer vanligt att varenda uns av kritik eller ifrågasättande av islam ses som islamofobi medans kristendomen ju verkar vara helt ok att både kritisera som smäda på alla sätt och vis. Det visar ju du (och de som lajkar ditt inlägg) så fint bara i denna tråd. Varför anses kritik mot den ena vara "fobi" medans kritik mot den andra bara är...kritik?

Själv tycker jag att alla religioner bör tåla kritik, särskilt i ett land som anses vara sekulärt.
 
Idag har jag läst lite fler av Magda Gads artiklar. Jag har tänkt göra det ett tag, och nu blev det av.

Jag hamnade även på forum och annat där hon beskylls för att vara orienterad åt SD-hållet. Det intrycket får jag inte alls. Hon känns ju nyanserad och kunnig.

Någon som vet mer om detta?
Jag är med i några FB grupper där man försöker jobba för amnesti för de här killarna som kommit hit, (#vistårinteut) , där är den åsikten relativt vanlig verkar det som, troligen för att skydda killarna mot just rasister, men det blir ju så fel att beskylla Magda Gad för det, man måste ju se problemen i ett land också, och när det kommer till Afghanistan är det så stängt mellan män och kvinnor att jag tycker det borde vara självklart att låta även männen stanna, de som är mest extrema i dessa grupper, är väl dock av åsikten att Magda är ute att svartmåla männen - och därmed pojkarna - från Afghanistan fast pojkarna ofta är offer för denna vidriga kultur också.
 
Idag har jag läst lite fler av Magda Gads artiklar. Jag har tänkt göra det ett tag, och nu blev det av.

Jag hamnade även på forum och annat där hon beskylls för att vara orienterad åt SD-hållet. Det intrycket får jag inte alls. Hon känns ju nyanserad och kunnig.

Någon som vet mer om detta?
Nej, jag upplever henne som saklig och påläst.
Kan det dock inte vara så att SDvänliga "använder" hennes beskrivningar för att "bevisa" att "alla muslimer är onda"?
 
Nej, därför att det ena nog existerar i lika stor eller liten grad som det andra. Däremot är det ju mer vanligt att varenda uns av kritik eller ifrågasättande av islam ses som islamofobi medans kristendomen ju verkar vara helt ok att både kritisera som smäda på alla sätt och vis. Det visar ju du (och de som lajkar ditt inlägg) så fint bara i denna tråd. Varför anses kritik mot den ena vara "fobi" medans kritik mot den andra bara är...kritik?

Själv tycker jag att alla religioner bör tåla kritik, särskilt i ett land som anses vara sekulärt.
För att kritik mot islam oftast beror på just rädsla, skitsnack och osanningar. DÄRFÖR. Själva skulle vi som sekulära protestanter ALDRIG jämföra oss med kristna katoliker från Malta till exempel eller dra oss över samma kam. Däremot finns med all säkerhet samma rädsla mot religioner i andra delar av världen, säkert även kristendom, men ett bra exempel är väl rädslan mot judendomen, väl utbredd bland både kristna och muslimer.
 
Jag är med i några FB grupper där man försöker jobba för amnesti för de här killarna som kommit hit, (#vistårinteut) , där är den åsikten relativt vanlig verkar det som, troligen för att skydda killarna mot just rasister, men det blir ju så fel att beskylla Magda Gad för det, man måste ju se problemen i ett land också, och när det kommer till Afghanistan är det så stängt mellan män och kvinnor att jag tycker det borde vara självklart att låta även männen stanna, de som är mest extrema i dessa grupper, är väl dock av åsikten att Magda är ute att svartmåla männen - och därmed pojkarna - från Afghanistan fast pojkarna ofta är offer för denna vidriga kultur också.
Ja, det kan vara på sådana ställen jag har sett det. Kopplingen till att från Magda Gads artiklar svartmåla de unga killar och män som kommer hit från Afghanistan har inte ens slagit mig, men så kan man antagligen skruva det hela om man vill. It makes sense, så sett.
 
Ingen som reagerar på att han förlovade sig (och gifte sig?) med en 12-åring när han själv var 27? :cool::wtf:

Det är väl klart att man gör men det är ju liksom så det går till där borta. Likväl som att folk säljer sina barn för att kunna köpa mat.
 
Det är väl klart att man gör men det är ju liksom så det går till där borta. Likväl som att folk säljer sina barn för att kunna köpa mat.

Ja, namnet på den här tråden stämmer ju överens med artikeln i alla fall. Sälja nån av sönerna går ju inte

Å andra sidan att sälja en 18-månaders är ju "samma" som adoptera bort, fast utan säkerhet och förstås illegalt då...

Så nog kan jag tycka pedofili är värre just i det här fallet (artikeln)


Tragiskt hela alltihopa
 
Varför är det politiskt korrekt att tycka att Bibeln är gräslig men inte Koranen? Jag vill visa ristna, muslimer och judar ska visas samma respekt. Sedan håller jag med om att mycket i Bibeln är fruktansvärt och visar en fruktansvärd människosyn. Hela folk som utplånas i Guds namn.
GT är en gräslig sagobok fylld av grymma historier om en gräslig gud och gräsliga följare, en vidrig bok som vidriga människor tolkat och tolkar bokstavligen för att rättfärdiga utplåning, djurplågeri och slaveri. Det är skit samma vilken religion det är frågan om, så länge religion används som ett vapen är den skit och de som utövar den är skit.
 
Ingen som reagerar på att han förlovade sig (och gifte sig?) med en 12-åring när han själv var 27? :cool::wtf:
Det är väl helt logiskt? I ett land där man kan sälja flickebarn för pengar är det inte konstigt, för mig, att en 27-årig tar en 12-åring till sin fru.
 
Ja, namnet på den här tråden stämmer ju överens med artikeln i alla fall. Sälja nån av sönerna går ju inte

Å andra sidan att sälja en 18-månaders är ju "samma" som adoptera bort, fast utan säkerhet och förstås illegalt då...

Så nog kan jag tycka pedofili är värre just i det här fallet (artikeln)


Tragiskt hela alltihopa
Det framgår ju av artikeln att adoption är förbjudet, för att förhindra trafficking. Då har barnförsäljningarna uppstått istället.
 
Magdas senaste inlägg på fb och hennes kommentarer under det ger mig jäkligt dåliga vibbar. Att gå ut och shamea kvinnorna som gjorde egen uppläsning av nyårsdikten för att "det är värre i resten av världen" känns... jävligt unket och jävligt ofeministiskt.
 
Magdas senaste inlägg på fb och hennes kommentarer under det ger mig jäkligt dåliga vibbar. Att gå ut och shamea kvinnorna som gjorde egen uppläsning av nyårsdikten för att "det är värre i resten av världen" känns... jävligt unket och jävligt ofeministiskt.

Fan vilken besvikelse. Som att det inte går att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
 
Magdas senaste inlägg på fb och hennes kommentarer under det ger mig jäkligt dåliga vibbar. Att gå ut och shamea kvinnorna som gjorde egen uppläsning av nyårsdikten för att "det är värre i resten av världen" känns... jävligt unket och jävligt ofeministiskt.
Jag läste det förut, inte alla kommentarer förstås men jag såg nån som nämnde nyårsdikten och det kommenterade hon bara med ett enda ord. Kommentarerna som hyllade Janouch och Lamotte svarade hon inte på, vad jag såg.

Jag har aldrig läst hennes kommentarsfält tidigare men av det jag såg nu fick jag intrycket att hon menar det hon säger - att hon vill hålla svensk inrikespolitik utanför det här.
 
Magdas senaste inlägg på fb och hennes kommentarer under det ger mig jäkligt dåliga vibbar. Att gå ut och shamea kvinnorna som gjorde egen uppläsning av nyårsdikten för att "det är värre i resten av världen" känns... jävligt unket och jävligt ofeministiskt.
Var är de inläggen? Jag hittar dem inte på hennes fb? Letar jag dåligt?
 
Magdas senaste inlägg på fb och hennes kommentarer under det ger mig jäkligt dåliga vibbar. Att gå ut och shamea kvinnorna som gjorde egen uppläsning av nyårsdikten för att "det är värre i resten av världen" känns... jävligt unket och jävligt ofeministiskt.

Reflektion: Utan att ha läst exemplet - det är väl märkligt att det alltid är så att jämställdhetsarbete och/eller feminism i Västvärlden som ska stryka på foten när grava missförhållande som rör just kvinnors rättigheter uppmärksammas? Om man ska låta bli att göra/diskutera något annat för att ta krafttag mot förhållanden för kvinnor, varför kan inte tiden eller resurserna lika gärna tas från [infoga valfri fråga från valfritt politikområde]?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp