Bukefalos 28 år!

Kvinnor resp. män

karamelldrottningen

Trådstartare
Ja alltså, jag kollade in den där runda statistiken, mest kvinnor (röda) och minst män (blå). Jag undrar varför just kvinnor är röda och män blå. Jag vet jättefånig fråga, men det är ju inte enda stället det är så på. Skulle kanske vara helt fel om det var tvärtom?

Ja det är säkert bara jag som reagerar på det.. men ändå.. ville bara fråga... hade det varit mitt forum hade jag bytt färger... gillar både rött och blått så det är inte färgerna i sig. Lite roligare om det varit tvärtom.. eller svart och vitt -manligt, kvinnligt?

Och sen tkr jag det är märkligt att inte fler av det andra könet är här :crazy:, lr hänger de bara på fb, undrar man ju då...

Ja, jag undrar sm sagt om det ligger nån tanke bakom valet av färgerna, Gunnar får göra precis som du vill.. bara undrar.
 
Sv: Kvinnor resp. män

Det har i alla fall inte med vänster och höger att göra :)
Nej det fanns ingen tanke med det, jag tror, att programmet jag använde själv kastade in de färgerna, jag bara petade in siffrorna.
Men det var länge sedan och jag skulle egentligen behöva göra en ny undersökning ett och annat kanske har hänt, även om jag tror att könsfördelningen inte ändrats så mycket.
 
Sv: Kvinnor resp. män

Okej! Ja jag undrade mest bara om det fanns nån tanke bakom färgvalet. Hur går undersökningen till förresten?
 
Sv: Kvinnor resp. män

Nu har detta väldigt lite med Buke att göra men jag tycker själva valet av rött och blått är intressant i sig. Varför blev det just de två färgerna så populära i statistiska diagram (inte bara här på Buke)? Varför inte grönt, som också är en klar och tydlig färg? Eller lila eller brunt eller rosa eller orange? Finns det något svar eller har det helt enkelt "bara blivit så"?
 
Sv: Kvinnor resp. män

Antagligen för att blått nu för tiden anses vara en manlig färg och rosa nu för tiden anses vara en kvinnlig färg. Rött ligger ganska nära rosa och är väl generellt lite snyggare, så det är väl inte så konstigt att det blivit just de färgerna. Även om det är stereotypt och tråkigt.
 
Sv: Kvinnor resp. män

Visserligen, nu menade jag inte specifikt då det handlar om män/kvinnor utan i allmänhet. Tycker ofta jag ser röd-blå arrangemang oavsett vad statistiken ska visa på.
 
Sv: Kvinnor resp. män

Antagligen för att de är två säkra kort, folk är så vana vid de färgarna (det som andra har funkar för ens egna statistik). Men de är oxå väldigt tråkiga just för att de är så vanliga. Det finns faktiskt andra färger med, men av nån anledning ska det alltid vara dessa två. I de allra flesta fall. Kanske nån som känner sig manad att kolla upp statistiken på vilka färger som amvänds mest på alla statistiker i hela landet ;)... och sen när man är färdig går man över till världs-statistiker.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle http://katerinamagasin.se/ny-sexbrottsstudie-90-av-gruppvaldtakter-i-sverige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst/ Så denna artikel...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
18 728
Senast: durachiny
·
Äldre Hej! Ny här som ni ser men har väl tittat in hit på buke då och då. Har jag kommit rätt med min tråd eller så flytta den. Har en...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 659
Senast: sassiball
·
Kropp & Själ En längre tid- alltid kanske? har jag funderat på varför det finns duschtvål för män och en annan sort för kvinnor. De luktar olika. Har...
2
Svar
38
· Visningar
3 756
Senast: hier
·
Hästmänniskan Efter tre år av bråk & krångel vänder jag mig till er kära & kloka bukefalister! Jag har nu stått i ca: tre år i ett stall med en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 329
Senast: Jossantt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp