Ky Rotary bett..

E

Egonson

Nu har jag bådesökt och letat manuellt, men jag hittar ingen tråd om detta så.. Om någon vet en gammal tråd så länka gärna till den :idea:

Jag såg att Globus har ett nytt sorts bett som verkar intressant. Fullcheek med 3-dimensionell rörelsefrihet, "Ky Rotary" kallades det.
Fanns i 2 och 3-ledat.

Vad tror ni om det, är det någon som rentav har provat? Hur fungerar det jmf. med ett vanligt tredelat?

Just nu rider jag på vanligt tredelat Fullcheek med liten droppe, tänkte om det kan vara något att prova detta nya.

Bild: http://ridutrustning.se/images/Globus_kyfullcheek3d.jpg
 
Sv: Ky Rotary bett..

Jag är också intresserad av att få veta hur det fungerar!
 
Sv: Ky Rotary bett..

Vad bra, då puttar jag upp tråden igen :angel: :p
Jag funderar på att inhandla ett sådant här bett, jag har nu två vanliga tredelade fullcheek, men tre träns som jag använder..
Jag "behöver" alltså ett bett till för att slippa byta omkring (Westernträns, skruvar och grejer.. Tar ju tid att byta bett.. :p )
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Equilina
·
Islandshäst "Ky rotary tredelat Pelham Ledat. Unik världspatenterad led som ger total 3-dimensionell rörelsefrihet." Kollade på detta pelham...
Svar
0
· Visningar
792
Senast: SoNo
·
Utrustning Halloj Buke! Tänkte starta en tråd om sprengerbett, då inte sökfunktionen gett svar på mina frågor. I alla fall: Det finns ju...
Svar
6
· Visningar
2 177
Senast: LadyLusifer
·
Utrustning Jag är väldigt nyfiken på båda betten i rubriken och skulle vilja veta lite mer om folks erfarenheter av betten. Det är främst det smala...
2
Svar
22
· Visningar
2 924
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp