Bukefalos 28 år!

Lägga film på hemsida gjord i front page

M

montevideo

Har fått stora problem. Har gjort en film som jag vill ha på min hemsida som är gjord i Front page 2002. När jag går in och skall infoga filen får jag till svar att det inte går. Är det något jag kan göra för att få det att fungera eller är det inte möjligt?
Hemsidan är skapad för att vi skall sälja min dotters ponny och jag vill kunna presentera så mycket information om honom som möjligt på nätet. Nu faller hela iden.
Snälla någon hjälp mig!!!!!
 
Sv: Lägga film på hemsida gjord i front page

Var väldigt länge sedan jag bakade in animation och film i någon hemsida, men testade mycket snabbt att skapa en hemsida och bädda in en film från YouTube, vilket kanske är enklast så man får rätt format på filmen och sådär. Koden ska validera enligt XHTML Transitional, men fick en "Blocket Content"-varning i Internet Explorer 6.
Kod:
<object type="application/x-shockwave-flash" style="width:425px; height:350px;" data="http://www.youtube.com/v/n-9vdUDvB-s">
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/n-9vdUDvB-s" />
</object>

Du kanske hittar fler tips om du Googlar på: html embedded video
..eller liknande :)

Sånt här, är som sagt, inte riktigt min kopp te och jag vet att olika webbläsare strulade rejält med det för några år sedan. Men det kanske hjälper en bit på vägen, iaf.
 
Senast ändrad:
Sv: Lägga film på hemsida gjord i front page

Nidrons variant fungerar alldeles utmärkt, här har du en annan variant om du laddar upp själva filmen på din egen hemsida och inte använder ex. YouTube.
Filmensnamn.wmv byter du givetvis ut mot det som du döpt din fil till!

Denna brukar jag använda just när jag lägger ut filmer på saluhästar.

Kod:
<object id="player" width="496" height="432" classid="clsid:6bf52a52-394a-11d3-b153-00c04f79faa6">
<param name="autostart" value="true" />
<param name="url" value="filmensnamn.wmv" />
</object>
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner att jag behöver lite perspektiv och lite fler infallsvinklar på den situation som uppstått i mitt liv - och Buke brukar ju...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
20 454
Senast: hoppsann
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
Hästvård Min häst blev diagnostiserad med fång den 27 mars. Hon har stått på box sedan dess och förutom att det var oroligt i början så har det...
2
Svar
34
· Visningar
3 109
Senast: Shaggy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 732
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp