Längd på takhänga gardinskenor

Araminta

Trådstartare
Om jag har en vägg som är 300 cm lång och vill hänga gardiner så att hela väggen täcks, hur lång ska de takfästa gardinskenorna vara? Exakt 300 cm eller bör jag hellre ha lite luft på varje sida?

Jag har aldrig satt upp gardinstänger själv förr och sitter nu med takmonterade varianter som dessutom behöver sågas till för att passa O_o
 
Vi har gardinskenor i taket och de är exakt lika långa som väggen.

Har inte monterat dem själva, det var firman som sålde som var här och mätte och monterade upp dem.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Jag har två katter som är under året gamla. Vi bor i hus i ett vanligt villaområde och har en trafikerad väg 50 meter bort...
Svar
14
· Visningar
6 467
Senast: Daimstruten
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 446
Senast: Ace
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 403
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 039
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp