Bukefalos 28 år!

Läskig julkalender? (3-4 år)

jerseyko

Trådstartare
Fler vars barn tycker årets julkalender är läskig?

Svärmor berättade att hon myste ner sig i soffan med sina dagbarn den 1 för att se på julkalendern, men fick stänga av för det var läskigt.
Idag var det första avsnittet vi såg hemma och det blev samma sak för oss. Fick stänga av och kolla på Nicke nyfiken i stället.

Skrev ett halvtjurigt inlägg på FB och tydligen fler som tyckt det är läskigt.


Kanske ett onödigt inlägg. Men jag blir lite arg. Julkalendern ska ju inte vara läskig :mad:
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Med dagens barnprogram som sänds så är väl allt med lite gammal touch läskigt... De fick ju sluta sända Darkwing Duck när jag var liten för att det var våldsamt. :cry: Hade jag personligen fått växa upp till Chuggingtong eller ngt av de andra hemska barnprogram som sänds idag så vet jag inte húr galen jag hade vart i slutänden...
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Årets julkalender verkar vara skriven åt vuxna som vill ha lite nostalgi, inte åt barnen. Författaren verkar ha väldigt dålig inlevelseförmåga för vad ett litet barn ska känna och tänka. Bara detta att pappan inte vill ha sitt barn, vilka tankar väcker inte det i ett barn :( För många barn så är det ju tyvärr verkligheten och många barn har ju perioder då de är livrädda för att föräldrarna ska försvinna på något sätt.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Fast han älskar "mina" gamla barnprogram. Det tycker han inte alls är läskigt, då bla Darkwing Duck som var en av mina favoriter :D

Blev faktiskt förvånad, då han gillar scooby doo.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Har inte sett något, men är det så att pappan inte vill ha sina barn så är det nog ingenting vi ska kolla på här hemma då båda barnen just nu är extremt mammiga och pappiga. Då speciellt sonen som nästan får panik bara pappa ska gå ut och hämta något i bilen.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Det var i första avsnittet. (Fast jag vet ju inte, det kan ju komma upp igen.) Pappan lämnade då sitt barn på barnhem, dessutom var gubben som hade barnhemmet ingen trevlig typ :crazy: Sedan ångrade sig pappan och hämtade henne igen precis som om hon hade varit ett föremål :mad:
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Det beror ju lite på till vem julkalendern ska rikta sig, dottern som är 9 år tyckte att den var riktigt spännande. Det är nog väldigt svårt att göra en julkalender som passar alla från 3 år upp till 11 års åldern. Ta tex Sunes jul som visserligen inte var läskig men den hade nog alla föräldrar mest underhållning av...
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Min 4 åringa son gillar årets julkalender jättemycket och tycker inte alls den är läskig. Fast jag har visserligen aldrig hört honom tycka något är läskigt. Igår lekte han "klappsnappare" hela kvällen efter att vi tittat på den ;)
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Jag tror att svt försöker alternera lite mellan julkalendrar för mindre och äldre barn olika år. I år kanske den mer vänder sig till barn 5+ medans den nästa/förra var för lite äldre. Minns tex. för ganska många år sedan visades pelle svanslös, mina yngre systrar älskade den medans jag tyckte den var hur fjantig som helst.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Här sitter hela familjen bänkad framför adventskalendern. Barnen är 3 1/2 år och 1 1/4 år. Alla tycker det är lika spännande. Nya leken här hemma är ficktjuv....

Så nej, inte läskig för oss.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Nu har jag inga barn själv och personligen tycker jag den är bra. Men jag reagerade också på att det kanske inte är så lämpligt med en pappa som först inte vill ha sitt barn och sedan lär den att stjäla...
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Jag var tvungen att kolla. Sam, 4 säger : Nej mamma, de e inte läskigt. Jag tycker det e loligt!

Isaac, 2, tittade i två minuter innan han tröttnade och sa : ja e läskig mamma, roar!

Jag tycker den verkar spännande. Om man skulle välja bort sagor pga moraliska dilemman, så som stjälandet, så hade man inte haft så mycket att titta på.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Håller med. Jag tycker barn är ganska bra på att se/prata om saker som vuxna tycker är lite obehagliga (som döden). Mina barn är snart 5 och 2,5 och tittar båda och har hittills inte varit rädda alls (men så sitter jag med och förklarar).
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Här sitter hela familjen bänkad framför adventskalendern. Barnen är 3 1/2 år och 1 1/4 år. Alla tycker det är lika spännande. Nya leken här hemma är ficktjuv....

Så nej, inte läskig för oss.

Precis samma här. Hela familjen tittar intensivt. Mina killar älskar den. Att den skulle vara läskig har jag inte ens reflekterat över att den skulle kunna vara :o den går i ett magont tempo också så att alla hänger med.

Barnen är 4,5 år och 21 månader gamla.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Oscar (3 år) gillar inte heller julkalendern och ropar "stäng av" när han ser den.

//Linda
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Fast det är väl jättesvårt att veta vad barn kan tycka är läskigt. Om det tex gäller att det är gammal miljö så blir det väldigt begränsande för producenterna. Tex stryk gammal miljö, älvor, häxor, drakar och gud vet vad. :p tillåtet = nutid i kärnfamilj.

I jämförelse får A panik av en liten flygande scen med en stäppande björn i Teletubbies och av trasdockan i båten i Drömmarnas Trädgård. Men det är ju knappast producentens fel ;)
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Kl

Dottern gillar spöken o monster, men hon klarade bara 2min av julkalendern innan hon utropade: byyyt kanaaal!
Efter det vill hon inte titta alls på det.

Hon är iof bara 2 år ;)

Som ngn annan skrev så är det ju svårt att göra ett program som passar alla åldrar, tror de försöker variera år till år.
Jag själv tyckte årets verkade jättebra, så den är nog riktad till den äldre barnaskaran + vuxna ;)
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

I jämförelse får A panik av en liten flygande scen med en stäppande björn i Teletubbies och av trasdockan i båten i Drömmarnas Trädgård. Men det är ju knappast producentens fel ;)

Vad lustigt. Du nämner det, just trasdockan i båten storbölade min dotter till nör hon var liten. :confused:
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

Oj tycker du Chuggington är hemskt? det är ett av tvååringens favoritprogram här hemma och hon skrattar mest hela tiden :D Mest gulliga tåg tycker jag.
Men så tycker iof dottern att lilla sjöjungfrun är läskigt i stället, så det där är nog olika från barn till barn hehe.
 
Sv: Läskig julkalender? (3-4 år)

*KL*

Nytt försök. 2 åringen kollar som vanligt medans 4 åringen vill att jag byter för det är läskiga tjuvar.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 894
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 751
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 197
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp