Laga trasig sadelbom

Riktigt fult gjort. Håller med om att det är bättre att ha all konversation skriftligt för att kunna bevisa vad som sagt och inte.

Det jag direkt tänkte på när jag såg bilden är att vinklarna är olika på höger och vänster sida av bommen. Jag vet inte vad de olika delarna av bommen heter men har ringat in området. Vet heller inte hur stor betydelse det har sedan när stoppning och annat är på plats men på bilden ser det inte särskilt bra ut i mitt tycke. Hoppas det löser sig för dig på bästa sätt!
 

Bifogade filer

  • 2AEB8D86-FA17-426A-A858-6C33C63AF125.jpeg
    2AEB8D86-FA17-426A-A858-6C33C63AF125.jpeg
    156,7 KB · Visningar: 183
Vad gör man om butiken inte svarar? Hur länge ska man vänta?🤔
Har inte fått någon respons alls än så länge..
 
Vad gör man om butiken inte svarar? Hur länge ska man vänta?🤔
Har inte fått någon respons alls än så länge..
Jag skulle väntat en vecka och sen mailat och hänvisat till olika paragrafer som de brutit mot och typ skriva: Det vore bra om vi kunde lösa det här utan advokater. För det blir ju billigare om de kan bara skärpa sig lite och fatta att du har lagen på din sida.
 
Kan du maila igen vid tillfälle, hänvisa till ditt första mail och verkligen be om återkoppling i ärendet? (Eller det kanske du redan gjort?)
 
Kan du maila igen vid tillfälle, hänvisa till ditt första mail och verkligen be om återkoppling i ärendet? (Eller det kanske du redan gjort?)
Jag mailade för första gången i lördags men dom hade hunnit stänga, igår hade dom stängt.
 
Jag mailade för första gången i lördags men dom hade hunnit stänga, igår hade dom stängt.
Nästa gång du mailar, be om återkoppling.
Det kanske inte hjälper men uppmanar ju åtminstone lite extra att svara.


Känner med dej, så himla fult gjort av d
 
Vad gör man om butiken inte svarar? Hur länge ska man vänta?🤔
Har inte fått någon respons alls än så länge..

Jag hade väntat till på fredag. Har de inte svarat då hade jag ringt och frågat om de fått mailet och sedan hänvisat till att du förväntar dig svar inom 3 arbetsdagar. Sedan hade jag mailat och hänvisat till telefonsamtalet (vidarebefordrat första mailet) och åter nämnt de tre dagarna.

Jag hade inte hotat med ARN, advokater eller annat utan frågat hur de tänker lösa situationen, givet att du då varit tydlig med dina krav.
 
Har nu fått svar från butiken och dom menar att dom inte alls ljugit och att deras sadelmakare har utfört dessa reparationer i 35-40 år och lämnar livstids garanti på lagningen..
Jag har svarat att dom visst ljög iom att jag talade om att jag aldrig skulle acceptera en lagad bom och dom säger att bommen är felfri!!
Plus då får dom ta tillbaka sadeln och sälja den till någon annan och vara öppna med vad dom säljer! För jag hade aldrig köpt den om jag vetat att den var lagad och jag skulle aldrig kunna ljuga och sälja den utan att tala om att bommen är lagad. Därmed är sadeln värdelös för mig för det är ingen som kommer vilja köpa den om dom vet att bommen är lagad! 🤬🤬🤬
 
Har nu fått svar från butiken och dom menar att dom inte alls ljugit och att deras sadelmakare har utfört dessa reparationer i 35-40 år och lämnar livstids garanti på lagningen..
Jag har svarat att dom visst ljög iom att jag talade om att jag aldrig skulle acceptera en lagad bom och dom säger att bommen är felfri!!
Plus då får dom ta tillbaka sadeln och sälja den till någon annan och vara öppna med vad dom säljer! För jag hade aldrig köpt den om jag vetat att den var lagad och jag skulle aldrig kunna ljuga och sälja den utan att tala om att bommen är lagad. Därmed är sadeln värdelös för mig för det är ingen som kommer vilja köpa den om dom vet att bommen är lagad! 🤬🤬🤬

Nekar de till att de vetat om att bommen är lagad? Eller hävdar de att lagningen inte spelar någon roll för hållbarheten?
 
Nekar de till att de vetat om att bommen är lagad? Eller hävdar de att lagningen inte spelar någon roll för hållbarheten?
Jag kan klistra in svaret:

Hej

Det är ingen som har lurat dig. Sadelmakaren som utfört
reparationen har utfört dessa under 35-40år och han lämnar
livtidsgaranti på arbetet. Det är inget fel på bommen, den är reparerad.


Vi kan inte ta tillbaka sadeln då vi sålt en sadel som inte är defekt.
 
Jag kan klistra in svaret:

Hej

Det är ingen som har lurat dig. Sadelmakaren som utfört
reparationen har utfört dessa under 35-40år och han lämnar
livtidsgaranti på arbetet. Det är inget fel på bommen, den är reparerad.


Vi kan inte ta tillbaka sadeln då vi sålt en sadel som inte är defekt.

De hävdar alltså att sadeln är felfri då den är reparerad. Jag vill hävda att sadeln har en svaghet/defekt som gör att den minska kraftigt i värde.

Kan du kontrollera om den är rak och jämn i övrigt?
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 298
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Skriver åt en kompis eftersom hon inte är medlem! Kompisen heter A och hennes häst B. De står uppstallade på en ridskola med...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 223
Senast: Efwa
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 144
Senast: Liten
·
Utrustning Efter att ha letat sadel till min kära häst alldeles för länge utan att hitta något som hans manke får plats i börjar jag fundera på...
Svar
11
· Visningar
2 698
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp