Bukefalos 28 år!

lagom stor säkerhetsväst?

B

bananna

ja, hur ska en säkerhetsväst sitta egentligen? vad finns det för riktlinjer att gå på så att man vet att den är lagom? (så klart kan man fråga i affären, men nu har jag redan en som jag undrar om jag fortfarande kan ha..)
 
den ska täcka revbenen och nyckelbenen fram och bak ska den gå ner till svanskotan

Peronligen klarar jag inte av västar som går så långt ner bak för på mig åker hela västen upp i nacken då...
 
tack för svaret, nu ska jag bara leta fram den från källaren och intala mej själv att det inte är så obekvämt att använda den :crazy:
 
oki...
den får absolut INTE ta i bak när du sitter i sadeln. testa detta genom att sitta på en stol om du inte har en häst i närheten. tar den i så kommer den att åka upp och inte skydda ordentligt...
fram så ska den som tidigare skrivits täcka revbenen/bröstkorgen.
Det svåra är att många inte är lite långa fram som bak. Själv så har jag medium bak men large fram (kan ju bero på diverse utväxter fram som ta plats :D )

sen så ska västen bäras så nära kroppen som möjligt. alltså endast en t-shirt under och alla tjocka tröjor och jackor ÖVER!!

tack för ordet...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: MimmiNO
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 452
Senast: Dentaku
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 527
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp