Lambada-auktionen - prisras!

Sv: Lambada-auktionen - prisras!

haha då kanske man skulle slå slag i saken någongång framöver, frågan är om jag kan sitta kvar öht jag som inte har ridit på evigheter!:rofl:

Men kan tänka mig att jag måste gå utbildningar o sånt innan man får träna sin egna pålle. *typ noll koll trots fd sambo som är amatörtränare :o:rofl:*
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är klart enklare att träna om man kan sitta på dom!:angel:

Du får hitta nån tjej utan självbevarelsedrift som kan hjälpa dig att rida!:devil:

Och, ja! Du måste gå en kurs för att få ut licens och du behöver praktik från en tränare - man sen är det bara att bomba!:banana:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Jo, usch, jag är besviken på dagens ungdom. Hjälmar och säkerhetsvästar så dom knappt kan ta sig fram. Och skolka? Inte då!:grin:

Det var bättre förr! Då kände dom inte igen oss om vi råkade dyka upp i skolan. Hjälmar? Vad är det? Säkerhetsvästar var inte uppfunna och jag galopperade hästar i träskor!:bump:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

:D
Ja idag har väl säkerthets tänket gått lite väl långt. Vi tolkade utan skidor efter våra shettisar när vi var små.
Men mina ungar rider med väst, hjälm, säkerhetsstigbyglar och mamma i grimskaft *hm*
Hur ska dom lära sig "på riktigt" ?;)
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är klart enklare att träna om man kan sitta på dom!:angel:

Du får hitta nån tjej utan självbevarelsedrift som kan hjälpa dig att rida!:devil:

Och, ja! Du måste gå en kurs för att få ut licens och du behöver praktik från en tränare - man sen är det bara att bomba!:banana:

humm, jag får väl ta mig en stänkare, klä in mig i skyddsutrustning och dubbelhäftande tejp i sadeln och åka med :D
Så får jag väl in snitsen igen så småningom:rofl:
Rida är väl som o cyckla?

Fasiken, är sugen på o testa faktisk!
Enda som fattas är pengar och lite mod. :D
Pålle går väl hitta utan några större problem, sen när man kan grejjen, så kan man ju byta upp sig. :D
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

När jag var liten hade jag ett par (var nog en gång som nya) vita träskor!
Som satt på även när man flängde runt barbacka i skogen på shettisen!:D
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

:D
Ja idag har väl säkerthets tänket gått lite väl långt. Vi tolkade utan skidor efter våra shettisar när vi var små.
Men mina ungar rider med väst, hjälm, säkerhetsstigbyglar och mamma i grimskaft *hm*
Hur ska dom lära sig "på riktigt" ?;)

Åhh, flashback!:rofl:
Tjock svart shettis, hela bygdens ungar och dess pulkor som vi körde sönder en efter en efter en. :D
Och när tant Sotis tyckte att tre ungar på ryggen var för mycket slängde hon av oss och sprang hem till stallet, medans vi fick pulsa i djupsnö flera km hem. :rofl:

Sotis, kommer aldrig glömma dig vännen!:love:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Ha, ha! Så tokig är inte ens jag. Skulle kunna köpa Tjucken (Shawdon) som skogspromenadshäst men där går gränsen..:cool:

Shawdon är en riktigt smäcker kille. Kommer ihåg när han fortfarande var i träning, var ju dock på Nisses tid som tränare, jag var en liten stallflicka som kom och borstade hästarna i det stallet då, var där på helgerna efter det under flera år:) Kommer ihåg när man brukade få skritta av honom :)Han är en häst som man inte hade backat när det gäller att köpa om man hade ekonomin för det men jag hoppas att han kommer att användas i aveln mer då han var en framgångsrik häst och otroligt snygg, enligt mig hihi
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det gick lite sämre i år än förra året, men förra året var det inte heller några priser. Tror de snart får lägga ner auktionen. :(
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Det är lite så det känns nu. Hästen hade en hovböld för några veckor sedan och det har varit mycket pyssel kring det. Ponnyn är 27år och...
Svar
4
· Visningar
654
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 196
Senast: skiesabove
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp