Lambada-auktionen - prisras!

Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Googlade på Lambadas hemsida men fick inte upp något. Den kanske inte finns kvar. Jag har ingen katalog här men om du går in på Skandinavisk Galopp och hittar Hingstkatalogen står hans telefonnummer i annonserna för Terroir, Shawdon eller Swedish Shave. Om du inte hittar den ska jag gräva fram den men det tar en stund...
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Men jag var inne på den hemsidan nyligen? Hittar den inte heller nu, märkligt....
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

I senaste kalendern (s2) finns en stor "annons". Lambadas hemsida har legat nere ett bra tag.
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Nej, jag var inne på den nyligen, kanske har den tagits ner igen, eller så? Fattar inte annars hur det gick till? jag hittade den inte via adressen som den ska ha, utan på nån annan sökning men minns inte vad jag skrev nu.

Ibland är i of s inte hela hemsidor nertagna, vissa delar finns kvar men man kommer inte åt dem via "förstasidans" adress. Kan ha varit så?:confused:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Köp dem!!! Då kan du även köpa snygga brudar;) Finns ju ett antal till salu...
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Ha, ha! Så tokig är inte ens jag. Skulle kunna köpa Tjucken (Shawdon) som skogspromenadshäst men där går gränsen..:cool:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Hoppas de blir kvar i aveln
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Vad synd att jag verkligen inte har råd med häst just nu annars hade jag slagit till.
Hyfsade stammar o bra pris, jaja sånt är livet..
Synd om uppfödaren bara, det är inte såna priser man går o drömmer om
som uppfödare.
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Va jag tyckar det är synd. Lambadan har tillfört sporten så mycken entusiasm, för inte tala om pengar och hästar, att jag hoppas, att han hittar ett sätt att fortsätta sin sport.

Det tror jag han gör :bow:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Ja, det bästa som kan hända honom är att sälja av avelsbiten så han kan handla lite nytt. Det skulle han ha gjort för länge sedan - hans egenuppfödda har bara kostat honom pengar. Alla dom bra har han handlat. ;)

Zenato, Zenitsa, Shawdon, Terroir, Swedish Shave, Eko Normandie och hur många som helst till.
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Varför läste jag denna tråden?
Jag ska INTE köpa en till häst, har ju fullt upp med dom jag har. Men men...ett dräktigt sto hade inte varit fel;)
Har ju en donna hemma som nog skulle vilja ha sällskap i fölhagen i sommar.

Men som det konstaterats i tidigare trådar, man är väl lite(mycket) idiot som håller på med detta när man tydligt och klart kan läsa hur dåligt det går att få lönsamhet i det hela. (även om jag inte räknar med att tjäna några pengar dom kommande 100 åren:D).
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

titta i en gammal katalog . jag vet ej hur mycket man får skriva här men , vet m:love:an vad han heter och bor finns ju 11818 att ringa . annars har jag det .

jag hade start hästar med sten innan som jag tränade och hade ens om jag red i en massa år på nisses tid . min mamma vilol ha en åring av sten nu som hon vill köpa , hon va där i dag och tittade.:banana:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Nej, får lov att köpa ett par kängor med stålhättor och några halvblodsföl så blir man rik om en fem-sex år!:devil:

Och kropps-skyddsväst, tjockisarna far med hårda sparkar med!:D;)

GISSES vilka priser, nästan så man börjar fundera på om man inte skulle införskaffa sig en blivande stjärna!:p
Synd bara att jag inte kan något om galoppen :rofl:

Men om vi ska spinna vidare på fördomar, de heta galningarna behöver ju ändå bara lära sig att springa fort rakt fram. :rofl:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Det är lite så det känns nu. Hästen hade en hovböld för några veckor sedan och det har varit mycket pyssel kring det. Ponnyn är 27år och...
Svar
4
· Visningar
654
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 196
Senast: skiesabove
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp