Lambada-auktionen - prisras!

Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Ring Sten. Kolla någon gammal auktionskatalog eller hemsidan så hittar du numret.

Ni får köpa en av killarna som ersättning för DT!
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är det ju.. :crazy:
Att kalla ALLA andra hästar för klumpiga och dumma är verkligen fördomsfullt och tyder inte på någon direkt intelligens.

:bow: tack, så slapp jag formulera något. Åsikter baserade på tråkig okunskap är aldrig roliga... :( (OT)
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Ha, ha! Det här är bästa forumet för att det finns humor här! Rå men hjärtlig stämning! Ta inte allt så allvarligt! :D
Jag är nog också lite fördomsfull för den delen!:angel:

Det är nu man skulle ha ett tomt stall och massor med pengar, går och göra riktiga fynd tydligen! Avel är ju inte längre hållbart att hålla på med, mer än för sitt eget nöjes skull. Förstår om uppfödare ger upp. Tråkigt att det blivit så här.....
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Nej, det behöver det ju inte vara. Men jag hittade en notis på nätet om att det skulle ha hållits en exekutiv auktion på galoppörer på Lambada den 12 juni 2009, men att den auktionen ställts in.

Jag tycker att det är synd om Lambada försvinner, en så stor hästägare betyder självklart mycket för svensk galoppsport.


Det behöver inte vara konkurs för att hästarna säljs ut......
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är det ju.. :crazy:
Att kalla ALLA andra hästar för klumpiga och dumma är verkligen fördomsfullt och tyder inte på någon direkt intelligens.

Du, det finns något som heter humor:idea: Slå upp det i ordboken.:banana:

Faktiskt är det dessutom så att när man umgås mycket med fullblodshästar så kan man uppleva att andra raser är tröga, klunsiga och har lite svårt för att fatta:o Mer eller mindre.....

Jag tycker mycket om alla sorters hästar, men precis som folk som gillar vissa raser som isisar osv kan skämta om "storhästar" så kan jag skämta om fullbodshästar på olika sätt och om andra raser. Jag tycker inte illa om dem för det!

Och ja faktum kvarstår att lite ligger det i det, när ett halvblod klampar fram brevid en när man leder det, så kan man uppleva det som tyngre än en fullblodshäst :rofl: Men jag gillar halvblod också:love:


Ang lambada har väl de hästar som skulle säljas redan sålts, dvs även ston, eller ska ALLA säljas? Var står det?
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Men det finns ju tröga fullblod också, och halvblod lika smäckra som fullblod :confused:

Andra raser har inte svårare för att fatta saker än vad fullblod har:crazy:

Tråkigt med såna fördomar!
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Nej, det behöver det ju inte vara. Men jag hittade en notis på nätet om att det skulle ha hållits en exekutiv auktion på galoppörer på Lambada den 12 juni 2009, men att den auktionen ställts in.

Jag tycker att det är synd om Lambada försvinner, en så stor hästägare betyder självklart mycket för svensk galoppsport.

Jag har hört det ena och andra om Lambada men jag håller med om att det är synd om stora uppfödare försvinner och framförallt att priserna är så låga som de är på hästarna:crazy:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Men det finns ju tröga fullblod också, och halvblod lika smäckra som fullblod :confused:

Andra raser har inte svårare för att fatta saker än vad fullblod har:crazy:

Tråkigt med såna fördomar!

Humor som sagt:rofl: Slå upp det!


Och jo, visst finns korkade fullblodshästar också, men generellt är de oerhört vakna och lättlärda jämfört med andra hästar, tycker jag. på gott o ont ibland, ett smart fullblod kan lära sig både det ena och andra som man inte avsett heller:angel:

Tänk på hundar. Det finns forskning ang hur snabbt olika raser lär in saker. Stor skillnad på bordercollie och afghan tex. :idea: (plats 1 i listan resp sista plats.....om jag inte minns fel)

Och jag har inte fördomar, jag har haft andra raser också, både av hästar och hundar det grundas på erfarenhet:rofl:

Och jag GILLAR andra raser också.....
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Och jo, visst finns korkade fullblodshästar också, men generellt är de oerhört vakna och lättlärda jämfört med andra hästar, tycker jag. på gott o ont ibland, ett smart fullblod kan lära sig både det ena och andra som man inte avsett heller:angel:

Det tycker inte jag iallafall, och jag har erfarenhet även av fullblod.
Mina hästar är då precis lika lättlärda, sedan handlar det snarare om att vissa hästar av andra raser är smarta nog att inse att de inte måste göra det man ber om, som min shettis till exempel. Nog tusan förstår hon vad jag menar, men inte bryr hon sig för det :rofl:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Ponnys är ett kapitel för sej:devil: Särskilt dom riktigt små:rofl:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Någon som har info om dom har 1-2 åringar tillsalu och hur man får tag på Sten ? Tack på förhand
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Det är lite så det känns nu. Hästen hade en hovböld för några veckor sedan och det har varit mycket pyssel kring det. Ponnyn är 27år och...
Svar
4
· Visningar
654
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: skiesabove
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp