Lancit 553

Görel

Trådstartare
Moderator
Han dog 1977 men ändå har jag hittat två ston i stamboken som fått föl e:honom 1979! :confused:

Någon som vet hur det hänger ihop!
 
Så vitt jag vet så gjordes inga försök med fryssemin på svenska hingstar förrän på 80-talet.

I slutet av 70-talet inseminerades ett fåtal svenska ston med fryssperma från tyska hingstar, men jag har aldrig hört att man skulle ha testat det på sveska hingstar redan då.
 
Rent logiskt så MÅSTE det ju funnits fryst efter honom ! Antingen det eller så är det felreggat antingen födelseåret på fölen eller dödsåret för Lancit, eller så är det en annan Lancit !
 
Jag håller med om att det är det enda logiska, men det jag vill veta är om någon är helt säker på det! Någon som kände ägaren eller själv använt fryst sperma från honom, typ.
 
Ring Gunnar Hendriksson på ASVH och fråga.
Han är en levande stambok och har svar på det mesta.
Tycker dessutom att det är kul att bli tillfrågad.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 123
Avel Jag tänkte betäcka två av mina egna ston med min egen unghingst. Jag gör det av personliga skäl, för min egen skull och utan tanke eller...
Svar
5
· Visningar
1 438
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 477
Senast: Krumben
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 893
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp