Lång bom transport

jemeni

Trådstartare
Hur gör ni när ni någon gång behöver köra utan mellan vägg i transporten?
Idag sitter ju nästan alla bommar i mellan väggen. Är det bara att köpa en lång bom eller någon som har en annan lösning.
Kör jag möbler som behöver lite stöd fäster jag ihop bommarna med en karbinhake men den är ju lite klen till hästen och skulle behöva vara spännbar på plats
 
Jag har en IforWilliams 2-hästars. Köpte till 2 långa bommar när jag köpte släpet då min ena häst endast går att köra utan mellanvägg.

Alltså tar vi bort mittenstoplen och mellanväggarna (de är i en främre och en bakre del. Har en lång bom fram och en lång bom bak.

/Lizzie
 
Lånar långa bommar fram och bak det få tillfällen vi behöver köra utan mellanvägg. Sen har vi en bom till hästarna som är bredåkare fast då sitter ju mellanväggen kvar.
 
Hade en lång bom som satt i mellanväggen ställd åt sidan på mitt gamla släp (Trane) och det nya har dörrar fristående från mellanväggen som jag ställer åt sidan (Boj). Båda satt mellanväggen fortfarande i mitten fast i bommarna fram. Gillade båda lösningarna, min häst har alltid velat åka brett och båda mellanväggarna är hårda.
 
Har själv inte provat, men en bekant har ett metallrör där hon stoppar i de korta bommarna i varje ände. Blir som ett teleskoprör.
Alltså röret är lite kortare än transportens bredd och så använder man de vanliga bommarna att fästa med.
Hoppas du förstår min beskrivning!😉
 
Har själv inte provat, men en bekant har ett metallrör där hon stoppar i de korta bommarna i varje ände. Blir som ett teleskoprör.
Alltså röret är lite kortare än transportens bredd och så använder man de vanliga bommarna att fästa med.
Hoppas du förstår min beskrivning!😉
Solklart beskrivning! Fler sådana här fiffiga idéer är det jag är ute efter. Har själv funderat på vantskruv men hittar ingen tillräckligt kort o tjock
 
Har själv inte provat, men en bekant har ett metallrör där hon stoppar i de korta bommarna i varje ände. Blir som ett teleskoprör.
Alltså röret är lite kortare än transportens bredd och så använder man de vanliga bommarna att fästa med.
Hoppas du förstår min beskrivning!😉

Så vill jag minnas vi gjorde på vår första transport för längre sedan!
 
Jag har en lång bom om jag kör utan mellanvägg och en 1/4-bom + 3/4-bom om jag kör med mellanväggen dragen åt sidan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: misswilma
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 469
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 105
Senast: Thera
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp