Lösning för bomhoppare

Jag kommer förmodligen ha hårdpressat hö eller spånbalar under skivan så hon inte kommer under med nåt ben.
Anledningen till att den inte går ända ner i golv är att vi ska kunna få bort den även om hon mot förmodan hänger på bommen..

Andra sidan:

4F0F007B-38E7-4FFE-AC31-DD00410D6856.jpeg
 
Tänkte bara uppdatera om nån med samma problem hittar tråden..
Vi har nu åkt flera gånger utan tillstymmelse till att hon vill hoppa. :banana:

Hon har stått lös, vänder sig lite ibland, men står lugnt och tittar mestadels.

Kan tillägga att vi tränat mycket innan på att hon ska kunna sänka stressnivån själv och vänta, tex genom att belöna när hon vänder bort huvudet från min hand full med godis.

Eller att jag ger henne kraftfoderhinken först när hon står lugnt utan att försöka tränga sig fram.

Avvaktande och lugn = belöning.

Mycket amatörmässigt, men det har fungerat! 🙏🏻

4665D409-37F6-4ABA-B520-4D196D9945F6.jpeg
 

Liknande trådar

Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 127
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 057
Senast: Korven
·
Utrustning Ja, finns det hästar som blir oroliga av att åka brett? Jag är ingen van transportör av hästar (än så länge), och vi har bara...
Svar
2
· Visningar
1 211
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 540
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp