Bukefalos 28 år!

Leaving Neverland

Jag ifrågasätter deras intentioner att berätta nu, jag tycker det är onödigt och osmakligt att dra upp det av dom anledningarna dom gör det.

För vem är det onödigt? För vem är det osmakligt? Och, för vilka anledningar gör de det?

Jag får känslan av att det är onödigt för dem som inte vill höra om sådant här, att det ska ta pengar och tid från andra för "sådant". Att han "är ju ändå död", han smutskastas (om det nu vore osant det de berättar).
Det kan bara ses som onödigt för de som inte vill veta eller tro på fakta.
Jag drar paralleller till de som anser det vara onödigt att ta upp våldtäkter då förövarnas karriärer och familjer drabbas och att de ska slippa ta itu med det de gjort.

Osmakligt kan det vara om det bara handlade om pengar men om man läst/hört så vet man att det endast är en av många anledningar och man vet anledningen till varför. Att anledningarna är många väljer man oftast att bortse ifrån, för att likt många andra, på andra sidan, kan man bara se penga-anledningen och den blir ordentligt förstorad.

Om man anser att det är osmakligt att ta upp detaljer så tycker jag det är jättebra att folk reagerar så. Det ska verkligen belysas hur osmakligt det hela är.
 
Jag har alltid känt att MJ har varit besatt av sitt eget skrev. Han tar sig ständigt för skrevet och hans ”moves” att hans fingrar rör sig mot skrevet har alltid fått mig att må illa. Om man gör det en gång per musikvideo men ständigt??? Hela tiden dessa fingrar i skrevet… Det var som om han ville ha fokus på sitt skrev i stället för ansiktet eller kroppen...
 
Det behöver det inte alls ha varit, det beror väl på vad man tittar på för program, vad man läser och vad man är intresserad av.
Du verkar ju ha missat det ex.
Det är som om jag tittar på nyheterna och de diskuterar en dopingavstäng från ryssland i brottning, nej jag skulle inte komma ihåg det efter 30-35 år och antagligen inte dagen efter heller. Men likväl har det nämnts på media. Men detta minns jag. Och R. Kelly har varit omnämnd väldigt länge för sitt intresse för barnflickor.Innan kiss rättegången.



Och jag skrev såhär:
Jag är mer förvånad över att förhållandevis många inte vetat.

Jag har alltså inte skrivit att jag är förvånad över att folk inte visste. Och jag förstår fortfarande inte att det ens har betydelse för dig? vad irriterar du dig på?

Fast du kan väl inte jämföra en rysk dopingavstängd brottare med en genom tidernas absolut största Popstjärna i vad en minns och inte?
 
Fast du kan väl inte jämföra en rysk dopingavstängd brottare med en genom tidernas absolut största Popstjärna i vad en minns och inte?

Det är ju de @guinness skriver, ett exempel på att det inte är jämförbart. Varför inte svara på inlägget istället för att ifrågasätta något där ni har samma åsikt?
 
Det är ju de @guinness skriver, ett exempel på att det inte är jämförbart. Varför inte svara på inlägget istället för att ifrågasätta något där ni har samma åsikt?

Nej hon skriver ju att det är likvärdigt att båda sakerna kan ha nämnts i media men beroende på intresse så avgör det vad man kommer ihåg och inte.

Skulle nog vilja påstå att pedofilanklagelser mot MJ på 80 talet skulle fått lite större utrymme i medierna vi hade del av än ännu en rysk dopad idrottare. Särskilt eftersom det togs upp i tv
 
Nej hon skriver ju att det är likvärdigt att båda sakerna kan ha nämnts i media men beroende på intresse så avgör det vad man kommer ihåg och inte.

Skulle nog vilja påstå att pedofilanklagelser mot MJ på 80 talet skulle fått lite större utrymme i medierna vi hade del av än ännu en rysk dopad idrottare. Särskilt eftersom det togs upp i tv
På den tiden var vi ett navelsludd pillrande folk som levde i en ankdamm. Jag visste vem MJ var, men inte så mycket mer, även om jag såg honom på MTV ibland.

Min dåvarande make var nederländare o ett stort fan, det skrevs spaltkilometer i andra länders media, samt diskuterades ofta bland hans vänner när vi var där, flera ggr/år.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Men jag lägger ner det nu efter att ha blivit ombedd.

Jag såg iallafall dokumentären igår. Fy fan

Groomingen av både barnen och föräldrarna är ju otroligt manipulativt. Det var som den ena mannen sa i ophras program att vi blev groomade innan vi ens hade träffat MJ. Lite så var det ju.
 
Jag har alltid känt att MJ har varit besatt av sitt eget skrev. Han tar sig ständigt för skrevet och hans ”moves” att hans fingrar rör sig mot skrevet har alltid fått mig att må illa. Om man gör det en gång per musikvideo men ständigt??? Hela tiden dessa fingrar i skrevet… Det var som om han ville ha fokus på sitt skrev i stället för ansiktet eller kroppen...
Det där med att alltid ta sig i skrevet och hans sliskiga röst har jag haft svårt för ända sen jag var liten. Kommer ihåg att jag fick rysningar av obehag när någon skulle imitera MJ när vi hade " sikta mot stjärnorna " och såna grejer i skolan och på fritids.
 
Nej hon skriver ju att det är likvärdigt att båda sakerna kan ha nämnts i media men beroende på intresse så avgör det vad man kommer ihåg och inte.

Skulle nog vilja påstå att pedofilanklagelser mot MJ på 80 talet skulle fått lite större utrymme i medierna vi hade del av än ännu en rysk dopad idrottare. Särskilt eftersom det togs upp i tv
Då uppfattar vi det olika, jag uppfattade det inte som hon/han kommenterade detta alls.
 
Det där med att alltid ta sig i skrevet och hans sliskiga röst har jag haft svårt för ända sen jag var liten. Kommer ihåg att jag fick rysningar av obehag när någon skulle imitera MJ när vi hade " sikta mot stjärnorna " och såna grejer i skolan och på fritids.

Pojkarna i min dotters klass (lågstadiet) håller fortfarande på att imitera honom och dansa och mima till hans låtar. Jag blir alltid lite obehaglig till mods när jag ser det.
 
För vem är det onödigt? För vem är det osmakligt? Och, för vilka anledningar gör de det?

Jag får känslan av att det är onödigt för dem som inte vill höra om sådant här, att det ska ta pengar och tid från andra för "sådant". Att han "är ju ändå död", han smutskastas (om det nu vore osant det de berättar).
Det kan bara ses som onödigt för de som inte vill veta eller tro på fakta.
Jag drar paralleller till de som anser det vara onödigt att ta upp våldtäkter då förövarnas karriärer och familjer drabbas och att de ska slippa ta itu med det de gjort.

Osmakligt kan det vara om det bara handlade om pengar men om man läst/hört så vet man att det endast är en av många anledningar och man vet anledningen till varför. Att anledningarna är många väljer man oftast att bortse ifrån, för att likt många andra, på andra sidan, kan man bara se penga-anledningen och den blir ordentligt förstorad.

Om man anser att det är osmakligt att ta upp detaljer så tycker jag det är jättebra att folk reagerar så. Det ska verkligen belysas hur osmakligt det hela är.
Som sagt, om det inte var så mycket onödiga lögner så hade det inte varit några större problem annat än att jag tycker det är fel att familjen drabbas så hård som dom gör nu.

Och ja, det finns alltid sådana som gillar att gotta ner sig i detaljer och behöver detaljer för att kunna förstå vad sexuellt övergrepp är. Jag är inte en av dom som behöver ha dom detaljerna för att tro på någon. Det säger väl iofs mer om andra än om dom.
 
Ja men om du och några andra som då påstår att ni visste om detta redan på 80 - talet så borde det väl varit allmänt känt? Hur skulle annars några svenska tonåringar som jag antar att ni var veta det inte så särskilt många visste om det inte var allmänt känt?
I den krets jag rörde mig i på åttiotalet, var det helt uppenbart för alla att MJ:s förhållande till barn och speciellt små pojkar var osunt. En vuxen karl som helst umgås med barn, utan att ha sexuellt intresse för dem, har det någonsin förekommit? Särskilt om man som MJ antagligen kunde välja och vraka mellan attraktiva kvinnor (och män).

Nu menar jag inte att vuxna män inte kan tycka det är roligt att ha att göra med barn, men att föredra barn i alla lägen framför vuxna är, och har alltid varit ett varningstecken.
 
Som sagt, om det inte var så mycket onödiga lögner så hade det inte varit några större problem annat än att jag tycker det är fel att familjen drabbas så hård som dom gör nu.

Och ja, det finns alltid sådana som gillar att gotta ner sig i detaljer och behöver detaljer för att kunna förstå vad sexuellt övergrepp är. Jag är inte en av dom som behöver ha dom detaljerna för att tro på någon. Det säger väl iofs mer om andra än om dom.

Men hela ditt deltagande i den här tråden har ju gått ut på att inte tro. Även om det är tveksamt om du sett dokumentären som diskuteras.
 
På den tiden var vi ett navelsludd pillrande folk som levde i en ankdamm. Jag visste vem MJ var, men inte så mycket mer, även om jag såg honom på MTV ibland.

Min dåvarande make var nederländare o ett stort fan, det skrevs spaltkilometer i andra länders media, samt diskuterades ofta bland hans vänner när vi var där, flera ggr/år.
Jag minns det som att MJs störda relationer till barn var rätt tydliga, tex i tv:s nyhetsprogram. Sen sa de kanske inte ordet sexövergrepp, men jag minns det som att det bara var självklart att gissa på det.

Det måste ha varit på 80-talet.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 822
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 407
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp