Bukefalos 28 år!

Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena tassen framför den andra, håll tungan rätt i mun...
Nala klättrar upp mot toppen av Lejonklippan. Där, från den högsta punkten, kan hon se nästan allt som händer i Lejonriket. Idag gör hon den svåra klättringen dit upp för att hålla koll på fest-förberedelserna, men främst för att hon är orolig för vad Scar och hans lakejer ska hitta på mer för att förstöra. Sarafina, hennes egen mor försvann från jaktgruppen tidigare under dagen och Nala är orolig vad som kan ha hänt.
Nästan uppe, stigen blir allt brantare, Nala trycker in klorna i skrevor i klippan för at hålla sig fast och fortsätta uppåt. Nästan uppe, hon häver sig upp mot krönet när en skugga faller över henne och hon tittar upp överraskat. Solen är på väg ner, men i motljuset ser hon siluetten av en lejonhanne.
-Simba, vad gör du häruppe? Frågar hon.
Som svar får hon ett lågt hest skratt, och en mörk röst svarar lågt: Förbereder min rättmätiga plats, på tronen!
Nala drar häftigt efter andan när hon känner igen Scars röst. I samma ögonblick får hon en kraftig knuff och faller handlöst bakåt och tumlar hela vägen nerför den branta Lejonklippan med ett hjälplöst skrik.
Kvar på toppen står Scar, ler och viskar: Hälsa Mufasa från mig....

Karamelldrottningen var Nala (siarlärlingen)


Natt-DL kl 08.00
 
Eller så ska du lynchas i nästa lynch.
Varför förutsätta att hon lever så länge? Alltså det ser ju såklart inte jättebra ut med tanke på rösten men ja.

Jag känner spontant att @carrro_lina har betydligt sämre utgångsläge för att ta sig igenom morgondagens lynch med tanke på vart karamelldrottningens röst hamnade. Baserat på den känner iaf jag att jag vill hålla @carrro_lina som väldigt luden så jag räknar kallt med att hon kommer överleva till nästa lynch.
 
Varför förutsätta att hon lever så länge? Alltså det ser ju såklart inte jättebra ut med tanke på rösten men ja.

Jag känner spontant att @carrro_lina har betydligt sämre utgångsläge för att ta sig igenom morgondagens lynch med tanke på vart karamelldrottningens röst hamnade. Baserat på den känner iaf jag att jag vill hålla @carrro_lina som väldigt luden så jag räknar kallt med att hon kommer överleva till nästa lynch.
Jag lär nog definitivt överleva natten, det vore ju korkat av lyan att käka mig som just begått ulvleksharakiri... :banghead:
 
Varför förutsätta att hon lever så länge? Alltså det ser ju såklart inte jättebra ut med tanke på rösten men ja.

Jag känner spontant att @carrro_lina har betydligt sämre utgångsläge för att ta sig igenom morgondagens lynch med tanke på vart karamelldrottningens röst hamnade. Baserat på den känner iaf jag att jag vill hålla @carrro_lina som väldigt luden så jag räknar kallt med att hon kommer överleva till nästa lynch.

Tror du alltså att hon har siat carrro_lina?

Jag tror att LenaH kommer överleva natten ja - är hon inte ulv så är hon en kandidat till att bli lynchad så det är lite öppet mål
 
Jag lär nog definitivt överleva natten, det vore ju korkat av lyan att käka mig som just begått ulvleksharakiri... :banghead:
Ja du har verkligen inte gjort det lätt för dig! ;)

Och det är såklart också en del i att @carrro_lina mest troligt är kvar tills imorgon - för om hon mot all förmodan inte är ulv, ja då finns det ju två finfina kandidater för folk att rösta på ;)
 
Tror du alltså att hon har siat carrro_lina?

Jag tror att LenaH kommer överleva natten ja - är hon inte ulv så är hon en kandidat till att bli lynchad så det är lite öppet mål
Med tanke på att karamelldrottningen ändå gick igenom några och skrev lite om dessa men la sin röst på @carrro_lina och verkade rätt övertygad om den så ja, jag håller det som väldigt troligt att hon har siat.

Och har hon inte det och jag är ute oh cyklar så känns det ändå som ett rimligt spår att följa eftersom Karamelldrottningen ändå har en poäng i sin motivering.
 
Med tanke på att karamelldrottningen ändå gick igenom några och skrev lite om dessa men la sin röst på @carrro_lina och verkade rätt övertygad om den så ja, jag håller det som väldigt troligt att hon har siat.

Och har hon inte det och jag är ute oh cyklar så känns det ändå som ett rimligt spår att följa eftersom Karamelldrottningen ändå har en poäng i sin motivering.

Hur verkade hon övertygande i sin motivering mot mig? Tyckte mest det kändes som hon inte läst det jag skrivit :p
 
cirkus:
Röstade jag på i dl 1. Ser fortfarande som misstänkt. Däremot undrar jag om inte en ond skulle legat längre än cirkus gjort. Är tveksam var cirkus står.
2: karamelldrottningen
3: Hedinn:
Vass deltagare vet jag sen tidigare så här är jag ytterst försiktig innan jag sätter in i något fack.
4: qitis: var bevisligen god.
5: bollen__: måste gå igenom mer inlägg av bollen
6: fio: god
7: carrro_lina:
Ny för mig. Hakarna upp sig lite på godisklubbans missade röst.
8: LenaH:
Måste gå inom mer inlägg hör med: 9: Mirtai: samma här
10: Killaloe:
Har inte fått några vibbar åt set onda hållet men här är ännu en vass deltagare så man vet aldrig
11: godisklubba:
Ny. Missade att rösta.
12: Lobelia:
Ovanligt vettig i denna lek vilket gör mig lite misstänksam men ja har inte sett nått ulvigt (eller hyenigt snarare) än så länge.

Här är inlägget där hon går igenom alla deltagare. Jag tror inte hon har siat någon som ulv. Jag tror att hon har siat antingen mig eller Lobelia.
 
Hur verkade hon övertygande i sin motivering mot mig? Tyckte mest det kändes som hon inte läst det jag skrivit :p
Jag tyckte nog att hon verkade ha bestämt sig och vara rätt övertygad om att rösten på dig var rätt att lägga.
Alltså att hon var övertygad - inte att rösten i sig kanske är den mest övertygande gentemot oss andra (även om jag håller fast vid att hon har en poäng i sin röst :) Och med facit på hennes röst vågar iaf inte jag bortse från att hon kanske vet något)
 
Med tanke på att karamelldrottningen ändå gick igenom några och skrev lite om dessa men la sin röst på @carrro_lina och verkade rätt övertygad om den så ja, jag håller det som väldigt troligt att hon har siat.

Och har hon inte det och jag är ute oh cyklar så känns det ändå som ett rimligt spår att följa eftersom Karamelldrottningen ändå har en poäng i sin motivering.

Och med avseende på att vi har en spion så borde den ha sett vem hon har siat och röstat likadant. Så nej, jag tror du har fel i vem hon har siat. Sen kan carrro_lina vara ulv, men jag tror inte hon är siad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 358
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 577
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 452
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 097
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp