Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite bekymrad över att vi nästan måste ha ut en ulv för att vinna.. Det är 4 goda som rykt än så länge 4 goda kvar och 4 onda.

Vi får hoppas att spöklyan får en onding att rösta på en ulv, annars kan det bli problem. Har de satsat fel vilket jag är rädd för, och får en god att rösta på fel person så blir det svårt att lyncha en ulv.

Jag börjar fundera lite på om Kill kan ha varit tvingad att rösta på mig, men då borde hon inte försvarat sig till den grad och vem kan det vara annars om någon.
Kan Lena varit trollad att rösta på karamell?
 
Kan Lena varit trollad att rösta på karamell?
Jag vet inte, men jag har svårt att se varken en ond eller god Lena rösta på Karamellen. Hon brukar inte rösta på folk som mest tjafsar. Och kan ha valt att rösta sent för att minimera skadan. Men hon kan ha haft ont om tid också. Eller passa på som ulv.
 
Jag vet inte, men jag har svårt att se varken en ond eller god Lena rösta på Karamellen. Hon brukar inte rösta på folk som mest tjafsar. Och kan ha valt att rösta sent för att minimera skadan. Men hon kan ha haft ont om tid också. Eller passa på som ulv.

Jag tycker bara att den är en så otypisk Lena-röst
 
Jag funderar lite på vem spöklyan kan ha trott vara ond och vem de hållit för god. LenaH hade knappt utmärkt sig i leken alls och hon är känd för att kunna hitta ondingar på löpande band. Hennes röst må vara märklig, men jag tror inte spöklyan uppmärksammat henne. Det är fio och Q vi pratar om för gårdagens lynch. Jag tror de mer skulle satsat på att förtrolla ett okänt kort som CL eller godisklubban eller kanske rentutav karamellen.
 
Ingen i spöklyan har väl någon direkt info att gå på heller, möjligtvis då karamell om inte den hon siade redan är död.

Nu sitter det vassa spelare där så hoppas de hittar ngt vettigt
 
Där håller jag med, men jag tror mer på stress eller möjligen ondska i kombination med stress - hoppas @LenaH komer in och ger sin version. Spionen borde åtminstone veta vem som blivit trollad med om det ens var någon.

Om spionen nu fick den raden... bara den som fick hel info vet ju det med säkerhet. Och ev lyan om den lottade raden var just den
 
Senast ändrad:
Om spionen nu fick den raden... bara den som fick hel info vet ju det. Och ev lyan om den lottade raden var just den
Nu blir jag förvirrad, det har väl bara delats ut 2 spionrader, en till spionen som borde gällt lynchen igår där en eventuell trollning kan finnas för gårdagens lynch och en nu på morgonen. Rätta mig om jag har fel.
 
Ja och iom att det nu blev lyft att lyan inte fick en rad första natten så lär det ju inte ha varit nån slags kupp för att de visste vem som var siad iaf. Så den teorin faller ju.
 
Nu blir jag förvirrad, det har väl bara delats ut 2 spionrader, en till spionen som borde gällt lynchen igår där en eventuell trollning kan finnas för gårdagens lynch och en nu på morgonen. Rätta mig om jag har fel.
"får full spioninfo natt 1, dräller därefter varje natt till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv "
 
Nu blir jag förvirrad, det har väl bara delats ut 2 spionrader, en till spionen som borde gällt lynchen igår där en eventuell trollning kan finnas för gårdagens lynch och en nu på morgonen. Rätta mig om jag har fel.

Enligt rollbeskrivningen fick spionen full info natt 1 och kunde alltså se vem som blev trollad då.

Efter natt 2 får spionen bara en lottad rad medan hen får ge full info till någon annan.
 
Enligt rollbeskrivningen fick spionen full info natt 1 och kunde alltså se vem som blev trollad då.

Efter natt 2 får spionen bara en lottad rad medan hen får ge full info till någon annan.
Och vi har precis haft natt 2 så spionen borde haft info inför den.
 
Killaloe är väldigt snabb med att sätta Carrro_lina som ond igår efter lynchen. Hävdar att Carrro måste vara siad ond. Känns lite skumt att hon är så snabb och så säker.
Ja alltså jag tänkte ju spontant att hon är/var siad, men jag är ju absolut inte säker på att det är så. Framförallt inte när vi diskuterat det vidare.
Däremot var jag rätt övertygad om att @carrro_lina skulle överleva natten (vilket hon ju gjorde) just för att nötter som jag är så snabba på att anta att någon är siad som ond bara för att någon som har siar-egenskaper röstar på denne. Så, då tänkte jag att antingen är hon ond (jag har inte uteslutit det) och då överlever hon natten eller så överlever hon natten för att det är enkelt att lägga en röst på henne idag. :o
 
Inför gårdagens lynch borde spionen haft hela infon. Om jag inte har fel för mig var det första spioninfon då.

Aha, inser att jag nog tänkte fel nu. I första nattens info är det alltså den som är trollad inför Lynch två som står med? Och i andra nattens info den som är trollad i den här lynchen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 623
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 273
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 818
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp