Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och med avseende på att vi har en spion så borde den ha sett vem hon har siat och röstat likadant. Så nej, jag tror du har fel i vem hon har siat. Sen kan carrro_lina vara ulv, men jag tror inte hon är siad

Mmmm och det gjorde godisklubban - fel av mig alltså

frågan är bara om godisklubban är rutinerad nog att fatta
 
Och med avseende på att vi har en spion så borde den ha sett vem hon har siat och röstat likadant. Så nej, jag tror du har fel i vem hon har siat. Sen kan carrro_lina vara ulv, men jag tror inte hon är siad
Utifrån listan så vore det konstigt att karamelldrottningen skriver så neutralt om någon som är siad ond
"7: carrro_lina:
Ny för mig. Hakarna upp sig lite på godisklubbans missade röst. "

Det säger absolut ingenting. Hon har väl spelat några gånger eller så hon har koll på hur man spelar? Minns inte henne men det var så länge sen jag var med. I teorierna är hon så yvig att jag har svårt att tro hon är rutinerad.
 
Började skriva men fick snabba mig ut med dogsen och ska nu i säng men ser att cirkus lyft precis det jag funderade på - om drottningen verkligen siat CL. Själv tyckte jag inte det men det behöver ju inte innebära att jag har rätt förstås.
Jag tänkte annars att om hon siat CL så kan ju lyan ha fått raden om vem siaren siat och så kanske hittat henne och det var därför hon fick så många röster att hon åkte? Bara en lös tanke som jag kanske virrat till.
Nu blir det sängen. Om jag är kvar i morgon så jobbar jag så kommer inte kunna skriva under dagen.
 
Började skriva men fick snabba mig ut med dogsen och ska nu i säng men ser att cirkus lyft precis det jag funderade på - om drottningen verkligen siat CL. Själv tyckte jag inte det men det behöver ju inte innebära att jag har rätt förstås.
Jag tänkte annars att om hon siat CL så kan ju lyan ha fått raden om vem siaren siat och så kanske hittat henne och det var därför hon fick så många röster att hon åkte? Bara en lös tanke som jag kanske virrat till.
Nu blir det sängen. Om jag är kvar i morgon så jobbar jag så kommer inte kunna skriva under dagen.


Jag tvivlar på att en lya går all in för att få ut siaren denna lynchen, det är. Nog kan de ha gjort det men tveksamt. Och som sagt jag är tveksam till om drottningen skulle siat någon ond och inte ens hintat om det i sin första sammanställning och därmed tror jag inte riktigt på din teori här. Det är för mycket osäkert.

Om CL är ulv eller inte har jag ingen koll på dock. Jag behöver läsa mer för att bilda mig en uppfattning.
 
Sällar mig till skaran som inte alls är övertygad att karamell siat carrro_lina. Visst att rösten hamnade där men hon känns långt ifrån säker i sitt teoriande.

Sedan har jag en fråga, när jag läser rollbeskrivningen om den lösmynta spionen går det att tolka det som att lyan inte får en rad natt 1. Se min fetning.
Hur funkar det @Idahoe ?

Lösmynt spion, får full spioninfo natt 1, dräller därefter varje natt till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv. Får inte drälla till samma två nätter i rad. Natt-DL)
 
Sedan har jag en fråga, när jag läser rollbeskrivningen om den lösmynta spionen går det att tolka det som att lyan inte får en rad natt 1. Se min fetning.
Hur funkar det @Idahoe ?

Lösmynt spion, får full spioninfo natt 1, dräller därefter varje natt till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv. Får inte drälla till samma två nätter i rad. Natt-DL)
Rätt uppfattat, första natten är det bara spionen som får info. Från och med natt 2 skickar spionen full info till någon annan och varsin rad lottas för sig till spionen och till lyan
 
Rätt uppfattat, första natten är det bara spionen som får info. Från och med natt 2 skickar spionen full info till någon annan och varsin rad lottas för sig till spionen och till lyan

Utifrån det här kan vi alltså utesluta teorin om att ulvarna fått en rad om vem siaren siat. Tveksamt om de listat ut att hon var siaren, jag tyckte iaf (uppenbarligen) inte att det var tydligt alls.

Det gör mig också tveksam om Lena. Är hon ulv (och det utesluter jag inte) är det väldigt utstickande att lägga en avgörande röst på det sättet. Då tycker jag det är mer misstänkt med de som genast är så tvärsäkra på att hon är ond

Jag har inte hunnit gå igenom karamells inlägg, ska göra det om jag överlever. Man får hoppas att det går att hitta ngt där, otur vore ju om hon någon som är död...
 
Zebrorna var likt alla andra av savannens djur fullt involverade i förberedelserna inför den stora påskfesten. Deras uppgift var att hitta fina dekorationer att smycka festområdet med. Flocken var ute och letade i gränsområdet mellan djungel och savann efter vackra blommor, fina stenar och annat vackert. Fjädrar var det mest påskiga, men de var svåra att få tag på eftersom fåglarna ville behålla sina själva, av förståeliga skäl. Det unga zebrafölet Winnie tyckte det hela var fantastiskt spännande. Hennes första påsk! Och kanske skulle hon få se den omryktade magiska Påskharen!!! Hon spejade högt och lågt i buskarna i djungelns utkant. Men vad var det där? En vackert rosa fjäder stack fram ur en buske! Åh, en riktig påskfjäder! Winnie begav sig genast ditåt, men när hon kom fram till busken var den borta! Vad nu då? Men titta, där är den ju igen, på en buske lite längre in! Glad och upphetsad trängde sig Winnie fram mellan buskagen i jakt på den fina påskfjädern. Tänk vd alla skulle bli imponerade att hon, den yngsta zebran, hade hittat något så sällsynt och fint att påskpynta med! Igen och igen försvann fjädern när hon var nästan framme vid den, bara för att dyka upp igen längre bort. Innan den tillslut försvann helt. Winnie såg sig omkring. Var var den nånstans? Och förresten, var var alla de andra zebrorna i flocken nånstans? Runtomkring henne åt alla håll var det bara tät djungel! Hon skriade högt och gällt, ett förskräckt rop på mamma. Det enda som svarade var elaka kacklande skratt...

cirkus var zebrafölet Winnie (bybo)


Dag-DL 21.30
 
Zebrorna var likt alla andra av savannens djur fullt involverade i förberedelserna inför den stora påskfesten. Deras uppgift var att hitta fina dekorationer att smycka festområdet med. Flocken var ute och letade i gränsområdet mellan djungel och savann efter vackra blommor, fina stenar och annat vackert. Fjädrar var det mest påskiga, men de var svåra att få tag på eftersom fåglarna ville behålla sina själva, av förståeliga skäl. Det unga zebrafölet Winnie tyckte det hela var fantastiskt spännande. Hennes första påsk! Och kanske skulle hon få se den omryktade magiska Påskharen!!! Hon spejade högt och lågt i buskarna i djungelns utkant. Men vad var det där? En vackert rosa fjäder stack fram ur en buske! Åh, en riktig påskfjäder! Winnie begav sig genast ditåt, men när hon kom fram till busken var den borta! Vad nu då? Men titta, där är den ju igen, på en buske lite längre in! Glad och upphetsad trängde sig Winnie fram mellan buskagen i jakt på den fina påskfjädern. Tänk vd alla skulle bli imponerade att hon, den yngsta zebran, hade hittat något så sällsynt och fint att påskpynta med! Igen och igen försvann fjädern när hon var nästan framme vid den, bara för att dyka upp igen längre bort. Innan den tillslut försvann helt. Winnie såg sig omkring. Var var den nånstans? Och förresten, var var alla de andra zebrorna i flocken nånstans? Runtomkring henne åt alla håll var det bara tät djungel! Hon skriade högt och gällt, ett förskräckt rop på mamma. Det enda som svarade var elaka kacklande skratt...

cirkus var zebrafölet Winnie (bybo)

Dag-DL 21.30

Zebraföl :love::love::love:
 
Spontana tankar om folk utan att lusläsa inläggen så det kan innehålla felaktiga detaljer. Ta det som en allmän uppfattning.

1: cirkus -Jag får en känsla att hon är god, jag är långt ifrån säker men hon påtalar det jag redan tänkt. Det är ett udda val att sia en nykomling, de flesta reserverar sian för någon som varit med ett tag. När siaren skriver sin första lista sägs det också nada om CL är god eller ond. Det är ett av de mest neutrala omdömen om någon jag sett. Jag vet sen att cirkus ofta lurar mig så jag kan vara helt fel ute.
(skrev det i går kväll och tyvärr inte relevant

3: Hedinn - ligger också lite åt det goda hållet, hon gräver ordentligt och teoriar en hel del. Det var lite för mycket godissnack för min del där och lite för mycket fokus på Karamellen..

5: bollen__ - Här blir jag osäker jag har svårt att läsa av bollen, hon kommer med relevanta synpunkter, men är det för att bidra eller för att framstå som god. Yttepytte åt det onda hållet.

7: carrro_lina - har hamnat i försvarsställning och blivit ganska hårt åtgången av Karamellen men för mig har hon inte gjort något skumt, inte mycket vettigt heller för den delen. Jag har svårt att se hur siaren fått infon om hennes ondhet. Håller henne neutral för tillfället men måste jag välja åt onda eller goda sidan så gissar jag ond

8: LenaH- Har uppenbarligen inte haft tid för leken, det förvånade mig dock att hon röstade på Karamellen, förvirrad och missriktat teoriande brukar inte Lena köra med. Är det bara att hon satsade på någon som synts? Eller kom hon in sent och lyan rådde henne att satsa på karamellen? Kanske ond, kanske god, men jag litar definitivt inte på henne. Ser man på rösten i lynch 2 så kan hon ha skyddat karolina.

9: Mirtai - Jag litar inte alls på by defaut, men hon verkar onekligen vettig det lilla jag sett av henne i leken.
10: Killaloe - Beter sig märkligt enligt mig. Ingen gräver djupt inför första lynchen, inte i denna leken om inte gräva ner sig i godis gills men att jag inte gjorde det var ena motiveringen inklusive att jag citerade mycket, en annan att jag försökte sprida misstankar om folk genom att teoria om att Cirkus kanske försökte göra det.

Cirkelresonemanget om lakrits var dock roligast som motivering, där deltog jag genom att folk citerade mig utifrån att Karamellen kopierat min teori och nu idag fyllde på med lakrits som inte ingick.

Jag fick rösten för att jag förutom en lika dålig teori som övriga även inkluderade för många citat som illustrerade vad jag menade. I inlägget spred jag tydligen misstankar genom med citat påvisa att flera som har samma godissmak än de Cirkus valde ut och teoria kring det. Och sedan för cirkelresonemangen kring lakrits där mitt enda bidrag var att karamelldrottningen använde en version av min teori mot cirkus och att mina inlägg citerades. Själva diskussionen deltog jag inte i.

Jag uppfattar det som hon antingen läste hon dåligt och tog första bästa anledning utan att reflektera över den eller så ville hon få igång misstankar mot mig. Jag noterar att hon röstar tidigt (och först) vilket inte sällan leder till att folk hakar på.

11: godisklubba - Har gått mig nästan helt förbi. Missade första lynchen, möjligen kan det räknas som svagt åt det goda då hon i vart fall inte chattat med ulvkompisar som i så fall troligen påmint henne. Jag är osäker på var jag har henne. Hon lägger en andraröst på CL för CL inte kan släppa att hon kan vara ond för hon missar lynchen. Det säger inte mycket. godis glider med lite för mycket, jag vill se mer av henne.
 
Ska iväg nu och kommer antagligen inte hinna hem innan deadline, så får bli en väldigt tidig röst för min del idag. Har inte heller haft så stor tid till att läsa igenom rösterna igår så får bli lite att gå på samma sak som igår. Hade ju uppenbarligen fel om karamelldrottningen igår men mina misstankar om @godisklubba kvarstår. Hon är lite för snabbt på att misstänka mig för att vara ulv bara för att jag skrev att det var misstänksamt att missa deadlinen. Anfall är ju bästa försvaret om man är ulv. Samtidigt verkar det som att godisklubba har gått förbi relativt obemärkt och endast kommit in för att försvara sig själv, vilket känns som typiskt ulvigt. Samtidigt är hon ny så skulle egentligen villa kolla igenom vad alla andra skrivit men har ingen tid för det tyvärr så får gå på det jag har.

carrro_lina röstar på godisklubba
 
Killaloe är väldigt snabb med att sätta Carrro_lina som ond igår efter lynchen. Hävdar att Carrro måste vara siad ond. Känns lite skumt att hon är så snabb och så säker.

Bollen har inte gjort så stort avtryck. Hade en teori om att ulvarna valde att lyncha Karamell för att de fått en rad om att hon siat carrro och därmed listat ut att hon var siare och röstat ut henne. Den teorin föll på att lyan faktiskt inte fick en spionrad första natten.

Carrro_lina är ny och teoriar på ganska bra för att spela sin första (?) lek. Att Killaloe är väldigt snabb att sätta henne som siad ond gör mig lur. Tycker dock att mkt fokus lagts på att diskutera huruvida godisklubban missade att rösta med flit eller inte.

LenaH har dåligt med tid och har inte gjort så mkt väsen av sig. Hennes röst på karamell som dödade siaren igår sticker onekligen ut, och det är väl det som gör att jag tvekar lite över hennes ondhet. En ond Lena brukar vara en mästare på att smyga med.

Hedinn la tid igår på att förklara cirkus teori om lakritsen. Gjorde också ett antal inlägg till försvar av godisklubban efter hennes missade röst. Dock inga större teorier eller tankar vilket gör henne misstänkt i mina ögon

Godisklubba blir jag inte riktigt klok på. Missade att rösta första dl, och har inte teoriat särskilt mycket efter det eller.

Lobelia tycker jag gör en del vettiga försök att teoria och jag reagerar inte nämnvärt på vad hon skriver. Är kort och koncis och flyger inte iväg i massa med OT.

Sammanfattningsvis så har jag Killaloe, Hedinn, bollen och godisklubba åt det mer misstänkta hållet.
Lena, carro och Lobelia som mindre misstänkta om än inte avskrivna.
 
12 deltagare från början.
5 goda specialroller
1 får
Ulvar
bybor

Om man tar bort de namngivna specialrollerna så har vi 6 kvar. 2 bybor har dött så det finns 4 kvar som inte är namngivna. Om vi kör 1/3 onda så borde det vara 3 ulvar och 1 bybo kvar utöver de kvarvarande specialrollerna.
 
Jag är lite bekymrad över att vi nästan måste ha ut en ulv för att vinna.. Det är 4 goda som rykt än så länge 4 goda kvar och 4 onda.

Vi får hoppas att spöklyan får en onding att rösta på en ulv, annars kan det bli problem. Har de satsat fel vilket jag är rädd för, och får en god att rösta på fel person så blir det svårt att lyncha en ulv.

Jag börjar fundera lite på om Kill kan ha varit tvingad att rösta på mig, men då borde hon inte försvarat sig till den grad och vem kan det vara annars om någon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 622
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 894
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp