Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte läst ifatt men mina tankar var kring att rösta på godisklubban, hon smyger omkring och jag får inget grepp på henne. Ville också samla rösterna på en av dem jag misstänkt och hon fick en tidigt av CL om jag minns rätt.
 
Hyenorna hade under Scar's överinseende gillrat en listig fälla med hjälp av stora skalbaggar som de hade proppat fulla med giftiga svampar, de feta skalbaggarna låg nu prydligt upplagda på ett stort blad mitt på stigen. Tanken var att lura den där glupska grisen, som aldrig tänkte efter före utan och alltid var hungrig. Hade de riktig tur kanske han till och med tog med sig några av skalbaggarna hem till Lejonriket och delade med sig till de andra...
Nöjda med att fällan är färdig och att de snart kommer vara av med åtminstone grisen vänder sig hyenorna om och börja traska hemåt mot Elefantkyrkogården. Eller vänta nu, Shenzi och Banzai tittar förskräckt på varandra och vänder sig hastigt om när de hör ett kvävt hostande. Vid skalbaggarna, eller rättare sagt där skalbaggarna låg, ligger Flin och vrider sig i plågor med tungan ännu längre ut ur munnen än vanligt och fradga om läpparna. Den inte så smarta tredje hyenan i flocken hade blivit hungrig och inte förstått varför de andra lämnade kvar de goda skalbaggarna på stigen...

Hedinn var hyenan Flin (ulv)


Natt-DL kl 08.00
 
Hyenorna hade under Scar's överinseende gillrat en listig fälla med hjälp av stora skalbaggar som de hade proppat fulla med giftiga svampar, de feta skalbaggarna låg nu prydligt upplagda på ett stort blad mitt på stigen. Tanken var att lura den där glupska grisen, som aldrig tänkte efter före utan och alltid var hungrig. Hade de riktig tur kanske han till och med tog med sig några av skalbaggarna hem till Lejonriket och delade med sig till de andra...
Nöjda med att fällan är färdig och att de snart kommer vara av med åtminstone grisen vänder sig hyenorna om och börja traska hemåt mot Elefantkyrkogården. Eller vänta nu, Shenzi och Banzai tittar förskräckt på varandra och vänder sig hastigt om när de hör ett kvävt hostande. Vid skalbaggarna, eller rättare sagt där skalbaggarna låg, ligger Flin och vrider sig i plågor med tungan ännu längre ut ur munnen än vanligt och fradga om läpparna. Den inte så smarta tredje hyenan i flocken hade blivit hungrig och inte förstått varför de andra lämnade kvar de goda skalbaggarna på stigen...

Hedinn var hyenan Flin (ulv)

Natt-DL kl 08.00
Bra jobbat! Jag skulle bara rösta på rätt person, men teorin var ju iaf typ rätt :o Nåväl, om jag är kvar i morgon ska jag försöka vara mer aktiv. Är ledig efter imorgon :)
 
Då är det frågan, godisklubba la första rösten på hedinn. Kan vara alibi men varför skulle ulvarna riskera det när de kunde ha vunnit genom att rösta ut en god?
 
Vad är det för jävla tid på en helg 😁
Tjaa, då har jag lagom kommit in från en timmes hundpromenad, och har lite tid innan jag ska äta frukost. Livet med djur ;) De har ingen förståelse för sovmorgnar...
Om folk vill så kan det bli kl 11 istället? Men tänkte det är lite väl sent...
 
Då är det frågan, godisklubba la första rösten på hedinn. Kan vara alibi men varför skulle ulvarna riskera det när de kunde ha vunnit genom att rösta ut en god?
Det kan ju varit en överenskommelse om att det var bättre att alibi-rösta pä Hedinn iom att hon inte var inne och röstade alls?
 
Då är det frågan, godisklubba la första rösten på hedinn. Kan vara alibi men varför skulle ulvarna riskera det när de kunde ha vunnit genom att rösta ut en god?

Jag börjar tvivla om min gissning att godis är ond verkligen stämmer, det är svårt att läsa nya, det tar ett par lekar innan de hittat "hem". Som du skriver kan det vara en alibiröst, men jag är tveksam. En så tidig röst på (alltså tidigt på dagen) på en kollega känns inte helt trolig.
 
Tjaa, då har jag lagom kommit in från en timmes hundpromenad, och har lite tid innan jag ska äta frukost. Livet med djur ;) De har ingen förståelse för sovmorgnar...
Om folk vill så kan det bli kl 11 istället? Men tänkte det är lite väl sent...

Du är så morgonpigg alltså.. My god 🙄
 
@Lobelia hur ser du på Lena?
Jag blir inte klok på henne. Rösten på karamellen kan vara förklarlig men att Lena god som ond skulle rösta på mig i det här läget frivilligt känns inte som den Lena jag känner. Motiveringen var inte i Lenas vanliga klass heller oavsett roll.Om hon är ond eller god vet jag inte.

Just nu håller jag dig och godis åt det goda hållet för era excellenta insatser idag. Det finns ungefär en god till gissar jag. Jag få fundera
 
@LenaH , tror du att CL blev siad? Med tanke på att du var beredd på att rösta ut mig av den anledningen så borde du vara ganska säker på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 622
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 894
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp