Bukefalos 28 år!

Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ju en tanke att godis var god iom hennes röst på hedinn igår men hon kan ju varit trollad. Jag har inte den blekaste.

I dl 2 tror jag inte att någon var trollad att rösta på dig? Som du säger, varför skulle spöklyan vara övertygad om att du är ond?
 
DL1

18.36 qitis röstar på hedinn
18.57 cirkus röstar på bollen__
19.15 bollen__ röstar på fio
20.18 Killaloe röstar därför på qitis
20.53 Lobelia röstar på Cirkus
20.57 LenaH röstar på Mirtai
21.06 carrro_lina röstar på Lobelia
21.16 Karamelldrottningen röstar på cirkus
21.21 fio röstar på godisklubban
21.27 Mirtai röstar på qitis
21.27 Hedinn röstar på fio


godisklubba missar (hade röstat qitis)

DL 2

20.18 Killaloe röstar på Lobelia
20.47 Mirtai röstar på Karamelldrottningen
20.53 Karamelldrottningen röstar på carro_lina
21.14 godisklubba röstar på carro_lina
21.16 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 carro_lina röstar på karamelldrottningen
21.25 bollen__ röstar på Hedinn
21:28 cirkus röstar på bollen__
21.29 LenaH röstar på karamelldrottningen
21.30
Hedinn röstar på Killaloe

DL3

15.52 carrro_lina röstar på godisklubba
21.26 bollen__ röstar på LenaH
21.46 LenaH röstar på Lobelia
21.52 Killaloe röstar på Carrro_lina
21.54 godisklubba röstar på Hedinn
21.55 Mirtai röstar på Hedinn


Lobelia och Hedinn missar att rösta
 
Tycker gårdagens röstning är svår att tyda nånting ifrån. Känns som att de flesta röster hade relativt svaga motiveringar. Min röstar var väl inte speciellt bättre eftersom jag var tvungen att rösta supertidigt och hade ont om tid.

@Killaloe röstade på mig med motiveringen att jag Karamelldrottningen hade kunnat sia mig. Tycker dock den känns ganska osannolikt att karamelldrottningen skulle ha siat mig första natten faktiskt. Det här är min första lek på minst fem år(tror jag) och om jag hade kunnat siat hade jag inte använt den sian på en ny deltagare första natten. Så Killaloes röst känns väldigt tunn faktiskt.

@bollen__ har till stor del glidit förbi mig. Röster på LenaH baserat på hur hon brukar bete sig i lekar. Kan inte säg så mycket om det eller den motiveringen eftersom jag inte varit med på ett (väldigt långt) tag.

@LenaH röstar på Lobelia för att hon verkar övertygad om att jag inte blivit siat. Den där sia diskussionen gör mig lite förvirrad, har aldrig förstått sia rollen förut och det har pratats mycket om hur den som är sia brukar bete sig, vilket jag inte kan säga så mycket om.

@Mirtai har också glidit för mig lite. La den avgörande rösten på Hedinn igår, vilket jag tänker att en ond inte borde ha gjort.

@godisklubba tyckte jag var misstänksam igår eftersom hon inte kom med så många egna teorier utan endast verkade försvara sig själv. Men tycker det ändrades igår efter jag skrev min röst och det är ju ändå hennes första lek. Dessutom röstade hon på Hedinn som ju bevisligen var ond.

@Lobelia missade att rösta igår. Tycker fortfarande det är konstigt att missa röstningen, men alla är ju olika. I övrigt har jag missat henne lite också.

Känner att jag missat ganska många, måste ta och kolla mer noggrant på vad dom har skrivit.
 
Jag vill be hemskt mycket om ursäkt för min totala frånvaro igår! Hälsade på en vän jag inte träffat på extremt länge och hade räknat med att gå igenom leken och även lägga röst under min två timmar långa kollektivtrafikresa på förmiddagen, men pga galet överfulla bussar sket det sig totalt då jag behövde stå hela vägen och fokusera på att hålla balansen snarare än att skriva på Buke. Jätteledsen att det blev så, var verkligen inte meningen. :(
 
Har bollen och Killaloe högst upp på min lista. Frågan är vem den tredje ondingen är? Är beredd att håll godis lite mer åt det goda hållet efter lynchen igår (med risk för att det var en trollad röst) vilket i så fall lämnar carrro eller Lena som den sista.

Lobelia tycker jag resonerar vettigt och jag har henne längst ner på listan
 
Har bollen och Killaloe högst upp på min lista. Frågan är vem den tredje ondingen är?
Du?! Och någon mer då, bollen kan jag däremot hålla med om.

Det känns liksom lite lurigt tycker jag att du och Lobelia verkar så säkra på varandras godhet att dett gör mig rätt orolig. Kanske beror det på ev goda specialroller. Eller kanske beroe det på att ni sitter i lyan tillsammans och gärna vill framstå som goda med specialroller.
 
Du?! Och någon mer då, bollen kan jag däremot hålla med om.

Det känns liksom lite lurigt tycker jag att du och Lobelia verkar så säkra på varandras godhet att dett gör mig rätt orolig. Kanske beror det på ev goda specialroller. Eller kanske beroe det på att ni sitter i lyan tillsammans och gärna vill framstå som goda med specialroller.

Och jag tänker att om du vore god skulle du inte skriva så
 
Du?! Och någon mer då, bollen kan jag däremot hålla med om.

Det känns liksom lite lurigt tycker jag att du och Lobelia verkar så säkra på varandras godhet att dett gör mig rätt orolig. Kanske beror det på ev goda specialroller. Eller kanske beroe det på att ni sitter i lyan tillsammans och gärna vill framstå som goda med specialroller.
Och jag tänker att om du vore god skulle du inte skriva så
Fast varför? jag tittade in och läste lite på lunchen idag och min första tanke var, värst vad Mirtai och Lobelia var tjenis då, nu är det något lurt på gång.
 
Jag har dålig koll på hur det står till om vi lynchar en god idag, är leken slut då eller klarar goda det? För jag är helt game för att bli lynchad isåfall då jag tror att kvarvarande goda kommer ha hjälp av det. Men förlorar vi om vi lynchar en god så blir jag förstås bitter.
Jag är fortfarande inte så pigg efter dagens jobb, inskolas på mitt nya jobb så jag blir så hemskt hjärntrött en skall försöka hänga med.
 
DL1

18.36 qitis röstar på hedinn
18.57 cirkus röstar på bollen__
19.15 bollen__ röstar på fio
20.18 Killaloe röstar därför på qitis
20.53 Lobelia röstar på Cirkus
20.57 LenaH röstar på Mirtai
21.06 carrro_lina röstar på Lobelia
21.16 Karamelldrottningen röstar på cirkus
21.21 fio röstar på godisklubban
21.27 Mirtai röstar på qitis
21.27 Hedinn röstar på fio


godisklubba missar (hade röstat qitis)

fio lynchas var bybo
qitis käk röstfifflare

DL 2

20.18 Killaloe röstar på Lobelia
20.47 Mirtai röstar på Karamelldrottningen
20.53 Karamelldrottningen röstar på carro_lina
21.14 godisklubba röstar på carro_lina
21.16 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 carro_lina röstar på karamelldrottningen
21.25 bollen__ röstar på Hedinn
21:28 cirkus röstar på bollen__
21.29 LenaH röstar på karamelldrottningen
21.30
Hedinn röstar på Killaloe

Karamelldrottningen lynchas siarlärling
Cirkus käk var bybo
DL3

15.52 carrro_lina röstar på godisklubba
21.26 bollen__ röstar på LenaH
21.46 LenaH röstar på Lobelia
21.52 Killaloe röstar på Carrro_lina
21.54 godisklubba röstar på Hedinn
21.55 Mirtai röstar på Hedinn


Lobelia och Hedinn missar att rösta

Hedinn lynchas ulv
Inget käk
 
Jag har dålig koll på hur det står till om vi lynchar en god idag, är leken slut då eller klarar goda det?
Vi är 7 kvar om jag räknar rätt
Min gissning är att det 2 eller 3 onda kvar varav en är fåret.

Är du ulv och åker - så ser det ju välsigt bra ut för goda. ;) Är du god och åker ut - så är det ju inte kört åven om det ser lite sämre ut beroende på antalet onda som är kvar :)
 
Men, jag behöver lägga min röst nu för jag har en del annat för mig ikväll och jag tror ju kanske inte att @bollen__ är genomond men eftersom det ändå inte verkar kört för goda sidan om bollen nu är god så kommer min röst hamna där utifrån det här

Jag har dålig koll på hur det står till om vi lynchar en god idag, är leken slut då eller klarar goda det? För jag är helt game för att bli lynchad isåfall då jag tror att kvarvarande goda kommer ha hjälp av det. Men förlorar vi om vi lynchar en god så blir jag förstås bitter.

Killaloe röstar på bollen_
 
Varför? För mig är det långt ifrån självklart att både du och Lobelia är goda, så när ni börjar bli väldigt teamade känns det inte helt hundra för mig.
Igår skrev Lobelia följande:
Just nu håller jag dig och godis åt det goda hållet för era excellenta insatser idag. Det finns ungefär en god till gissar jag. Jag få fundera
Eftersom det bör vara 4 goda och 3 onda kvar (ett får och två ulvar om det karamelldrottningen skrev i början av leken stämmer) och Lobelia skrev att hon håller mig och Mirtai till det goda hållet och sen skrev "det finns ungefär en god till gissar jag" så är det tre. Men med Lobelia själv är det fyra, alltså tänker jag att hon borde vara god. Men hon skulle ju så klart kunna luras, eller gissa fel på någon av oss andra.
 
Vi är 7 kvar om jag räknar rätt
Min gissning är att det 2 eller 3 onda kvar varav en är fåret.

Är du ulv och åker - så ser det ju välsigt bra ut för goda. ;) Är du god och åker ut - så är det ju inte kört åven om det ser lite sämre ut beroende på antalet onda som är kvar :)
Ja, det var det jag tänkte, ifall goda har råd att chansa på att lyncha mig, men om det står 4-3 nu så är det ju lite vanskligt eftersom ulvarna då vinner om de lyckas med käket. Men jag är game med att bli lynchad, jag känner inte att jag har ork och hjärna för att teoria ordentligt tyvärr, även om jag faktiskt tror att jag börjar ha lite misstankar så lyckas jag inte riktigt formulera något.
 
Jag hade ju en tanke att godis var god iom hennes röst på hedinn igår men hon kan ju varit trollad. Jag har inte den blekaste.

I dl 2 tror jag inte att någon var trollad att rösta på dig? Som du säger, varför skulle spöklyan vara övertygad om att du är ond?
Varför skulle de vara övertygad om motsatsen då? De kan väl ha pusslat ut saker genom raden de får och kanske placerat ev onda?
Du kan ju också ha varit trollad i din röst på hedinn?
 
Men, jag behöver lägga min röst nu för jag har en del annat för mig ikväll och jag tror ju kanske inte att @bollen__ är genomond men eftersom det ändå inte verkar kört för goda sidan om bollen nu är god så kommer min röst hamna där utifrån det här



Killaloe röstar på bollen_
Jag kan verkligen inte bestämma var jag har dig, men jag vet att jag är ett lätt byte när jag inte haft ork att teoria, och jag tycker att du lägger en jättelätt röst här. Det måste ju vara bättre att rösta på någon genomond. Och det är ju inte så att det är jättegod chans till vinst för goda när vi kommer förlora om jag lynchas och käket lyckas. Misslyckas käket så tror jag att vi vinner för då har nog resterande goda hittat varandra och var ska ulvarna då gömma sig?
 
Jag kan verkligen inte bestämma var jag har dig, men jag vet att jag är ett lätt byte när jag inte haft ork att teoria, och jag tycker att du lägger en jättelätt röst här. Det måste ju vara bättre att rösta på någon genomond. Och det är ju inte så att det är jättegod chans till vinst för goda när vi kommer förlora om jag lynchas och käket lyckas. Misslyckas käket så tror jag att vi vinner för då har nog resterande goda hittat varandra och var ska ulvarna då gömma sig?

Jag tycker @Killaloe har kört på lätta röster varje dag.
 
Jag kan verkligen inte bestämma var jag har dig, men jag vet att jag är ett lätt byte när jag inte haft ork att teoria, och jag tycker att du lägger en jättelätt röst här. Det måste ju vara bättre att rösta på någon genomond. Och det är ju inte så att det är jättegod chans till vinst för goda när vi kommer förlora om jag lynchas och käket lyckas. Misslyckas käket så tror jag att vi vinner för då har nog resterande goda hittat varandra och var ska ulvarna då gömma sig?
Vilka skulle du säga är genomonda då? Det är väl ingen som vet säkert vad någon annan har för roll innan det blivit avslöjat genom tex röstningen vid dagDL eller vilka ulvarna väljer att käka?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 379
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 589
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 489
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 114
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp