Bukefalos 28 år!

Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan ju vara så att Heddan flaggat för sina kompisar i lyan att hon har dåligt med tid tex och att dom kommit överens om att alibirösta?
Men vet man inte vilka som sitter i lyan? I första inlägget i tråden står det om Spöklyan, vilket är vart alla goda som åkt ut hamnar och det kan man ju se genom uppdateringarna från LL efter dag- och nattDL. Och de som är ute ur leken får väl inte rösta? Eller finns det någon annan lya också?
 
Men vet man inte vilka som sitter i lyan? I första inlägget i tråden står det om Spöklyan, vilket är vart alla goda som åkt ut hamnar och det kan man ju se genom uppdateringarna från LL efter dag- och nattDL. Och de som är ute ur leken får väl inte rösta? Eller finns det någon annan lya också?
Ulvlyan ;)
 
Jag har inte riktigt förstått det här om sian om mig faktiskt. Om ni karamelldrottningen hade siat mig borde hon ju ha varit mer säker i sin motivering, vilket det inte kändes som att hon var.
 
I övrigt har jag hängt med superdåligt idag eftersom jag hade ett väldigt lång möte och kom hem sent, ska försöka läsa ikapp nu.
 
Jag har inte riktigt förstått det här om sian om mig faktiskt. Om ni karamelldrottningen hade siat mig borde hon ju ha varit mer säker i sin motivering, vilket det inte kändes som att hon var.
Jag tänker att om karamelldrottningen hade låtit helt säker i sin motivering hade det blivit misstänksamt och att folk då skulle undra vart ifrån hon fått den informationen. Men om hon istället låter lite osäker som om hon har gissat sig fram till att du är ulv (för visst var det det det handlade om?) så låter det inte lika misstänksamt för hennes del och gör det svårare för oss andra att lista ut att hon är siare.
 
Jag tänker att om karamelldrottningen hade låtit helt säker i sin motivering hade det blivit misstänksamt och att folk då skulle undra vart ifrån hon fått den informationen. Men om hon istället låter lite osäker som om hon har gissat sig fram till att du är ulv (för visst var det det det handlade om?) så låter det inte lika misstänksamt för hennes del och gör det svårare för oss andra att lista ut att hon är siare.

Fast siare är ju en god roll så hon har väl ingen anledning att försöka göra det svårare för oss att lista ut hennes roll? Hon borde väl snarare vilja att folk listar ut hennes roll så att hennes åsikter blir mer trovärdiga.
 
Det kan ju vara så att Heddan flaggat för sina kompisar i lyan att hon har dåligt med tid tex och att dom kommit överens om att alibirösta?
Möjligt men vad har det att göra med Hedinns uteblivna röst. Jag reagerade på att ditt resonemang där någon som röstade sent på eftermiddagen skulle ha koll på att den skulle utebli.
 
Fast siare är ju en god roll så hon har väl ingen anledning att försöka göra det svårare för oss att lista ut hennes roll? Hon borde väl snarare vilja att folk listar ut hennes roll så att hennes åsikter blir mer trovärdiga.
Ja, eller så vill hon inte att folk ska lista ut hennes roll, eftersom många sagt att de haft svårt att placera in folk i olika fack (onda eller goda) så tänker jag att om alla får veta att hon är god så vet ju även ulvarna att hon är god och därmed är ett säkert byte att rösta på för att få ut en god.
 
Fast siare är ju en god roll så hon har väl ingen anledning att försöka göra det svårare för oss att lista ut hennes roll? Hon borde väl snarare vilja att folk listar ut hennes roll så att hennes åsikter blir mer trovärdiga.

En siare vill inte bli käk, är man tydlig så ser ulvarna det också.

Problemet med karammellens sia var att hon tidigt på dagen hade en helt neutral åsikt CL, i det inlägg där jag förväntade mig eventuell hint, plus att siare brukar sia antingen folk de misstänker ( svårt att ha starka misstankar kring DL 1) eller rutinerade spelare. Det är sällan nya sias.
 
Möjligt men vad har det att göra med Hedinns uteblivna röst. Jag reagerade på att ditt resonemang där någon som röstade sent på eftermiddagen skulle ha koll på att den skulle utebli.
Men så svårt är det väl inte att flagga för att en har mycket att göra och kanske inte kommer vara särskilt aktiv/har andra planer för kvällen? Jag förstår ärligt talat inte vad det är du funderar över nu? Jag säger inte att det nödvändigtvis är så, men det skulle kunna vara en förklaring.

Varför är du så emot att det är möjligt att lyan kommunicerar med varandra om en sådan sak? Är det för att du själv vet att det inte var så? För annars förstår jag inte hur det är en helt orimlig tanke?
 
Ja, eller så vill hon inte att folk ska lista ut hennes roll, eftersom många sagt att de haft svårt att placera in folk i olika fack (onda eller goda) så tänker jag att om alla får veta att hon är god så vet ju även ulvarna att hon är god och därmed är ett säkert byte att rösta på för att få ut en god.

Ah, det stämmer iof. Tänkte att ulvarna vet ju vilka som är goda men tänkte inte på att det finns ett får som också är ond och som inte ulvarna vet om.
 
En siare vill inte bli käk, är man tydlig så ser ulvarna det också.

Problemet med karammellens sia var att hon tidigt på dagen hade en helt neutral åsikt CL, i det inlägg där jag förväntade mig eventuell hint, plus att siare brukar sia antingen folk de misstänker ( svårt att ha starka misstankar kring DL 1) eller rutinerade spelare. Det är sällan nya sias.

Som siare får man väl sian vid natt-DL, eller? Isåfall,om hon hade siat mig, hade hon ju vetat det hela dagen och då borde hon(som du skriver) inte uttryckt sig så neutralt om mig. Tvärtom borde hon ju försökt rikta uppmärksamheten på mig under dagen, vilket det inte kändes som hon gjorde utan rösten på mig kändes som något hon kom på i sista stund.
 
Men så svårt är det väl inte att flagga för att en har mycket att göra och kanske inte kommer vara särskilt aktiv/har andra planer för kvällen? Jag förstår ärligt talat inte vad det är du funderar över nu? Jag säger inte att det nödvändigtvis är så, men det skulle kunna vara en förklaring.

Varför är du så emot att det är möjligt att lyan kommunicerar med varandra om en sådan sak? Är det för att du själv vet att det inte var så? För annars förstår jag inte hur det är en helt orimlig tanke?
Jag har inte uttalat mig om det. Det jag skrivit om är att lyan kan inte veta om hon uteblir förrän vid DL. Då finns ingen tid att göra överenskommelsen.
 
Som siare får man väl sian vid natt-DL, eller? Isåfall,om hon hade siat mig, hade hon ju vetat det hela dagen och då borde hon(som du skriver) inte uttryckt sig så neutralt om mig. Tvärtom borde hon ju försökt rikta uppmärksamheten på mig under dagen, vilket det inte kändes som hon gjorde utan rösten på mig kändes som något hon kom på i sista stund.
Det är rätt vanligt att siaren inte annonserar ut vad sian sagt, utan man kan gissa det när denne är död ( eller om man har koll på vem som är siare), i synnerhet om det inte är läge att lyncha en ond.
 
De två kvarvarande hyenorna sörjde sin mindre begåvade flockmedlem, medan Scar satt och muttrade för sig själv om hur han var omgiven av idioter.
Det var en lugn natt i Lejonriket.

Vi kör Dag--DL 22.00 idag med :)
 
Senast ändrad:
Bra natt!

Frågan är om de träffade på den välsignade eller ängeln. Den som får spioninfo lär väl se det.

Själv undrar jag lite vilken röst som var trollad igår.
 
Bra natt!

Frågan är om de träffade på den välsignade eller ängeln. Den som får spioninfo lär väl se det.

Själv undrar jag lite vilken röst som var trollad igår.
Ja verkligen en bra natt, jag hoppas på ängeln då har vi fortfarande 2 skyddade.

Och vem som var trollad, det kan man fråga sig- Vem trodde lyan var ond innan åtta igår.

De jag tänker på är Lena och Godis eller eventuellt Kill

Godis litade jag inte på alls och så röstar hon på Hedinn som jag haft lite åt goda hållet. Jag hade tänkt rösta på Godis men ville vänta och somnade, kanske jag obestämt mig, kanske inte men utfallet blev perfekt. I vilket fall som helst så är hon i mina ögon antingen trollad eller god nu. Som alltid med reservation att jag kan ha helt fel som vanligt.

Lena utmärkte sig vid DL med att lägga den avgörande rösten vis lynchen, jag gissar jag att det var hennes eget val, jag tror spöklyan valt någon annan att trolla. Det fanns flera som var mycket skummare. Och att trolla någon som prickar onda på löpande band i normalfall utan att ha indikationer på ondhet är inte något vettigt val. Igår var det annorlunda, då hade hon lagt en avgörande röst och är en stark kandidat till lyan. Spöklyan kanske inte vänt och vridit som vi gjort och tvekat på om hon är ond eller god. En sak till som talar för att hon var trollad var den minst sagt usla motiveringen att jag inte tror att CL var siad. Varför spöklyan valt att hon skulle rösta på mig är en gåta dock.

Kill är ett annat alternativ, jag begriper mig inte på henne i denna leken. Men ponera att spöklyan fått för sig att jag är ond och först skickar Kill mot mig i dl2 och sedan Lena i DL 3, det skulle förklara Kills röst DL två med den märkliga motiveringen. Att hon röstade på mig var inget jag reagerade på, motiveringen gjorde mig ordentligt förbryllad. I så fall kan inte Kill ha varit trollad idag.



Vem tror du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 356
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 570
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 093
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp