Bukefalos 28 år!

Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lugnt med folk på jobbet idag, skönt! Nu är jag ute vid huset, men ser inte fram emot att tömma bilen på grejer, hela kroppen gör ont och särskilt händer och handleder sen allt dragandes utav de där jävla växterna... Funderar över morgondagen... NMR har fått tillstånd att marschera i stan :turd::rage: och jag funderar på att för första gången i mitt liv på att ut och demonstrera mot dom... Maken är dock orolig, han vill inte att något ska hända, han har hört att dom är farliga så han vill helst att jag håller mig på avstånd.

Om du håller dig i utkanten och inte mitt i och det finns polisbevakning tycker jag det låter som en bra idé att stå upp mot dem. Men förstår att din make är orolig!
 
Jag vaknade med gräsligt ont i halsen igår men gav mig ut på lite äventyr ändå (mkt små, fotade lite körsbärsblomning och lämnade böcker samt lyssnade på lite musik på bibblan) - idag är jag däckad. Har just lyckats släpa mig ur sängen och över till soffan. Blaha, såhär förkyld tror jag inte att jag har varit i vuxen ålder. Men jag har ju klarat mig hela vårvintern och våren när alla andra varit sjuka så det kanske var min tur. Ledig dag i alla fall så slipper karens och sån skit, förhoppningsvis är det bättre till onsdag.
 
Lugnt med folk på jobbet idag, skönt! Nu är jag ute vid huset, men ser inte fram emot att tömma bilen på grejer, hela kroppen gör ont och särskilt händer och handleder sen allt dragandes utav de där jävla växterna... Funderar över morgondagen... NMR har fått tillstånd att marschera i stan :turd::rage: och jag funderar på att för första gången i mitt liv på att ut och demonstrera mot dom... Maken är dock orolig, han vill inte att något ska hända, han har hört att dom är farliga så han vill helst att jag håller mig på avstånd.
Lika bra han vänjer sig,ni verkar ha massor av dom där uppe.
 
På väg hem från jobbet, med fruktansvärt illamående :yuck: har ätit dåligt och ska snart ha mens så jag får halvt skylla mig själv :meh:
På plussidan har katternas nya dricksfontän kommit!
 
Det bidde ingen ridning idag. Det gick från sol och 18 grader till regn, rejäl blåst och åska på en kvart.
Hästarna fick snabbt busa av sig i lilla hagen, borstas och sen få extramaten. Idag åkte det på täcke på båda två då det tydligen ska bli rejält busväder över kvällen/natten.
 
Jag vaknade med gräsligt ont i halsen igår men gav mig ut på lite äventyr ändå (mkt små, fotade lite körsbärsblomning och lämnade böcker samt lyssnade på lite musik på bibblan) - idag är jag däckad. Har just lyckats släpa mig ur sängen och över till soffan. Blaha, såhär förkyld tror jag inte att jag har varit i vuxen ålder. Men jag har ju klarat mig hela vårvintern och våren när alla andra varit sjuka så det kanske var min tur. Ledig dag i alla fall så slipper karens och sån skit, förhoppningsvis är det bättre till onsdag.
Krya på dig :heart
/hallonsaft som inte är det minsta avundsjuk.
 
Fördelen med judendomen del 1. Vinet. Det serveras till och med vin utanför synagogan på ”The holy café”.

E38FE03B-922E-4958-9026-5ACE6D26D6EA.jpeg
 
:nailbiting:
Vi ska (enligt yr) få regn imorgon... hoppas det är utan åska O_o
Det verkar som åskan bara var en kort stund men inte lång tid mellan blix och smäll/muller som höll på riktigt länge mellanåt. Blixt sen gick det 5-6 sekunder dån och muller 10 sekunder och ganska ljudligt.
Mig stör det inte då jag inte är åskrädd och kan gissa att ett ostadigt väder gör att kvällen blir lugnare med alla som ska fira (supa skallen i bitar) ikväll och det kan ju vara bra för såväl blåljuspersonal som andra som kan bli involverade/utsatta när det är festkväll.
 
Typiskt valborgsväder i min landsända. Gråmulet och blåsigt. Det dock inte ut som att det ska bli regn, inte just nu i alla fall. Får se om vi traskar iväg och tittar på elden, det beror på vad barnen vill.
 
Otroligt irriterande. Bokade tåg inte buss för att jag var rädd att inte hinna till fem. Var på Centralstationen 20 över fyra. :meh: Ingen skillnad på tid eller pengar om jag inte missar xtåget. Men behövde inte stå och frysa i Gävle utan raka vägen till Bollnäs. Äsch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 294
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: MJLee
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: manda
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp