LenaHs tråd

Grå??? @the_connemara Aha du menar min ponny? klart just du gillar honom, är ju en renrasig Connemara!:D 7-årig D-ponny som jag köpte i januari för att rida till o sälja. Underbart temperament och hoppar helt fantastiskt!:heart
 
Men nu ska jag avslöja en annan liten hemlis...jag har köpt en alldeles egen Prinsessa!! 5-årig irländska, såklart!, som hoppat några pay and jump men inte mer. e Olympic Lux (e Lux Z) och u Diamond Lad (e King of Diamonds) så hyfsad stam tycker jag...:D Inte så stor, ca 160 cm, men har stora gångarter och hoppar jättebra!:bump: Vi har idag gjort vår premiärtur i skogen, den var stor o skrämmande men kul och hon känns då banne mig inte liten att rida! Rör sig med stora jämna rörelser, lätt för skänkeln och bra mun. Kan såklart inte gå på tygeln än men verkar lyhörd och snäll så här långt. Ska bli roligt att se hur långt vi tar oss ihop.:banana:

Helga%20dag%201_zpsvmw3c4hr.jpg
 
Igår var det fantastiskt väder så Bosse o Helga fick en härlig tur på berget. Helga har redan lämnat sin "hoppesamladgalopp" bakom sig o kubbar glatt på bakom Bo! Snart är hon säkert lika glad o ouppfostrad som jag lyckats göra honom på 1 år!:D

Helga%20o%20Bosse%20paring%20berget%202016_zpsmdpgvnef.jpg
 
exakt!
Måste hitta någon med en Shire-häst då med stor rumpa (det är inte för inte som min gråa kallas Jennifer Lopez....:laugh:)
Behöver inte vara en stor rumpa :p, bra tillräckligt stor för att hästen ska märka att det är ngt ivägen då den älgar iväg med huvet i vädret ;).
 
Så har lille Silver varit på sin första lokal tävling. LD och LC avhandlades för dagen och lille påwnien var superduktig. Ett riv i bägge klasserna av orutin men vad gör det när man uppför sig som en gud och hoppar höghus!:love:
Filmer:
LD
LC
 
Jaha. Ska kolla om det går att fixa men antagligen inte...är ju inte direkt jag som lagt på musik utan det är ju musik som spelas på tävlingen!
 

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 847
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 837
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 131
Senast: freyja
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp