Less på livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde inte vara så less som jag är.
Har nytt jobb som börjar om några veckor.
Min kollega och bästa vän som finns där.
Men jag ville ha mer av livet.
Nu är der bara en lång väntan på att dö känns det som.
Är för ful för att dejta och orkar inte med sånt just nu.
Sex kan jag få massor om jag vill men jag kan inte med sånt.
Är för rädd och osäker för att ha en relation.
Hur får jag livet roligt igen??
Hästar har jag gett upp
Mina skador i kroppen ger för mycket smärta för att det ska vara värt det.
 

En bestämd summa, har ju fast månadslön
Okej. Marginalerna blir ju självklart mindre då. Jag tänker såhär: skulle du verkligen, verkligen vilja ha den där kameran? I så fall kan det bli ett mål i sig, även om det tar tid. Processen i sig kanske också kan vara bra: att gå igenom ekonomin och se var du kan spara t.ex en hundring någonstans är ju en aktivitet i sig. Se sig omkring i hemmet och fundera ut vad du skulle kunna sälja är en annan aktivitet, följt av själva säljprocessen.
 
Okej. Marginalerna blir ju självklart mindre då. Jag tänker såhär: skulle du verkligen, verkligen vilja ha den där kameran? I så fall kan det bli ett mål i sig, även om det tar tid. Processen i sig kanske också kan vara bra: att gå igenom ekonomin och se var du kan spara t.ex en hundring någonstans är ju en aktivitet i sig. Se sig omkring i hemmet och fundera ut vad du skulle kunna sälja är en annan aktivitet, följt av själva säljprocessen.
Ajemen ska se vad jag kan sälja av mina loppismöbler och annat skit jag har
Jag har redan sålt allt av värde
Inklusive det lilla guld jag ägde.
Men jag kan sälja min trasiga soffa kanske
Kan sitta på köksstolarna
Nej just det , de är sönder
:/
Ja jag är lite bitter ibland
 
Jag funderar på de där skadorna du har. Är de utredda? Om inte så bör det göras asap så det kanske går att göra något åt. Jag känner en (hästmänniska så klart) som gick med värk i flera år, helt i onödan. Problemet gick att lösa.
 
Ajemen ska se vad jag kan sälja av mina loppismöbler och annat skit jag har
Jag har redan sålt allt av värde
Inklusive det lilla guld jag ägde.
Men jag kan sälja min trasiga soffa kanske
Kan sitta på köksstolarna
Nej just det , de är sönder
:/
Ja jag är lite bitter ibland
Då kanske det inte är den biten i livet du ska fokusera på just nu. Det är okej att vara bitter ibland, så länge man inte fastnar i det för gott!
 
Fast ”ekonomin kan man alltid påverka”, det stämmer ju faktiskt inte.
Jo, det gör det faktiskt. Sen om man har intresse och motivation att göra det är en annan sak. Men man kan alltid påverka vad man köper, eller inte köper. Om jag väljer den mjölk som är ett par kronor billigare så påverkar jag min ekonomi. Om jag väljer att dricka vatten istället för att köpa mjölk påverkar jag min ekonomi.
 
Jo, det gör det faktiskt. Sen om man har intresse och motivation att göra det är en annan sak. Men man kan alltid påverka vad man köper, eller inte köper. Om jag väljer den mjölk som är ett par kronor billigare så påverkar jag min ekonomi. Om jag väljer att dricka vatten istället för att köpa mjölk påverkar jag min ekonomi.
Rätt många är redan nere på de valen. Eller har barn som behöver mjölk, inte vatten. Kolla Giving People på facebook så får du se.

Och, för att hålla mig till Sonics tråd: hon har införsel på lönen har hon ju berättat och lever, såvitt jag förstår, på oerhört lite pengar in. Om hon skulle byta ut mjölk mot vatten skulle det förmodligen inte göra någon märkbar skillnad i hennes ekonomi.

När någon lever jättesnålt låter ”ekonomin kan man alltid påverka” helt enkelt väl hurtigt.
 
Rätt många är redan nere på de valen. Eller har barn som behöver mjölk, inte vatten. Kolla Giving People på facebook så får du se.

Och, för att hålla mig till Sonics tråd: hon har införsel på lönen har hon ju berättat och lever, såvitt jag förstår, på oerhört lite pengar in. Om hon skulle byta ut mjölk mot vatten skulle det förmodligen inte göra någon märkbar skillnad i hennes ekonomi.

När någon lever jättesnålt låter ”ekonomin kan man alltid påverka” helt enkelt väl hurtigt.
Jag är medveten om att många lever på marginalen idag, och det var inte alls menat att låta hurtigt. Men ändå ett faktum, vi gör val hela tiden och de påverkar vår ekonomi. 3 liter mjölk i veckan a 10 kr litern blir 1 440 kr/år, till exempel. Ganska mycket pengar, tycker jag.
Men jag vill inte kapa Sonics tråd, så jag lämnar ämnet nu. :)
 
Jo, det gör det faktiskt. Sen om man har intresse och motivation att göra det är en annan sak. Men man kan alltid påverka vad man köper, eller inte köper. Om jag väljer den mjölk som är ett par kronor billigare så påverkar jag min ekonomi. Om jag väljer att dricka vatten istället för att köpa mjölk påverkar jag min ekonomi.
Uppenbarligen han aldrig behövt levet av exinimum.
 
Jag funderar på de där skadorna du har. Är de utredda? Om inte så bör det göras asap så det kanske går att göra något åt. Jag känner en (hästmänniska så klart) som gick med värk i flera år, helt i onödan. Problemet gick att lösa.
Nej
Har lite åsikten att så länge jag inte vet vad som är fel kan jag ignorera
Nacken pajade 1998
 
Jag är medveten om att många lever på marginalen idag, och det var inte alls menat att låta hurtigt. Men ändå ett faktum, vi gör val hela tiden och de påverkar vår ekonomi. 3 liter mjölk i veckan a 10 kr litern blir 1 440 kr/år, till exempel. Ganska mycket pengar, tycker jag.
Men jag vill inte kapa Sonics tråd, så jag lämnar ämnet nu. :)
Eftersom jag inte så ofta äter mat hemma så tror jag inte den lilla delen skulle påverka
Nu kommer jag att behöva matlådor till jobbet då lunchen kommet att kosta mellan 15-45kr så nu behöver jag laga mat
Jag äter ingen tillkrånglad mat, lagar ofta från grunden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
752
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 738
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 834
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit väldigt bra på att vänta. Det känns som att jag har byggt mig ett eget väntrum som är väldigt trivsamt, och här sitter...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp