Less på livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde inte vara så less som jag är.
Har nytt jobb som börjar om några veckor.
Min kollega och bästa vän som finns där.
Men jag ville ha mer av livet.
Nu är der bara en lång väntan på att dö känns det som.
Är för ful för att dejta och orkar inte med sånt just nu.
Sex kan jag få massor om jag vill men jag kan inte med sånt.
Är för rädd och osäker för att ha en relation.
Hur får jag livet roligt igen??
Hästar har jag gett upp
Mina skador i kroppen ger för mycket smärta för att det ska vara värt det.
 

Jag tror du menar val? Ja, det envisas jag med. Om man handlar mat kan man välja att köpa billigare och fler produkter än färre och dyrare. Till exempel.
Haha ja jag köper knappast de dyra alternativen förutom att jag måste ha laktosfritt
 
Tror du verkligen inte att människor med mycket låg inkomst redan väljer det billigaste i butiken? Att de behöver tips om att göra det?
Hahaha antagligen behöver jag det.
Inte direkt lyxmat i mina skåp inte
Kunde jag leva på nudlar skulle jag göra det men det är nåt jag inte klarar att äta
 
Nej
Har lite åsikten att så länge jag inte vet vad som är fel kan jag ignorera
Nacken pajade 1998
Men ändå går det inte ett ignorera så pass att du kan hålla på med hästar. Jag tycker det är synd. För tänk om det faktiskt går att göra något åt. I stället går åren (som inte går i repris) med de begränsningar som det medför.
 
Tror du verkligen inte att människor med mycket låg inkomst redan väljer det billigaste i butiken? Att de behöver tips om att göra det?
Jo, det tror jag. Det var inte ett tips, utan ett exempel.
Kan vi låta Sonic få tillbaks sin tråd nu? Skapa gärna en ny tråd om du vill fortsätta diskutera ämnet. :)
 
Senast ändrad:
Jo, det tror jag. Det var inte ett tips, utan ett exempel.
Kan vi låta Sonic få tillbaks sin tråd nu? Skapa gärna en ny tråd om du vill fortsätta diskutera ämnet. :)
Tja, det kan ju lika gärna du göra. Du skrev att du lämnade ämnet men fortsatte med något som bara inte kunde få stå oemotsagt.
 
Men ändå går det inte ett ignorera så pass att du kan hålla på med hästar. Jag tycker det är synd. För tänk om det faktiskt går att göra något åt. I stället går åren (som inte går i repris) med de begränsningar som det medför.
Jo jag vet
Men då måste jag återigen slåss me vården
Som tycker sjukgymnastik i ett år utan resultat och sen tillbaka till ruta ett igen
 
Jo jag vet
Men då måste jag återigen slåss me vården
Som tycker sjukgymnastik i ett år utan resultat och sen tillbaka till ruta ett igen

Fast du kan ju ha bättre tur med vårdgivare den här gången.
Att ha det som du har det nu låter ju enormt påfrestande iom att det är så mycket från olika håll.
Ekonomin är ju inte påverkbar nu. Och jag är övertygad om att du gör vad du kan med det lilla du får disponera.
Då får man ju försöka med de bitar som är påverkbara för att du ska få en drägligare situation. Och att bli av med värken eller ens en liten del av den känns ju som något som skulle höja din livskvalitet avsevärt.
Det kostar ju enormt med energi att ha så ont. Plus att det hindrar dig från att göra sånt du tycker/tyckt är kul. Som i sin tur på sikt skulle kunna ge bättre livskvalitet i mer energi etc också.

Jag har själv en paj kropp som jag var sjukskriven för länge. Jag mötte många i vården som inte kunde hjälpa. Men till slut hade jag tur och kunde få hjälp att funka bättre fysiskt. Och med det bättre sömn, ork att göra ngt kul, jobba etc och då må bättre.

Hoppas du orkar dra det en repa till med vården för din värk! Kanske någon kan hjälpa dig med den fighten?
 
Fast du kan ju ha bättre tur med vårdgivare den här gången.
Att ha det som du har det nu låter ju enormt påfrestande iom att det är så mycket från olika håll.
Ekonomin är ju inte påverkbar nu. Och jag är övertygad om att du gör vad du kan med det lilla du får disponera.
Då får man ju försöka med de bitar som är påverkbara för att du ska få en drägligare situation. Och att bli av med värken eller ens en liten del av den känns ju som något som skulle höja din livskvalitet avsevärt.
Det kostar ju enormt med energi att ha så ont. Plus att det hindrar dig från att göra sånt du tycker/tyckt är kul. Som i sin tur på sikt skulle kunna ge bättre livskvalitet i mer energi etc också.

Jag har själv en paj kropp som jag var sjukskriven för länge. Jag mötte många i vården som inte kunde hjälpa. Men till slut hade jag tur och kunde få hjälp att funka bättre fysiskt. Och med det bättre sömn, ork att göra ngt kul, jobba etc och då må bättre.

Hoppas du orkar dra det en repa till med vården för din värk! Kanske någon kan hjälpa dig med den fighten?
Just nu är det ingen ide att dra igång nåt
Första månaden på jobbet kommer jag inte ha tid att gå ifrån.
Har ingen som kan hjälpa mig
 
Just nu är det ingen ide att dra igång nåt
Första månaden på jobbet kommer jag inte ha tid att gå ifrån.
Har ingen som kan hjälpa mig

Kommer det finnas tid längre fram?

För mig låter det väldigt likt hur jag resonerat innan jag gått in i väggen.
”Jag kan gå till doktorn om 4 veckor för nu måste jag bara..”.
Det blev aldrig mindre att göra. Och jag fortsatte skjuta upp det tills jag kraschade. Igen och igen..

Så vad kostar dig egentligen mest tid, ork, pengar etc?

Har du frågat ex din bästa vän du skulle jobba med om den kan hjälpa dig? Eller någon annan vän?
Kanske kan det gå att få hjälp av företagshälsovård på nya jobbet?
 
Kommer det finnas tid längre fram?

För mig låter det väldigt likt hur jag resonerat innan jag gått in i väggen.
”Jag kan gå till doktorn om 4 veckor för nu måste jag bara..”.
Det blev aldrig mindre att göra. Och jag fortsatte skjuta upp det tills jag kraschade. Igen och igen..

Så vad kostar dig egentligen mest tid, ork, pengar etc?

Har du frågat ex din bästa vän du skulle jobba med om den kan hjälpa dig? Eller någon annan vän?
Kanske kan det gå att få hjälp av företagshälsovård på nya jobbet?
Min bästa vän är kvar på gamla jobbet.
Några andra har jag inte

Jag har redan kraschat ett antal ggr, senast i våras.
Har jobbat heltid sedan 7/7.
Nu har jag några dagar ledigt innan nya jobbet, men då är vc bara för nödlägen.
En skada som funnits sen 98 lär inte anses som nödläge
 
Nej inte som jag kan komma på
Möjligtvis foto men har inte råd med en kamera
Så jag sitter framför tvn tills det är dags att sova
Så jäkla trist det låter
Har du en mobiltelefon? Då har du en kamera, även om jag förstår att det kanske inte känns lika "riktigt". De flesta telefoner idag tar fanatiska bilder, och med gratis redigeringsprogram går det att skapa hur mycket kul som helst. Jag använder tex Snapseed, ett gratisprogram till mobilen, även till de bilder jag tar med min systemkamera. Men oftast fotar jag med mobilen...

(För övrigt tycker jag definitivt att du bör ta tag i att söka vård för dina skador, när det lugnat sig på jobb. Du ska ju inte gå runt med sådana smärtor!)
 
Har du en mobiltelefon? Då har du en kamera, även om jag förstår att det kanske inte känns lika "riktigt". De flesta telefoner idag tar fanatiska bilder, och med gratis redigeringsprogram går det att skapa hur mycket kul som helst. Jag använder tex Snapseed, ett gratisprogram till mobilen, även till de bilder jag tar med min systemkamera. Men oftast fotar jag med mobilen...

(För övrigt tycker jag definitivt att du bör ta tag i att söka vård för dina skador, när det lugnat sig på jobb. Du ska ju inte gå runt med sådana smärtor!)
Problemet är väl att jag är van att ha ont
Och när läkaren frågar så är ju smärtan inte så hög.
Fast den påverkar ju min vardag enormt även om jag typ kör på utan att bry mig.
Det är väl så att mitt egenvärde är så lågt att jag inte bryr mig om mig själv
Ingen annan bryr sig så varför ska jag liksom..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
658
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 765
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit väldigt bra på att vänta. Det känns som att jag har byggt mig ett eget väntrum som är väldigt trivsamt, och här sitter...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 999
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp