Less på livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde inte vara så less som jag är.
Har nytt jobb som börjar om några veckor.
Min kollega och bästa vän som finns där.
Men jag ville ha mer av livet.
Nu är der bara en lång väntan på att dö känns det som.
Är för ful för att dejta och orkar inte med sånt just nu.
Sex kan jag få massor om jag vill men jag kan inte med sånt.
Är för rädd och osäker för att ha en relation.
Hur får jag livet roligt igen??
Hästar har jag gett upp
Mina skador i kroppen ger för mycket smärta för att det ska vara värt det.
 

Nej inte som jag kan komma på
Möjligtvis foto men har inte råd med en kamera
Så jag sitter framför tvn tills det är dags att sova
Så jäkla trist det låter
Det låter tungt att inte ha något mer som kan locka. Själv har jag intressen som jag ännu inte har hunnit med. Jag skulle bl.a. vilja lära mig kampsport, segla, sjunga och svetsa. Sen skulle jag gärna vilja bygga modeller. Men med alla mina andra intressen så finns inte tiden. Någon gång kanske.

Med tanke på ditt fotointresse kanske det kan vara intressant att börja göra olika fotomontage och bildredigeringar i datorn. Programmet Gimp är gratis och relativt avancerat även om det inte mäter sig med Photoshop. Bildbehandling är ju lika viktigt att behärska som att kunna ta en bra bild, för att få ett riktigt bra slutresultat.

Kan en vända in på biblioteket väcka intresse för något mer?
 
Jag borde inte vara så less som jag är.
Har nytt jobb som börjar om några veckor.
Min kollega och bästa vän som finns där.
Men jag ville ha mer av livet.
Nu är der bara en lång väntan på att dö känns det som.
Är för ful för att dejta och orkar inte med sånt just nu.
Sex kan jag få massor om jag vill men jag kan inte med sånt.
Är för rädd och osäker för att ha en relation.
Hur får jag livet roligt igen??
Hästar har jag gett upp
Mina skador i kroppen ger för mycket smärta för att det ska vara värt det.
Vad är det med hästar som orsakar smärta? Är det "bara" ridningen? I så fall kanske du kan prova på något annat - t.ex. körning - som inte belastar kroppen på samma sätt?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vad är det med hästar som orsakar smärta? Är det "bara" ridningen? I så fall kanske du kan prova på något annat - t.ex. körning - som inte belastar kroppen på samma sätt?
Det är nacke, axel, ländrygg och en höft som krånglar
Och ett knä
Så jag klarar inte ens att borsta en häst
Köra en som inte drar kan jag nog, men alla hästar finns så långt bort och utan körkort blir det tufft.
Om en vecka börjar jag jobba 45 timmars veckor så då kommer det finnas ännu mindre tid.
Jag är inte pysslig av mig även om jag gillar att göra sånt med mina elever.
Funderade på att dansa för motionens skull men jag är stel som en planka när jag dansar och vill föra 😂
 
Det låter som att du är inne i en tuff period i livet.. :(
Finns det något du gillar att göra?
Jag vet inte
Hästarna var ju mitt liv tills pappa dog.
Sen tappade jag lusten.
Det var ju hästar dygnet runt typ
Sen pluggade jag och jobbade och hade småbarn så inte mycket tid att odla intressen då inte.
 
Det låter tungt att inte ha något mer som kan locka. Själv har jag intressen som jag ännu inte har hunnit med. Jag skulle bl.a. vilja lära mig kampsport, segla, sjunga och svetsa. Sen skulle jag gärna vilja bygga modeller. Men med alla mina andra intressen så finns inte tiden. Någon gång kanske.

Med tanke på ditt fotointresse kanske det kan vara intressant att börja göra olika fotomontage och bildredigeringar i datorn. Programmet Gimp är gratis och relativt avancerat även om det inte mäter sig med Photoshop. Bildbehandling är ju lika viktigt att behärska som att kunna ta en bra bild, för att få ett riktigt bra slutresultat.

Kan en vända in på biblioteket väcka intresse för något mer?
Är ju på bibblan titt som tätt
Läsa böcker funkar ju ibland
 
Är för ful för att dejta och orkar inte med sånt just nu.
Sex kan jag få massor om jag vill men jag kan inte med sånt.
Är för rädd och osäker för att ha en relation.
Måste man dejta och ha sex? Jag är singel sen 5 år tillbaka (vet inte hur många år framåt det kan tänkas bli då jag ej är där än) och har inte haft sex på ett tag, jag känner själv inget direkt behov av att dejta och inget behov av sex. Ser jag på mig själv har jag ett rätt bra liv som singel, känner igen mig lite i det där du skriver om rädd och osäker för en relation. Har dåliga erfarenheter i bagaget av det, men så tänker jag måste man ha en relation för att va tillfreds/lycklig (you name it)?
Jag tror inte det, jag tror snarare man får försöka klura ut vad man vill göra själv för att livet ska kännas värt att leva igen. Det kan handla om allt från små saker till stora saker.

Jag har själv haft dalar där jag mest känt att livet suger och det finns ingen mening och döden låter som en bra utväg, men samtidigt utan dessa dalar vet jag inte heller när det är på topp - det måste gå upp för att gå ner. Jag själv är för envis för att ta den lätta utvägen när det känts som tuffast, ska jag vara ärlig kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjort för att ändra på min situation. Jag skulle tippa på att det rört sig om små förändringar, mestadels min egen inställning och sedan tagit det därifrån sakta men säkert.
 
Måste man dejta och ha sex? Jag är singel sen 5 år tillbaka (vet inte hur många år framåt det kan tänkas bli då jag ej är där än) och har inte haft sex på ett tag, jag känner själv inget direkt behov av att dejta och inget behov av sex. Ser jag på mig själv har jag ett rätt bra liv som singel, känner igen mig lite i det där du skriver om rädd och osäker för en relation. Har dåliga erfarenheter i bagaget av det, men så tänker jag måste man ha en relation för att va tillfreds/lycklig (you name it)?
Jag tror inte det, jag tror snarare man får försöka klura ut vad man vill göra själv för att livet ska kännas värt att leva igen. Det kan handla om allt från små saker till stora saker.

Jag har själv haft dalar där jag mest känt att livet suger och det finns ingen mening och döden låter som en bra utväg, men samtidigt utan dessa dalar vet jag inte heller när det är på topp - det måste gå upp för att gå ner. Jag själv är för envis för att ta den lätta utvägen när det känts som tuffast, ska jag vara ärlig kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjort för att ändra på min situation. Jag skulle tippa på att det rört sig om små förändringar, mestadels min egen inställning och sedan tagit det därifrån sakta men säkert.
Jag brukar oftast ha en det löser sig attityd
Men nu orkar jag inte ha det längre
Livet ska inte vara så här tråkigt och jobbigt hela tiden
 
Jag brukar oftast ha en det löser sig attityd
Men nu orkar jag inte ha det längre
Livet ska inte vara så här tråkigt och jobbigt hela tiden
Vad händer om du sätter dig ner och tänker på vad det är som gör att det är jobbigt och tråkigt hela tiden, sedan när du klurat ut det se om det finns något du kan göra för att förbättra det som gör att det är jobbigt och tråkigt?
 
Vad händer om du sätter dig ner och tänker på vad det är som gör att det är jobbigt och tråkigt hela tiden, sedan när du klurat ut det se om det finns något du kan göra för att förbättra det som gör att det är jobbigt och tråkigt?
Det som är jobbigt och tråkigt är att jag inte har nån lust till nåt
Älskar jobbet
Ekonomin är som den är, den kan jag inte påverka.
Har ingen lust eller energi till nåt.
 
Jag brukar oftast ha en det löser sig attityd
Men nu orkar jag inte ha det längre
Livet ska inte vara så här tråkigt och jobbigt hela tiden
Förlåt om jag missminner mig, men hade du inte en aktiv depression just nu?

Det om något kan ju sänka en rejält.. :(

Tänkte på hästintresset, depression och trasig kropp.
Jag har/haft problem med kroppen, och har i omgångar kännt att jag inte klarat av det "vanliga" hästlivet med ridning etc. men kommer aldrig kunna sluta med hästar helt, de tillför alldeles för mycket glädje och "måbra" i mitt liv. Så min plan B ifall kroppen säger ifrån mer är att lägga om fokus, kanske börja med mindre ponnys, körning etc.
Kan det vara något för dig, eller blir det också för tuff påfrestning ? :)
 
Förlåt om jag missminner mig, men hade du inte en aktiv depression just nu?

Det om något kan ju sänka en rejält.. :(

Tänkte på hästintresset, depression och trasig kropp.
Jag har/haft problem med kroppen, och har i omgångar kännt att jag inte klarat av det "vanliga" hästlivet med ridning etc. men kommer aldrig kunna sluta med hästar helt, de tillför alldeles för mycket glädje och "måbra" i mitt liv. Så min plan B ifall kroppen säger ifrån mer är att lägga om fokus, kanske börja med mindre ponnys, körning etc.
Kan det vara något för dig, eller blir det också för tuff påfrestning ? :)
Alltså det som tar emot är att hitta ett stall jag kan åka buss till, där jag inte behöver öda tid på att vänta på buss, så jäkla tråkigt, sen tar alla statiska rörelser emot.
Kommer ha nog med såna på jobbet nu och vet inte hur kroppen kommer att reagera.
Så fokus just nu är nya jobbet, kommer bara sova när jag är hemma första veckorna, sen vet jag inte.
Sjukt less på att åka buss och vänta timvis på nästa
Fördelen med nya jobbet är att jag kan schemalägga efter busstiderna.
 
Det som är jobbigt och tråkigt är att jag inte har nån lust till nåt
Älskar jobbet
Ekonomin är som den är, den kan jag inte påverka.
Har ingen lust eller energi till nåt.
Ekonomin kan man alltid påverka, det finns massor med tips och inspiration på nätet. Att spara till den där kameran du vill ha kanske kan motivera dig?
 
Håller på att spara för att fixa mina tänder
Prio ett just nu då tre är trasiga och måste bort och en visdomstand ska väck
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 763
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit väldigt bra på att vänta. Det känns som att jag har byggt mig ett eget väntrum som är väldigt trivsamt, och här sitter...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp