Bukefalos 28 år!

Letar efter min kvinna!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oavsett trams etc tec så tycker iaf JAG att flera har taggat / hänvisat till TS på ett sådant sätt att det mycket väl framkommit att det inte är illasinnat mot denna att "tramset" kommit.
Så jag kan tycka att TS själv kan orda om detta.
Han (torde det vara) har specificerat att det var seriöst menat som en kontaktannons - jag hoppas och tror att TS inte heller tagit illa upp? av det som skrivits här
Jag tolkade TS i dennes senaste inlägg att han fattat att detta borde vara inlagt som en annons och jag ser ingenstans att han tagit illa upp över trådens tramsande. Annars får TS komma in och skriva det och då kan vi ta diskussionen med den det berör :)

Vet inte riktigt hur jag ska tolka det sista, men det måste väl vara okej att ställa frågor om hur andra användare tänker när frågan om trist bemötande kommit upp. Det kan ju inte bara vara tillåtet för TS att fråga. TS fick väl ett PM där infon om att hans inlägg klassas som annons, och det tycker jag är bra.

Jag har inte heller någon aning om vad TS tycker eller inte tycker om tramset, jag frågar andra användare som kommenterat tramset om hur de tänker. Det här med om "alla" ska kunna trivas på forumet eller inte är ju i högsta grad intressant för diskussionen om vad som är okej beteende och inte. Och om man tycker att det spelar roll vad den andra har för uppsåt med sitt inlägg, eller om man inte tycker det. Att du tror och hoppas att TS inte tagit illa upp (och i så fall skulle varit beredd att be om ursäkt för det du eventuellt har skrivit?) eller inte.

Med diskussionen om bemötandet på Buke i färskt minne är det i högsta grad intressant att få höra hur andra användare tänker i den här typen av trådar. Då gavs det ju kritik för att det var för generellt och inte direkt när det händer, därför frågar jag här och nu eftersom jag är nyfiken på hur olika vi ser på trådars utveckling. (OBS, buke-disclaimer: varken dömer eller kritiserar eller anklagar andra användare för något i tråden, jag frågar endast hur andra tänker).
 
Vet inte riktigt hur jag ska tolka det sista, men det måste väl vara okej att ställa frågor om hur andra användare tänker när frågan om trist bemötande kommit upp. Det kan ju inte bara vara tillåtet för TS att fråga. TS fick väl ett PM där infon om att hans inlägg klassas som annons, och det tycker jag är bra.

Jag har inte heller någon aning om vad TS tycker eller inte tycker om tramset, jag frågar andra användare som kommenterat tramset om hur de tänker. Det här med om "alla" ska kunna trivas på forumet eller inte är ju i högsta grad intressant för diskussionen om vad som är okej beteende och inte. Och om man tycker att det spelar roll vad den andra har för uppsåt med sitt inlägg, eller om man inte tycker det. Att du tror och hoppas att TS inte tagit illa upp (och i så fall skulle varit beredd att be om ursäkt för det du eventuellt har skrivit?) eller inte.

Med diskussionen om bemötandet på Buke i färskt minne är det i högsta grad intressant att få höra hur andra användare tänker i den här typen av trådar. Då gavs det ju kritik för att det var för generellt och inte direkt när det händer, därför frågar jag här och nu eftersom jag är nyfiken på hur olika vi ser på trådars utveckling. (OBS, buke-disclaimer: varken dömer eller kritiserar eller anklagar andra användare för något i tråden, jag frågar endast hur andra tänker).

Kan vi hålla det i den tråden då?
 
Att driva med TS är kanske inte snyggt
Men det är inte heller särskilt styggt
TS klev in på Buke, vårt hem
För att få en egen kvinna, oklart vem
Brydde sig inte om att lära känna oss
Och då tycker jag förstås
Att Bukes sjuka humorregler gäller
Och jag tycker inte heller
Att den som blott lägger tre minuter på oss
Mindre tid än spraket på ett tomtebloss
Ska ömkas som om han vore lömskeligen kränkt
Trots att han knappt ett ögonblick tänkt
På vad detta forum handlar om
Att det är en plats för folk som
Bland annat har sjuk humor med dåliga skämt
Och inte tänker ständigt och jämt
Varenda ledig och ensam stund
På om en man med stuga och hund
Kan tänka sig att ha dem som SIN kvinna
Eller deras hjärta med gulliga hundar vinna
Och vara intresserad på riktigt
För oss är det inte särskilt viktigt
För bukare är det viktigt att ha varann
Och vi gillar att skämta lite grann
 
Att driva med TS är kanske inte snyggt
Men det är inte heller särskilt styggt
TS klev in på Buke, vårt hem
För att få en egen kvinna, oklart vem
Brydde sig inte om att lära känna oss
Och då tycker jag förstås
Att Bukes sjuka humorregler gäller
Och jag tycker inte heller
Att den som blott lägger tre minuter på oss
Mindre tid än spraket på ett tomtebloss
Ska ömkas som om han vore lömskeligen kränkt
Trots att han knappt ett ögonblick tänkt
På vad detta forum handlar om
Att det är en plats för folk som
Bland annat har sjuk humor med dåliga skämt
Och inte tänker ständigt och jämt
Varenda ledig och ensam stund
På om en man med stuga och hund
Kan tänka sig att ha dem som SIN kvinna
Eller deras hjärta med gulliga hundar vinna
Och vara intresserad på riktigt
För oss är det inte särskilt viktigt
För bukare är det viktigt att ha varann
Och vi gillar att skämta lite grann

:bow: :D :up:
 
TS- om vi dig sårat säger vi förlåt.
Det var ju aldrig vårt uppsåt
Vi ville bara ha lite skoj
Tramsa och lite ploj

Egentligen är jag rätt snäll
Men lite trött nu ikväll
Då springer min hjärna sin egen väg
Dit där den är bekväm

Ibland i kombination med vin
Ja då är jag lite ofin
Och med ännu mera vin
Då kommer snuskpoesin :o
 
För att det är emot forumets regler att ha 2 trådar i samma änme.

Och snuskpoesi avhandlas inte i andra trådar? Det är ju samma sak i så fall.

Jag frågade om det som hänt i den här tråden, då tycker jag att mina inlägg hör hemma i den här tråden. Särskilt som det efterfrågades i en av de trådarna att fråga direkt när det händer, istället för att diskutera det generellt i den tråden.
 
Bukepoesi är ju myyycket bättre än ett mysko liknande jag fick i pm, ty av det jag blev :confused: istället för :rofl:

Sen alltså, ja det tramsas och skojas i tråden, men ingen och jag menar verkligen INGEN har varit vad jag sett varit vare sig elak, nedlåtande, spydig, otrevlig mot ts eller än värre mobbat honom och tycker han det så hoppas jag verkligen att han anmält de inlägg som han själv tar illa vid sig av.

Trams är inte = mobbing.

Tycker snarare att de trådar av den här typen som varit förut har varit avsevärt vassare i tonen mot ts än vad denna är.
Var väl en ganska nyligen som fick ett skapligt tufft bemötande för att han frågade efter var man träffade hästtjejer..
 
Tycker snarare att de trådar av den här typen som varit förut har varit avsevärt vassare i tonen mot ts än vad denna är.
Var väl en ganska nyligen som fick ett skapligt tufft bemötande för att han frågade efter var man träffade hästtjejer..

Håller med. Att tramsa loss är ett väldigt beskedligt sätt att förklara att(och varför) rena raggtrådar inte är välkomna här.
 
Jag var inte inne när den här tråden postades igår och när jag väl såg den hade så många kreativa krafter blommat ut att jag inte nändes slänga den.
Dock bryter den naturligtvis mot forumreglerna eftersom Bukefalos inte är en datingsite och jag kommer därför att stänga den.

Jag tycker dock att @sveas senaste alster var så klockrent att jag vill citera det som avslut:
Att driva med TS är kanske inte snyggt
Men det är inte heller särskilt styggt
TS klev in på Buke, vårt hem
För att få en egen kvinna, oklart vem
Brydde sig inte om att lära känna oss
Och då tycker jag förstås
Att Bukes sjuka humorregler gäller
Och jag tycker inte heller
Att den som blott lägger tre minuter på oss
Mindre tid än spraket på ett tomtebloss
Ska ömkas som om han vore lömskeligen kränkt
Trots att han knappt ett ögonblick tänkt
På vad detta forum handlar om
Att det är en plats för folk som
Bland annat har sjuk humor med dåliga skämt
Och inte tänker ständigt och jämt
Varenda ledig och ensam stund
På om en man med stuga och hund
Kan tänka sig att ha dem som SIN kvinna
Eller deras hjärta med gulliga hundar vinna
Och vara intresserad på riktigt
För oss är det inte särskilt viktigt
För bukare är det viktigt att ha varann
Och vi gillar att skämta lite grann

LenaH, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 573
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 135
Senast: linnsan
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp