Sv: Ligger sadeln för långt fram?
Sadeln ligger definitivt i bakvikt, och en aning för långt fram.
Sadeln ligger definitivt i bakvikt, och en aning för långt fram.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
minimaliin skrev:Vad gäller min sits på den bilden så måste jag bara påpeka att jag
just kommit tillbaka från en ridtur i skogen och var rätt trött och
INTE ansträngde mej för att sitta korrekt .. men som ni skriver, så
sitter jag i s.k. stolsits där, ja. Okej, detdär ska jag försöka att
komma ihåg tills imorgon och kolla upp det då jag sadlar honom.
Fast det behöver inte märkas så hemskt mycket, min f.d häst var lite spänd i musklerna till och från i ryggen, det var bara det att sadeln var för trång i bommen och hon var halt på tre ben, men det syntes inte.... hon fick tyvärr avlivas pga att jag trodde sadeln passade...minimaliin skrev:Men alltså .. jag har iallafall inte märkt att hästen skulle lida av
dendär sadeln, någon sjuk rygg från hans sida har jag inte stött
på .. än, iallafall.
AnnaKarinA skrev:hon fick tyvärr avlivas pga att jag trodde sadeln passade...![]()
![]()
minimaliin skrev:Japp, okej. Jag och mazariin började fundera lite här nu (går i samma klass), och jag kom på att första gången jag provred honom, så tyckte jag faktiskt att sadeln kändes jättekonstig att sitta i .. tänkte inte så mycket på det då, och nu har jag ju blivit så van med sadeln så jag vet inte hur det känns med någon annan, men .. mazariin tyckte oxå att sadeln var rätt konstig första gången hon red min häst!![]()
Jojjemensan, jag har bl.a. den senaste Prestige modellen i Hippos Dressage. Älskar sadeln! De kan ändras genom uppvärmning tror jag...(?) Självklart finns de ju massa begagnade sadlar=)minimaliin skrev:men usch då, vad hemskt!jag är ledsen för din skull.
otäckt om det skulle hända samma sak för min pålle .. det
är tur att jag drog upp det här med sadeln nu. Så att jag
får det uppkollat ..
Valencia, någon splitterny sadel blir det nog inte, en begagnad
isåfall om jag blir tvungen att köpa någon "ny". Som några redan
har skrivit så går det ju att ändra på bomvidden på Prestige-
sadlar, så jag får väl kolla upp den möjligheten oxå ..![]()