Lite betthjälp, tack!

hjärter_dam

Trådstartare
Har tänkt mig att köpa ett tredelat, ganska smalt tränsbett med parerstänger, då jag lånat ett sådant och det har funkat jättebra!

Jag skulle också vilja ha ett bett att byta med ibland. Först hade jag tänkt mig ett vanligt tredelat tränsbett, men frågan är ju hur stor skillnad det blir gentemot det med parerstänger. Vad finns det mer för bett att välja på? Pållan är mjuk och fin i munnen, så det är inte något skarpt jag behöver. Jag inbillar mig att det är bra att byta ibland, men med vad?

Har ni några förslag?

Tack på förhand!

Sv: Lite betthjälp, tack!

Varför inte använda ett vanligt tredelat ifall din häst går bra på det?
Är hon mjuk och fin i munnen är det ju perfekt.

Själv rider jag jag mest på ett kulbett just nu då min häst gillar det så bra. Han funkar inget bra på ett vanligt två, eller tredelat som jag helst rider på.

Kanske ett rakt,svagt böjt? Rider på tredelat men ville också ha ett bett bara för att variera och ett rakt bett är ju milt också.
Sök på gamla trådar,vet att det är många hästar som trivs på rakt bett!

Det bilr inte särskilt stor skilnad mellan betten sålänge mundelen ser likadan ut. Ett rakt mullenmouth kanske skulle funka? Det är milt och trevligt :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 209
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 205
Senast: Bri
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 484
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Då var det dags att byta bett igen... :arghh: Har en känslig och lättstressad dam som talar mycket tydligt om vad hon gillar att ha i... 2
Svar
28
· Visningar
4 141
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka