Lite bilder på vårt nybygge

Sv: Lite bilder på vårt nybygge

kl

Ha ha, jag är ju inte riktig! Nu har jag gjort det igen, skrivit fel alltså!:eek:

Det är klart att vi inte har en tomt på 2000hektar! Den är på 2 hektar, dvs 20 000 kvm... låter det bättre eller? Jag skyller min förvirring på amningen!

//julia

Haha, låter lite smidigare :D
2 hektar är ju lagom om man har mer än trådgård, skönt att kunna styra själv över så stor yta.
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Haha det lat onekligen valdigt stort med 2000 ha :D Jag tycker mitt ar lagom pa 4 ha haha.
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Klart det är okej =)

KL Tack för alla kommentarer! Alltid kul! =) Vissa färger kommer inte riktigt fram på bilderna, som i sovrummen t ex.

Vi har byggt i nästan exakt två år (om man räknar från sprängningen som var valborg 2007).

Ja, det är rätt brant på sina ställen, så det får bli staket runt altanen och kanske på något annat ställe där det är väldigt brant... och noga uppsikt av barnen under de första åren =)

Tomten är har lite varierande terräng, mycket skog, en del gräsmatta kommer det att bli, lite berg och lite plan öppen "skogsyta".

//Julia

Tack!! Vart hittar man sådana fina rep då?
Måste bara fråga, du behöver inte svara om du inte vill. Tänkte bara höra lite om hur stor skillnad det är, rent prismässigt, på att bygga själv och att anlita husföretag med "färdigt" hus?
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Vad fint vardagsrummet blev! :love:

Däremot tycker jag att trädäcket verkar sitta något högt upp jämfört med husets över våning (det ser ut som att det sjunker ner i altanen) men det kanske är en synvilla.

Det är ingen synvilla. Meningen var att det skulle vara ett grästak på garaget (trädäcket är ju på taket av garaget) och vi gjorde allt enligt ritningarna som vår arkitekt gav oss... MEN han hade räknat lite fel med höjden då taket på garaget krävde mer höjd än vad han hade tänkt. Hade vi dessutom lagt jord och gräs på hade det gått upp i fönstret =) Men men, det blev faktiskt bra ändå och inget jag stör mig på.

//Julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Alltså, jag antar att man kan hitta de lite varstans... där det säljs båtar och båttillbehör kanske? Vi beställde våra genom min svärfar som fixade det via sitt företag.

Vi har just nu bygglån på 1,6 miljoner (men då ingår inte tomtpriset eftersom vi sålde en del av vår gamla tomt till min mans bror och genom det betalade det vi köpte till på vår nya tomt). Vet inte riktigt vad det skulle ha kostat om vi inte gjort allt själva, men antagligen mer! Vi kommer nog sluta på ca 2 miljoner när allt är färdigt skulle jag gissa på.

//Julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Vårt hus har kostat ungefär lika mycket, utan tomt också. Vi har lånat 1.8 miljoner plus att vi betalat en hel del kontant. Det bästa är ju att man kan bestämma precis allt själv!

Nu tänkte jag vinna lite på lotto så jag kan göra the trädgård of my dreams :D
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

kl

Ha ha, jag är ju inte riktig! Nu har jag gjort det igen, skrivit fel alltså!:eek:

Det är klart att vi inte har en tomt på 2000hektar! Den är på 2 hektar, dvs 20 000 kvm... låter det bättre eller? Jag skyller min förvirring på amningen!

//julia

Hahhaa! Pch jag som tycker att våran tomt på 4500 kvm är stor haha! Tänkte väl va jobbigt för er att ta hand om 2000 hektar! Förrästen så har även vi inflyttning i vårat nybygge i slutet av maj, så då kan vi skåla ihop här!:D Toppenfint ni har det!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Jättefint! Och vilka härliga fönster! Läste att det nu ska bli mer "inne" att inte ha så öppen planlösning, men jag gillar när det är så ljust och stort!
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Jag bryr mig inte så mycket om vad som är "inne" eller "ute", och jag håller med dig, det är härligt med öppna ytor och mycket ljus! Dock är det lite svårmöblerat i vardagsrummet, men jag tror att jag har kommit på en bra lösning.

//Julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Vad vackert ni kommer bo ( hus och vy )

*AVUNDSJUK*, själv sitter man i en nyrenoverad lägenhet där man inte ens ser ut och får heller inte nyttja balkongen..
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Tack =) Ja, det kommer att bli riktigt härligt! Jag längtar jättemycket efter att flytta in!!

Har ni balkong som ni inte får använda? Trist...

//Julia
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 462
Senast: SiZo
·
Hemmet Jag har en idé om att andra planlösningen på nedervåningen i vårt hus. Vi bor i ett radhus med köket ut mot vägen, sen en korridor med...
Svar
19
· Visningar
2 320
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp